جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس | خطر کسر ۶ امتیاز بیخ گوش آبی پوشان/ تاکید استقلال برای میزبانی از الهلال/ شکایت رسول پناه از سرخ پوشان/ دیاباته در تمرین آفتابی شد

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 9 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز چهارشنبه 9 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید:

اخبار باشگاه استقلال

تمرینات اختصاصی دیاباته برای آمادگی در دربی

مهاجم مالیایی استقلال بعد از مدت ها دوری از تمرینات و مسابقات بالاخره به ایران برگشت و از روز گذشته کارش را با‌ آبی پوشان شروع کرده است. دیاباته اما به دلیل بیش از یکماه غیبت در تمرینات از نظر بدنی شرایط مناسبی ندارد و فعلا در لیست آبی ها برای بازی ها قرار نمی‌گیرد.

از سوی دیگر مسئولان استقلال در حال رایزنی با دیاباته و مدیربرنامه هایش هستند تا بتوانند متمم جدیدی را به قرارداد او اضافه کنند تا این بازیکن تا پایان فصل در جمع آبی ها بماند.

قرارداد دیاباته با استقلال امروز 9 تیرماه به پایان می‌رسد و استقلال برای آنکه بتواند از او در بازی های بعدی استفاده کند،‌باید این متمم را به قراردادش اضافه کند.

مساله اصلی اما برای کادرفنی وضعیت جسمانی این ستاره مالیایی است. دیاباته این روزها در بازگشت به ایران به صورت اختصاصی زیر نظر مربی بدنساز و سایر اعضای کادرفنی کارش را جلو می‌برد. کادرفنی استقلال در نظر دارد فعلا از دیاباته استفاده نکند تا این بازیکن بتواند با تمرینات اختصاصی شرایط حضور در مسابقات را به دست آورد.

اولویت اصلی کادرفنی برای دیاباته این است که او تا دربی پایتخت در یک چهارم نهایی جام حذفی آماده شود و حالا برنامه های خاصی نیز برای آماده سازی او در نظر گرفته شده است.

 

توصیه مهم مجیدی به بازیکنان

تیم فرهاد مجیدی 4 بازی است که نباخته. آنها دو باخت متوالی در لیگ داشتند ولی بعد از آن شکست نخورده اند و مترصد آن هست تا برد پنجم خود را به دست بیاورند. این تیم فردا از ساعت 19:50 مقابل تیم آلومینیوم اراک قرار می گیرد. خبرهای رسیده از داخل استقلال حکایت از آن دارد آبی ها برای این بازی نیز هم قسم شده اند. آنها می خواهند ثابت کنند حتی اگر از سوی مدیریت هم با بی مهری مواجه شوند، می توانند نتیجه بگیرند. فرهاد مجیدی به بازیکنان تاکید کرده به خاطر دل هواداران استقلال بازی کنند و این مسئله ظاهرا نقش پررنگی در عملکرد آبی ها داشته است. 

استقلال با 3 غایب به دیدار آلومینیوم می‌رود

دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال از ساعت 19:50 فردا در ورزشگاه امام خمینی(س) برگزار می‌شود.

تیم فوتبال استقلال قرار است بعد از پایان تمرین امروز با اتوبوس راهی اراک شود اما تعدادی از بازیکنان این تیم به بازی فردا نمی‌رسند. هرویه میلیچ به دلیل مصدومیت به این دیدار نمی‌رسد. دیاباته روز گذشته به تهران بازگشته و داریوش شجاعیان نیز به دلیل دوری از تمرینات و آمادگی جسمانی در مسابقه فردا حضور نخواهند داشت.

ووریا غفوری هم که در چند روز اخیر در تمرینات آبی پوشان به صورت اختصاصی تمرین کرده به دلیل مصدومیت به دیدار فردا نمی‌رسد اما این بازیکن قرار است با آبی پوشان راهی اراک و تیمش را در این سفر همراهی کند.

سید احمد موسوی و فرشید اسماعیلی دو بازیکنی هستند که در دیدار گذشته آبی پوشان حضور داشته و مشکلی برای سفر به اراک ندارند.

خطر کسر ۶ امتیاز بیخ گوش آبی پوشان

چند هفته قبل بود که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال درباره پرونده استراماچونی هشدار داد و این روزها دوباره شنیده می‌شود در صورتی که استقلال در پرونده مربی ایتالیایی محکوم شود هم باید پول او و غرامت پول قرارداد را بدهد و هم خطر کسر ۶ امتیاز این تیم را تهدید می‌کند.

طبق برآوردها استقلالی‌ها باید حدود ۴۰ میلیارد تومان به این مربی ایتالیایی پول بدهد و تا به امروز هیچ تعاملی هم بین طرفین صورت نگرفته و به نظر می‌رسد استراماچونی نمی‌خواهد از مواضع خود عقب نشینی کند.

تاکید باشگاه استقلال به فدراسیون برای میزبانی از الهلال در تهران یا دبی

احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال مواضع این باشگاه برای میزبانی در دیدار با الهلال عربستان را اعلام کرد.

در این نامه آمده است با توجه به نقض مصوبه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدارهای نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی طرف در مرحله گروهی که منتج به حضور استقلال در کشور عربستان شد، این باشگاه همچنان تهران و ورزشگاه آزادی را اولویت اول و اصلی خود برای میزبانی از حریف عربستانی می داند و بر احقاق این حقوق باشگاه بزرگ استقلال اصرار و تاکید دارد.

در ادامه این نامه آمده است که باشگاه استقلال در صورت عدم موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال الوصل امارات در شهر دبی را به عنوان میزبان در نظر دارد و از فدراسیون فوتبال و کمیته بین الملل این فدراسیون درخواست نموده تا جهت اخذ مجوز از فدراسیون فوتبال این کشور بر اساس مقررات اقدامات لازم را انجام دهند.

نشریه «الرایه» امروز در خبری اعلام کرد باشگاه استقلال دوحه را برای میزبانی از الهلال انتخاب کرده اما با این شرایط مشخص است این باشگاه تصمیم خود را برای میزبانی از الاهلال در امارات گرفته است.

آخرین تمرین استقلال با تولد بازی

آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال قبل از سفر به اراک در زمین مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

* پیش از شروع تمرین فرهاد مجیدی با شاگردانش به صحبت پرداخت.

*داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته و میلیچ در تمرین امروز حضور نداشتند.

*ووریا غفوری مثل روزهای گذشته به تمرینان اختصاصی پرداخت.

*در حاشیه تمرین امروز بازیکنان یک آیتتم مفرح در قالب بازی «دستش‌ده» برگزار کردند.

*در پایان تمرین امروز اعضای تیم استقلال تولد حسین حسینی و متین کریم‌زاده را به آنها تبریک گفتند.

اعضای تیم فوتبال استقلال بعد از پایان تمرین با دو دستگاه اتوبوس راهی اراک می‌شوند و در ساعات پایانی شب به هتل محل اقامت خود می‌روند.

اخبار باشگاه پرسپولیس

شکایت جدید در راه پرسپولیس

بوژیدار به پشتوانه قانون فیفا و قرارداد ۳ ساله ای که با پرسپولیس دارد می خواهد با شکایت علیه پرسپولیس مبلغ قرارداد ۳ ساله خود را همراه با غرامت دریافت کند؛ رقمی که حدود یک میلیون یورو است

رادو در ابتدا قراردادی حدود 170 هزار دلار با پرسپولیس داشت اما محمدحسن انصاری فرد در اقدامی عجیب با دروازه بان پا به سن گذاشته کروات قرارداد طولانی مدت امضا کرد. رقم قرارداد رادو برای سال اول 210 هزار یورو است. این رقم در سال دوم به 300 هزار دلار و در سال سوم به 380 هزار دلار میرسد. رقمی حدود 900 هزار یورو که با توجه به رقمی که از فصل قبل طلب دارد به یک میلیون یورو میرسد

حالا گلر کروات به پشتوانه همین قرارداد عجیب و غریب انصاری فرد به راحتی دو سال دیگر را در خانه اش مینشیند و یک میلیون یورو دریافت می کند. آن هم در 34 سالگی! رادوشویچ رونوشت نامه فسخ قراردادش را برای فیفا ارسال کرده و منتظر حکم فیفا است.از این رو بعد از حل پرونده بدهی به کالدرون، سرخ پوشان باید یک بدهی یک میلیون یورویی را حل و فصل کنند

شکایت رسول پناه از سرخ پوشان

مهدی رسول‌پناه سرپرست پیشین باشگاه پرسپولیس روز دوشنبه به فدراسیون فوتبال رفت و همین موضوع سؤالاتی را به وجود آورد. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که رسول‌پناه با حضور در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از باشگاه پرسپولیس شکایت کرده است.

رسول‌پناه مبلغی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از این باشگاه طلبکار است و به همین دلیل با شکایت به کمیته انضباطی خواستار دریافت این مبلغ شده است. رسول‌پناه در زمان سرپرستی‌اش در باشگاه پرسپولیس این مبلغ را بابت پرداخت مطالبات برانکو هزینه کرده بود.

سرپرست پیشین پرسپولیس در ماه‌های گذشته جلساتی با مسئولان این باشگاه برای دریافت مطالباتش برگزار کرده و طبق توافق قرار بود هر زمان شرایط باشگاه از لحاظ مالی مناسب بود پول وی پرداخت شود اما رسول‌پناه روز دوشنبه بابت این موضوع به کمیته انضباطی شکایت کرد.

باشگاه پرسپولیس این روزها با مشکلات مالی فروانی مانند پرداخت مطالبات کالدرون و احتمال بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات و حتی کسر امتیاز مواجه است و از سوی دیگر بازیکنان نیز از وضعیت مالی به شدت گلایه‌مند هستند. 

همزمان با این موضوع، امیر ساعد وکیل؛ وکیل سابق باشگاه پرسپولیس نیز اظهارنامه‌ای به این باشگاه ارسال کرده و خواهان دریافت حق و حقوقش شده است.

دیدگاه تان را بنویسید