جی پلاس

شگفتی سازی طباطبایی تمامی ندارد/ شطرنج باز ایران در جمع 8 بازیکن برتر جهان!

استاد بزرگ شطرنج ایران با خلق شاهکاری باورنکردنی به جمع 8 بازیکن برتر جام جهانی سوچی راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ محمدامین طباطبایی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2021 سوچی در روسیه مقابل هایک مارتیروسیان استاد بزرگ ارمنستان قرار گرفت و با پیروزی 2.5-1.5 مقابل حریف خود در دیدارهای رپید به یک چهارم نهایی صعود کرد.

در دیدارهای کلاسیک هر دو بازی مساوی شد. در بازی اول طباطبایی که مهره سفید را داشت در وضعیت مساوی برای کسب برد پافشاری بیهوده انجام داد و بازی مساوی را باخت تا کار بسیار سخت شود.

در بازی دوم کلاسیک حریف ارمنی بازی محکمی ارائه داد و تا آستانه تساوی پیش رفته بود. طباطبایی با امیدواری در وضعیتی که تقریبا هیچ شانسی وجود نداشت، این قدر سماجت کرد تا حریفش مرتکب اشتباه فاحشی شد و طباطبایی توانست باخت روز اول را جبران کند و کار به دیدارهای تکمیلی کشیده شود.

در دیدارهای رپید طباطبایی ابتدا با سیاه مساوی گرفت و سپس با سفید با ارائه یک بازی دیدنی به برد رسید و به جمع هشت بازیکن برتر جام جهانی راه یافت.

پیش از این هیچ بازیکن ایرانی حتی به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نیز صعود نکرده بود.

ارزش صعود طباطبایی به یک چهارم نهایی جام جهانی زمانی مشخص می شود که بدانیم بزرگانی مانند کاروانا، آرونیان، ممدیاروف، گریشوک و گیری نفرات 2،5،6،7،8 رده بندی جهانی در مراحل قبلی حذف شده اند!

ولادیمیر فدوسیف، سوپراستاد بزرگ روس حریف بعدی طباطبایی در راه صعود به نیمه نهایی جام جهانی است.

دیدگاه تان را بنویسید