جی پلاس

"بابا حمید" سجادی کی آمد؟!

دکتر حمید سجادی با گرفتن رای اعتماد از مجلس برای مدت (حداقل) 4 سال به عنوان وزیر ورزش و جوانان فعالیت خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دوران وزارت مسعود سلطانی با کارنامه ای ضعیف در تمام بخش های همگانی، قهرمانی، زنان و ... به پایان رسید و حمید سجادی به مدت چهار سال راهی خیابان سئول خواهد شد. باید منتظر ماند و دید سجادی که خودش دونده و از اهالی ورزش پایه بوده ورزش کشور را به سمت علاقه اش می کشاند یا فوتبال، سجادی را.. احتمال دومی بیشتر است!

در دوره قبلی وزارت ورزش و جوانان بسیاری از اتفاقات با ربط و بی ربط به سلطانی فر نسبت داده شد. در این که او کارنامه قابل قبولی از خود بر جای نگذاشت و عملکردش حفره های فراوانی داشت تردیدی نیست، اما گرفتن جام از یک تیم و دادنش به تیم دیگر از آن دست بهانه هایی بود که در هیچ چرتکه و پیمانه ای نمی گنجید. طرفداران تیم های ناکام، موفقیت های رقیب را به "بابا مسعود" نسبت دادند. حالا با حضور سجادی در راس وزارت ورزش برخی نکات را برای ماندن در تاریخ و پنهان نماندن زیر غبار فراموشی به هواداران فوتبالی یاد آوری می کنیم.

استقلالی ها یادشان می ماند که میلیچ و دیاباته دو بازیکن خارجی گرانقیمت آنها که با جدایی شان، مبلغ چند ده میلیاردی خسارت روی دست باشگاه گذاشتند پیش از زمان سجادی تصمیم به رفتن گرفتند و قراردادهای چند صد هزار دلاری آنها توسط مدیران قبلی بسته شده بود. لژیونر شدن نادری هم دو هفته از رای اعتماد سجادی جلوتر بود. شکست در فینال جام حذفی و بدون جام ماندن هم قبل از سجادی بود. بهترین ستاره تیم یعنی قایدی هم به دست مدیران منتصب توسط وزیر قبلی ورزش فروخته شد. کش و قوس های حسینی و مظاهری و قهر و آشتی و پست خداحافظی و ... هم همه و همه پیش از رای اعتماد گرفتن سجادی رخ داد. درخواست های نجومی بازیکنان که مجیدی درباره آن گفت تا خودم با چشم نمی دیدم باور نمی کردم نیز مربوط به پیش فصل و قبل از کابینه جدید است.

یا پرسپولیسی ها هم به خاطر خواهند آورد که جدایی مغانلو ربطی به سجادی نداشت. این که سانتاکلارا رضایت نامه شهریار را صادر نکرد مساله ای مربوط به یکی دو ماه گذشته بود و ارتباطی به وزارت جدید ورزش نداشت. قرارداد کنعانی زادگان با قطری ها هم که حتی پیش از اتمام فصل قبل انجام شده بود. نوراللهی هم تقریبا یک هفته قبل از جلسه رای اعتماد سجادی راهی امارات شد. اختلاف سطح بازیکنان ورودی با خروجی هم ارتباطی به وزیر جدید نداشت و تصمیم کادر فنی و مدیریت باشگاه بود. اتمام همکاری با کارگزار قبلی و بستن قراردادهای سنگین با بازیکنان جدید که احتمال انباشتگی بدهی در فصل بعد را به همراه خواهد داشت حدود 10 روز پیش از حضور سجادی رخ داد. پرسپولیس نفراتش را (با هر کیفیتی که می خواسته یا می توانسته) جذب کرده و تیم تقریبا بسته شده است، پس انگ تضعیف تیم در آسیا هم به سجادی نمی چسبد.

دیدگاه تان را بنویسید