گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم کاروان ایران در روز هشتم المپیک 2020 توکیو / از بهترین نتیجه تاریخ قایقرانی ایران تا عملکرد ضعیف حدادی و ملایی + عکس و ویدیو

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در هشتمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران در تیراندازی، دوومیدانی، والیبال و قایقرانی نماینده دارد.

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه می خوانید

تیم ملی والیبال در بازی های المپیک 2020 در چهارمین دیدار خود از ساعت 15:10 به مصاف ایتالیا رفت و این دیدار با نتیجه سه بریک به سود ایتالیا به پایان رسید.

ملی پوشان در آخرین بازی مرحله گروهی روز یکشنبه از ساعت ۱۵:۱۰ مقابل تیم ژاپن میزبان مسابقات قرار خواهد گرفت. ملی پوشان برای صعود به مرحله حذفی محکوم به برد مقابل ژاپن است.

والیبال ایران - ایتالیا

والیبال ایران - ایتالیا

صالحی امیری: پدیده این دوره را پاکدامن می‌دانم/ در شمشیربازی استحقاق سکو را داشتیم

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ابتدا عید غدیر را به همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. درباره شرایط کاروان ایران در المپیک توکیو باید خیلی خلاصه چند نکته را عرض کنم. اعضای کاروان ایران با انسجام، وحدت و همدلی وارد توکیو شده و هم‌قسم شدند که همه توان و تلاش‌شان را صرف کنند تا کام ملت را شیرین کنند. فرزندان ایران با غروری مثال‌زدنی تلاش می‌کنند تا آنچه را که در توان دارند، به میدان بیاورند تا ما خبرهای خوشی را از توکیو داشته باشیم. آوردگاه المپیک، جای آزمایش و خطا نیست و 11 هزار نفر به المپیک راه یافتند و 1058 نفر روی سکو می‌روند و باید این واقعیت را بدانیم که ما آن چیزی که در توان ورزش ایران است به میدان آوردیم و همه نهادها کمک کردند. از همه رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که رویدادها را به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: تیراندازی کام ملت ایران را شیرین کرد. در شمشیربازی استحقاق سکو را داشتیم و واقعاً با ناداوری روبه‌رو شدیم. در بوکس هم تلاش لازم صورت گرفت، ولی واقعیت‌هایی در پشت صحنه وجود دارد که بعداً باید برای مردم بشکافیم. از طریق ستاد بازی‌ها اعتراض خودمان را منعکس کردیم. در حال حاضر همه تیم‌های ما با آمادگی حداکثر منتظرند تا بازی‌های‌شان را انجام دهند. در بعضی از حوزه‌ها اتفاقات خوبی داشتیم. نازنین ملایی دو مرحله صعود کرد که در تاریخ قایقرانی بی‌نظیر است. در شنا رکورد زدیم. همچنین در والیبال تیم ملی خوب کار کرده است. در بسکتبال هم باید واقعیت را ببینیم و بنا نبود که ما آمریکا و فرانسه را شکست دهیم. تیم بسکتبال ما با راهیابی به المپیک توانست جزو 12 تیم برتر دنیا قرار بگیرد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله ما در روزهای آتی است. ما وزنه‌برداری و کاراته را هم در پیش خواهیم داشت. مسابقات کشتی را در پیش داریم و در هفته آتی خبرهای خوبی از توکیو خواهیم شنید. ما باید بپذیریم که ظرفیت ورزش ایران چیزی است که ما در توکیو به میدان آوردیم. نباید توقعات غیرواقع را به مردم القا کنیم. آن چیزی که در توکیو شکل می‌گیرد تمام ظرفیت ورزش ایران است. حوادثی هم به وجود می‌آید مثل مصدومیت احسان حدادی و طبیعی بود که او نتواند بدرخشد. در مقابل فرزانه فصیحی توانست در اولین تجربه المپیکش بدرخشد. پدیده این دوره را من پاکدامن در شمشیربازی می‌دانم که حیرت همه را برانگیخت. این نسل از ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی و المپیک آینده خواهند درخشید.

صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که «پاداش 10 هزار یورو در پای سکو پرداخت می‌شود؟»، تصریح کرد: درباره پاداش ما آن چیزی را که در چهار سال گذشته در سطح رسانه و ورزش قهرمانی وعده داده بودیم، محقق کردیم. در حال حاضر هم منابع لازم را در اختیار داریم و به محض اینکه هر قهرمانی روی سکو می‌رود همان ساعت پاداش‌ها را پرداخت خواهیم کرد. به علاوه هدایای دیگر که ممکن است از سفارت و دیگران، پرداخت شود، تقدیم خواهیم کرد. ما در حمایت از قهرمانان هیچ کم نخواهیم گذاشت.

«برای حضور در توکیو، دولت و مجموع نهادهای کشور و همچنین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کم‌کاری نداشتند.»، وی ضمن بیان این جمله گفت: هر آنچه که فدراسیون‌ها، مربیان و ورزشکاران تقاضا داشتند ما برآورده کردیم و موردی نیست که انجام نداده باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان درباره میزبانی ژاپن از سی‌ودومین دوره بازی‌های المپیک هم اظهار داشت: در مورد میزبانی ژاپن نباید قضاوت عجولانه داشته باشیم. در فرودگاه ما دچار چالش جدی شدیم. همه 206 کشور این مشکل را داشتند. در ملاقات با وزیر ورزش ژاپن رسماً دو بار اعتراض کردیم و آنها عذرخواهی کردند. در فرایند بازی‌ها که از نزدیک مسابقات را شاهد هستیم، نظم و انضباط تقریباً مطلقی حاکم است و هیچ چالشی در حوزه بازی‌ها مشاهده نشده است.

صالحی امیری در پایان گفت: وظیفه کاروان ما تلاش و در عین حال توکل به خداست. بدون شک دعای خیر مردم در افزایش انگیزه کاروان مؤثر خواهد بود. ان‌شاءالله با توجه به ایام مبارکی که در آن قرار داریم کاروان ایران با دست پر به کشور برگردد. همه هدف و حرف ما این است که «ما آمدیم که کام ملت را شیرین کنیم».

عملکرد ضعیف احسان حدادی در المپیک توکیو

احسان حدادی، دوومیدانی کار کشورمان در پرتاب اول خود دیسک ۵۸ متر و ۴۸ سانتی متر پرتاب کرد؛ پرتابی که بهترین رکورد فصلش بود! او در پرتاب دوم هم رکورد ۵۸.۹۸ را ثبت کرد و با خطا در پرتاب سوم از رسیدن به فینال بازماند تا یک ناکامی بزرگ دیگری را تجربه کند. او در ریو هم فینالیست نشد اما نکته عجیب اینکه او در توکیو حتی پرتابی نزدیک به ۶۰ هم نداشت.

حدادی:‌ اگر بدنم اجازه دهد در المپیک پاریس هم شرکت می کنم/ نفر جایگزین برای من نداشتند

احسان حدادی پس از ناکامی در صعود به فینال مسابقات پرتاب دیسک در پاسخ به این سوال که چرا نتوانستی به فینال راه پیدا کنی، گفت: امروز، رکورد ۵۸ متر و ۹۸ سانتیمتر ، بهترین پرتاب من در المپیک بود، البته کار خیلی سختی بود،  چرا که سال قبل بعداز اینکه من کرونا گرفتم، یکسال  فصل مسابقات را از دست دادم، امسال هم با مصدومیت کمرم هیچ مسابقه ای ندادم، تنها حضورم مرحله اول لیگ بود. در صورتی که وقتی قرار است در المپیک پرتاب کنی باید چند مسابقه خوب شرکت کرده باشی، من مصدوم هم بودم، ولی خودم توقع پرتاب بالای ۶۲-۳ متر را داشتم، اما متاسفانه نشد. 

وی در پاسخ به این سوال که گفته بودی، اگر بالای ۶۳-۴ متر پرتاب نکنی، المپیک نخواهی آمد و حالا که آمدی بابت تکمیل رزومه ات بود؟، گفت: دوست داشتم چهارمین المپیکم نتیجه  بهتری بگیرم. اما از من خواستند در چهارمین المپیکم شرکت کنم. از طرفی اگر من نمی آمدم و کسی  هم جایگزینم نمی شد، حالت خوبی نداشت و من به  احترام المپیک آمدم. حالا خیلی هم ناراحت نیستم.

حدادی در خصوص امکان حضورش در المپیک پاریس گفت: نمی‌دانم که توکیو آخرین المپیکم بود یا خیر. اگر بدنم جواب دهد دوست دارم شرکت کنم.

وی افزود: سال آینده در بازی‌های آسیایی چین شرکت خواهم کرد و به دنبال کسب پنجمین مدال طلا در این مسابقات هستم. اگر آنجا نتیجه خوب گرفتم و بدنم آماده بود در پاریس شرکت می‌کنم.

 حدادی تصریح کرد: اگر این آخرین المپیک برای من باشد که واقعا بد تمام شد. المپیک یک سال عقب افتاد، کرونا گرفتم و متاسفانه در هیچ مسابقه بزرگی شرکت نکردم. وقتی مسابقه بزرگ شرکت نکنی نباید شانس مدال هم برای خودت متصور باشی. برای همین می‌دانستم که شاید نتیجه خوبی نخواهم گرفت ولی انتظار داشتم بالای ۶۲ متر پرتاب کنم که متاسفانه نشد.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم به ۶۲ متر تا پایان سال برسم. دوست داشتم بهتر از این پرتاب کنم ولی گاهی مواقع آدم آن چیزی که انتظار دارد بهش نمی‌رسد.

حدادی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها عنوان کردند که برای حدادی خرج زیادی شده ولی نتیجه مطلوبی نگرفته است، گفت: تنها مدال‌آور دو ومیدانی ایران در المپیک هستم. ۴ مدال طلای بازی‌های آسیایی دارم و سال آینده به دنبال کسب پنجمین مدال آن هستم برای همین مسئولان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری روی من اثرگذار خواهد بود. ورزش ایران اگر می‌دانست که من مدال نمی‌گیرم برای من هزینه نمی‌کرد.

وی افزود: الان هم به دلیل آسیب‌دیدگی که جزیی از ورزش است نتیجه خوبی نگرفتم. تمام تلاشم را کردم ولی به فینال راه پیدا نکردم.

حدادی در مورد اینکه قرار است عمل جراحی روی کمر خود انجام دهد، گفت: جراحی آخرین مرحله است. در تلاشم تا بازی‌های آسیایی این کار را انجام ندهم.

نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن تاکید کرد: تصمیمم بر این بود در المپیک توکیو به دلیل مصدومیتی که داشتم، نباشم ولی چون ورودیه کسب کرده بودم و تا سال آینده هم مسابقه بزرگی نداشتم باید در آن شرکت می‌کردم تا خودم را محک بزنم برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین.

وی تصریح کرد:  همیشه آن چیزی که می‌خواهی، نمی‌شود، من تمام تلاشم را کردم تا در چهارمین حضورم  در المپیک نتیجه خوبی بگیرم. من چهارمین ورزشکاری هستم که در ۴ المپیک حضور دارم و دوست داشتم نتیجه خوبی بگیرم اما این اتفاق نیفتاد.

 حدادی در مورد قرارداد مربی‌اش گفت: قرارداد مک ویل‌کینز فردا  به پایان می‌رسد و حسین توکلی هم در این چند وقت زحمت زیادی برای من کشید و می‌خواستم با یک پرتاب مناسب جواب زحماتشان را بدهم که این اتفاق نیفتاد.

احسان حدادی دوومیدانی المپیک

درخشش ملایی در روئینگ بانوان

ملایی در این رقابت با حریفانی از کانادا، هلند، آمریکا، ایرلند و یونان رو‌به رو شد و در پایان با زمان 7:42.57 دقیقه پنجم شد و در جایگاه یازدهم المپیک قرار گرفت. در این رقابت نمایندگان هلند، کانادا و آمریکا اول تا سوم شدند.

بانوی المپین روئینگ با درخشش خود در این دور از رقابت‌ها بهترین نتیجه تاریخ قایقرانی ایران در المپیک را رقم زد و نهایتا با کسب مقام یازدهم المپیک به کار خود در توکیو پایان داد.

ملایی : ما دختران هم می توانیم در المپیک بدرخشیم

نازنین ملایی پس از پایان فینال B رقابت‌های المپیک درباره عملکرد خود، عنوان کرد: واقعیت این است که خیلی خوشحالم نه فقط برای خودم بلکه برای کاروان ایران و همه بانوان. فکر‌می کنم با این کار توانستم دیدگاه دختران را باز کنم، اینکه هیچ چیزی غیر ممکن نیست و فکر نکنند نمی شود. ما دختران هم می توانیم در المپیک بدرخشیم.

ملی‌پوش روئینگ بانوان کشورمان ادامه داد: خوشحالم که توانستم یازدهم شوم، این رکورد یک‌ رکورد‌ خوب است. واقعیت این است که با شرایط تمریناتی که در تهران داشتیم این نتیجه فراتر از انتظار خودمان بود. اردوهای زیاد خوبی نداشتیم، مسابقات جهانی نرفته بودیم و اصلا این رقبا را تا به حال ندیده بودیم!

ملایی با اشاره به رقبای هلندی، آمریکایی و کانادایی‌اش که در رده اول تا سوم قرار گرفتند، گفت: همه آنها با تجربه بودند و هر کدام چند عنوان جهانی دارند. می‌خواهم بگویم که آنها هم با این تجربه در فینال B بودند و من هم در همین فینال پارو زدم. ما امکانات پایین تری داریم اما امروز اینجا حضور داشتیم. امیدوارم نگاه ویژه‌تری به قایقرانی بانوان شود. ما اگر مسابقات بیشتری داشته باشیم قطعا می‌توانیم برای رسیدن به مدال شانس داشته باشیم. 

وی که قبلا گفته بود هدفش المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس و درخشش در این رقابت‌هاست در این باره یادآور شد: من این را الان هم می گویم اما به این شکل نیست که المپیک بعدی را بی خیال شوم. قطعا تلاش خواهم کرد تا روز به روز تلاش و تجربه‌ام را بیشتر کنم.

نازنین ملایی

نازنین ملایی

هدیه رئیس IOC به دختر قایقران ایران

بعد از مسابقات فینال B رویینگ المپیک توکیو، افشین فرزام و نازنین ملایی مربی و قایقران کشورمان دیداری را با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی برگزار کردند. در پایان این دیدار باخ یک هدیه که ساعت مچی بود را به نازنین ملایی اهدا کرد.

IMG_20210730_062414_444

فرزانه فصیحی از نیمه نهایی المپیک جا ماند

فرزانه فصیحی به مرحله نیمه نهایی المپیک نرسید. او بعداز اولی در گروهش با رکورد ۱۱ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه به جدول اصلی رقابتهای ۱۰۰ متر المپیک رسید و روی خط استارت لاین ۲ دسته سوم با دونده های  المان، باربادوس، امریکا، زامبیا، چین، ایتالیا، سری لانکا برای نیمه نهایی رقابت کرد. او در این رقابت با رکورد ۱۱ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه به  مرحله نیمه نهایی المپیک نرسید.

دونده سرعتی ایران ، ۵۷ سال بعداز سیمین صفامهر با سهمیه یونیور سالیتی ، دومین دونده  زن ایرانی بود که در المپیک توکیو دوید.

فصیحی: این راه تازه شروع شده است/ رقبایم عجیب و غریب نیستند

فرزانه فصیحی بعد از مسابقه خود با حریفان قدرتمندش در دور مقدماتی اظهار داشت: مسابقه خوب بود.المپیک میدان بزرگی است.انتظار نتیجه و تایم بهتر داشتم اما ان شالله به زودی بهتر می شوم.این راه تازه شروع شده است. به نیمه نهایی فکر می کردم و اگر رکوردی که در تهران داشتم می زدم می رفتم. 

وی در پاسخ به این سوال که شب گذشته خوب استراحت کرده و استرسی داشته یا خیر گفت:دیشب خوب بود اما قبل از این یک بار دویده بودم ولی به هر حال ا تجربه اش بزرگ بود.

دونده کشورمان ادامه داد: خیلی برای این لحظه تلاش کردم و خوشحالم که اینجا بودم.هوا شرجی بود  و به خاطر راند قبلی خسته شدم.

وی در خصوص اینکه این آوردگاه برایش چطور بود عنوان کرد:المپیک برای من کسب تجربه بود.بزرگترین آن بودن درکنار خوب های جهان هست.

فصیحی در مورد اینکه رویای او چه بوده تاکید کرد:رویای من همیشه رسیدن به المپیک بود و الان دیگه رسیدن به آن هیچی نیست و باید به رده های بالاتر بروم و رتبه ام بیشتر شود.

رقبایم عجیب و غریب نیستند و مثل خودمان هستند.آنها دست یافتنی نیستند. وی در مورد تاثیر پوشش در عملکردش گفت: نمی توانم بگویم تاثیر ندارد. وی در پاسخ به این سوال که اکنون بغض داری گفت: الان خیلی خوبم.

فصیحی در خصوص اینکه اگر به عقب بازگردی چه چیزی را تغییر می دهی گفت: اگر به عقب بازگردم نمی دانم چه چیزی را عوض میکنم تا جایی که می توانستم تلاش کردم و یک جلسه تمرین از دست ندادم اما تجربه کسب کردن اسان نیست اما درنهایت به المپیک رسیدم.

دونده کشورمان در خصوص اینکه برنامه اش برای بازی های آسیایی چیست گفت: برای آسیایی تلاشم بیشتر می شود و تا جایی که بتوانم تلاش میکنم مدال بگیرم.

فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی دوومیدانی المپیک

gettyimages-1234303434-1024x1024

 

رستمیان: بار روانی و فشار  رقابت ها در المپیک زیاد بود 

بانوی تیرانداز ایران پس از پایان رقابت خود در تپانچه سرعت درباره عملکرد خود در این دوره از بازی های المپیک می گوید: مسابقه تپانچه در ماده های دقت و سرعت طی ٢ روز  برگزار شد که امروز در ماده سرعت رقابتم را خوب شروع کردم و در گام نخست ١٠٠ کسب شد

وی ادامه داد:  اما در ادامه خوب ظاهر نشدم که دلیل آن بحث روانی و فشار مسابقات بود. اما تجربه خوبی کسب شد.

رستمیان که برای نخستین بار به المپیک راه یافته است این را هم گفت:  رکوردهای بالاتری در رقابت های گذشته زدم که با ٨۴ امتیاز توانستم فینالیست شود و امیدوارم بود در المپیک رکورد را تکرار کنم که نشد

رستمیان فضای رقابت را سنگین عنوان کرداست و گفت: تیراندازان باتجربه زیادی در این رویداد حضور داشتند اما انتظار بیشتری از خود داشتم  و از طرفی رکوردها نزدیک هم به بود.

وی اظهار امیدواری کرد:  از تجربه ای که کسب شده در آینده بهتر استفاده کنم.

هانیه رستمیان

هانیه رستمیان

هانیه رستمیان

دیدگاه تان را بنویسید