جی پلاس،

اخبار مهم کاروان ایران در روز پنجم المپیک 2020 توکیو/ روز بد تیراندازان+ عکس

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در پنجمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران فقط در تیراندازی نماینده دارد که چهار ملی پوش در دو ماده به مصاف رقبا رفتند.

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه می خوانید.

بازدید صالحی امیری از دهکده بازی ها

در پنجمین روز از بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با حضور در دهکده بازیها بهمراه دکتر سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی کشورمان از بخش های مختلف دهکده بازیها بازدید بعمل آورد.

صالحی امیری در این بازدید ضمن دیدار با اعضای کادر سرپرستی و برخی ورزشکاران و مربیان از شرایط و وضعیت آنان جویا شد.

در این دیدار محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و عضو کادر سرپرستی نیز حضور داشتند.

صالحی امیری

صالحی امیری

صالحی امیری

صالحی امیری

صالحی امیری

بازدید صالحی امیری از دهکده بازی ها

 

بازدید صالحی امیری از دهکده بازی ها

بازدید صالحی امیری از دهکده بازی ها

بازدید صالحی امیری از دهکده بازی ها

بازدید صالحی امیری از دهکده بازی ها

 محل استقرار کاروان ایران و داخل دهکده 

با توجه به شیوع ویروس کرونا، دهکده ورزشکاران از مکان های ممنوعه ای است که این دوره امکان ورود به آن برای افراد دیگر مطلقا وجود ندارد. دهکده از سه طرف توسط آب  محصور شده است و  در هر طرف، سه ناو سفید رنگ جنگی  از دهکده محافظت می کند.  از آنجا که ورزشکاران اجازه خروج از دهکده را ندارند، همه امکانات برای آنها در داخل فراهم شده است. ۵۱ واحد از دهکده ورزشکاران به کاروان ایران اختصاص دارد و هنگام ورود به دهکده ورزشکاران پرچم ایران و محل استقرار  کاروان ایران  کاملا مشخص است. 

61988309

61988303

61988307

61988300

61988299

 تیم میکس تفنگ بادی ١٠ متر از صعود بازماند

 نجمه خدمتی و مهیار صداقت در خط آتش تفنگ بادی ١٠ متر قرار گرفتند و با ٢٨ تیم دیگر رقابت ‌کردند.  تیم ایران در پایان مرحله مقدماتی در رده پانزدهم ایستاد و با عدم حضور  در جمع ٨ تیم برتر به کار خود در المپیک ٢٠٢٠ پایان داد.

خدمتی و مهیار صدافت

هاشمی:‌ انتظار داشتم نیمه نهایی را برویم/ کسی به رشته تیراندازی باور ندارد

الهام هاشمی در مورد عملکرد نجمه خدمتی و مهیار صداقت بیان کرد: سطح رقابت در رشته تفنگ بالا است اگر با المپیک دوره قبل مقایسه کنید نفرات با  امتیازها پایین تر فینالیست می شدند. در المپیک توکیو سطح رکوردها واقعا بالا است. در تفنگ میکس  ۲۹ تیم که  تیم های قدری  هستند، حضور داشتند. البته بچه ها نیمه جدول بودند و تیم های قدر را پشت سر گذاشتند. 

او ادامه داد: بچه ها بد کار نکردند اما  متاسفانه کافی نبود‌. مهیار صبح گردنش گرفته بود و صبح اول وقت فیزیوتراپی شد. 

از طرفی در تیراندازی  امکانات حرف اول را می زند. تفنگ، جنس لباس ، سختی لباس ، قطعات مختلف سلاح و ساچمه ای که استفاده می کنند، خیلی مهم هستند.  این همه هزینه کردیم  لوله سلاح سفارش داده بودند و در کروواسی لوله را دادند تا در تهران تست کنیم و بهترین انتخاب شود اما  تا روزی که به المپیک آمدیم، در گمرک بود.  لوله سلاح بادی دیگر چه چیزی است که باید گمرک بماند؟ تا روزی که ما می اومدیم خبری از ترخیص لوله ها نبود. این همه زحمت و هزینه از دست رفت. ما نه تنها تحریم خارجی،  بلکه تحریم داخلی نیز هستیم‌. 

هاشمی در مورد انتظار خود از عملکرد دو نماینده ایران گفت: من انتظار داشتم نیمه نهایی را برویم.  البته  کسی تیراندازی را باور ندارد و امیدوارم  با طلای فروغی  بیشتر مورد توجه باشد. در حال حاضر آنطور که باید و شاید بچه های ما حمایت نمی شوند. 

او در مورد پیش بینی خود از عملکرد ملی پوشان در تفنگ سه وضعیت تاکید کرد: تجهیزات  در سه وضعیت حرف اول  می زند و امیدوارم آنجا به نتیجه ای که می خواهیم برسیم چون تمرین خوبی داشته ایم. 

فروغی و رستمیان به مدال نرسیدند

در مرحله اول فروغی (289 امتیاز) و رستمیان (286 امتیاز) با مجموع 575 امتیاز در رده هشتم قرار گرفتند و راهی دور دوم شدند. در دور دوم دو تیم اول راهی به فینال و دو تیم هم راهی رده بندی می شوند.در مرحله دوم این رقابت ها نیز فروغی عملکرد خوبی داشت اما رستمیان به مانند مسابقات انفرادی  خود پایین تر از حد انتظار ظاهر شد و همین موضوع باعث بازماندن تیم میکس تپانچه بادی 10 متر ایران از حضور در فینال و رده بندی شد. بنابراین فروغی و رستمیان از کسب مدال این ماده بازماند.

فروغی: دست منتقدان را می بوسم اما مغرضان را نمی بخشم

 جواد فروغی پس از پنجمی در بخش تپانچه میکس المپیک توکیو اظهار داشت: در مرحله مقدماتی  شروع خیلی خوبی نداشتم و در انتها هم خوب نبودم اما  در کل به نیمه نهایی صعود کردیم. در بیست تیر، یک مرحله جدید آغاز و امتیازهای قبلی پاک می شود. خداروشکر در آن مرحله هم خوب بودیم و نمره خوبی ثبت کردیم  اما  ابرقدرت های تپانچه هستند و کار سخت است و حتی تیم یک هند و کره جنوبی حذف شدند. تیم های قدرتمندی نتوانستند به فینال  راه پیدا کنند. از طرفی من ما هم سابقه المپیک نداشتیم  با این حال به نظرم عملکرد ما خوب بود و راضی هستیم چون میلیمتری نتوانستیم راه پیدا کنیم.

فروغی در مورد اینکه تیراندازی به رشته های مدال آور اضافه شده است، تصریح کرد: خوشحالم از اینکه تیراندازی رشته مدال آور است.البته این فقط منوط به مدال من نیست.  در تپانچه اصلا سابقه مدال آوری نداشتیم و در مسابقات قهرمانی آسیا  قطر استارت مدال آوری را زدیم و توانستیم موفقیت ها را ادامه دهیم. البته کرونا و تعطیلات در تمرینات و مسابقات ما فاصله انداخت ولی ما کار خود را ادامه دادیم. جام جهانی هند خیلی مهم بود و امتیاز مهمی داشت و با کسب مدال، رنکینگ ما خوب شد و تپانچه رشد پیدا کرد. در کرواسی هم خوب ظاهر شدیم و طلایی شدیم. تیراندازی در رسانه ها دیده شد و از طرفی هم توقع را بالا برد و تیراندازی پرچمش بالا است.

وی افزود: کسب  مدال طلا در این موقع باعث شد حساسیت ها  بسیار بالا برود و میزان توقع از من بیشتر شد. برخی ها نسبت به من انتقاد داشتند که  دست همه آنها را می‌بوسم ولی برخی مغرضان  که برداشت سویی داشتند و متعلق به مردم ایران هم نیستند را نمی بخشم.

فروغی در پاسخ به این پرسش که کسب مدال طلا و حضور در برنامه های مختلف روی تمرکز او برای این مسابقه تاثیر گذاشته بود یا خیر، تاکید کرد: اگر بگویم تمرکزم بهم نریخته بود، دروغ گفته ام. از لحاظ زمانی، زمان من گرفته شد همچنین احساس رضایت از کسب مدال طلا باعث شد تا حدودی  افت کنم. از نقاط مختلف جهان و ایران تماس نهایی داشتم که تبریک بگویند به خیلی ها نتوانستم پاسخ بدهم . اما با صحبت های مر بی ام نصر اصفهانی دوباره در چهارچوب قرار گرفتم و توانستم تا حدودی تمرکز از دست رفته ام را به دست آورم.  بعد از مسابقات امروز پاسخگوی همه دوستان هستم‌.

ابراز رضایت سرمربی تیم تپانچه از عملکرد شاگردانش

 محسن نصراصفهانی درباره عملکرد تیم میکس تپانچه بادی ١٠ متر ایران متشکل از جواد فروغی و هانیه رستمیان گفت: این دو عملکرد خوبی داشتند و در مرحله مقدماتی با غیرت تیر زدند و به مرحله نیمه ‌نهایی راه یافتند.

وی ادامه داد: فشار روانی در مرحله نیمه نهایی بالا است و رقبای ما در این مرحله تجربه دو دوره حضور در المپیک را داشتند و بسیار با تجربه بودند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: فروغی در مرحله نیمه نهایی از نظر روحی و روانی خودش را مدیریت کرد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت اما رستمیان از نظر روحی دچار مشکل شد.

سرمربی تیم تپانچه ایران ضمن تاکید بر این نکته که از عملکرد تیم راضی است، گفت: ما در جایگاه پنجم قرار گرفتیم که جایگاه ارزنده و خوبی است و برای اولین این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: فروغی در روز اول مدال طلای تپانچه را گرفت و رستمیان فقط با اختلاف یک نمره از راهیابی به فینال بازماند. در مجموع عملکرد تیم تپانچه بسیار بسیار عالی بود.

طاهریان: انگیزه دختران برای قهرمانی از مردان بیشتر است

طاهره طاهریان با نگاه به سه روزی که از شروع رسمی المپیک می گذرد، اظهار داشت: المپیک این دوره، تا این لحظه برای ما خیلی شیرین بوده است. مدال طلای آقای فروغی اتفاق فوق العاده ای است که نباید راحت از کنارش بگذریم. حتی برای من هم غیرقابل باور بود که ما در روز نخست المپیک در رشته تیراندازی بتوانیم به مدال برسیم، آن هم مدال طلا.

وی افزود: ما هرگز در آغاز مسابقات صاحب مدال نمی شدیم بنابراین باید این اتفاق را به فال نیک گرفت. جدیت و تلاش آقای فروغی و کادر فنی،  مدیریت رییس فدراسیون و حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باعث شده تا این نتیجه رقم بخورد.

نایب رییس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه  به  نام نازنین ملایی رسید و نتیجه ای که او کسب کرده را یک شاهکار خواندو گفت: یادم می آید که سالها قبل، وقتی قایقرانی زنان در رویدادی بین المللی شرکت کرد، قایق دختران ایران برگشت که این موضوع دستمایه شوخی و بعضاً تحقیر ورزش زنان شد اما حالا با گذشت چند سال ، می بینیم که دختر قایقران ما در بالاترین سطح ورزش دنیا با بزرگان این رشته رقابت می کند.

طاهریان ادامه داد: کاری که نازنین تا این مرحله انجام داده، یک شاهکار است که نباید به آن بی توجه باشیم. این نتیجه نشان می دهد که اگر تلاش کنیم و سرمایه گذاری خوبی در ورزش زنان انجام شود، نتایج بسیار خوبی توسط دختران قهرمان ایران ثبت می شود.

وی تاکید کرد: انگیزه دختران برای ایستادن روی سکوهای قهرمانی از مردان بیشتر است. همه ما عملکرد ثریا آقایی در بازی نخست را دیدیم و شاهد بودیم که چطور قدرتش  را به حریف نشان  داد. زنان در ورزش به نسبت مردان دیده نشده اند و دنبال فرصت هستند که خود را نشان دهند و ثابت کنند. بنابراین با توجه بیشتر قطعا اتفاق های بهتری در بخش زنان را شاهد خواهیم بود. باید بپذیریم که جز در چند رشته محدود، نگاه اصلی روسای فدراسیونها به بخش مردان است. در حالیکه دختران ثابت کرده اند این نگاه باید تغییر کند و آنها پتانسیل زیادی برای قهرمانی در رویدادهای مهم ورزش دنیا را دارند.

نایب رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به حضورش در سالن های مختلف برای تماشای تلاش نمایندگان ایران در رشته های مختلف گفت: تلاش ملی پوشان والیبال مقابل لهستان را از نزدیک دیدم و به عنوان یک کارشناس ورزش می گویم این نتیجه موفقیت بزرگی به حساب می آید. مسابقه دادن در سالن های خالی از تماشاگر و در سکوت،ساده نیست. کرونا این شرایط را به المپیک تحمیل کرده اما در همین وضعیت هم می بینیم که ورزشکاران در رشته های مختلف مثل والیبال،بسکتبال، تیراندازی، بدمینتون، قایقرانی و ... همه توانشان را به کار گرفته اند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

طاهره طاهریان در رابطه با توصیه کمیته بین المللی المپیک برای انتخاب دو پرچمدار و تصاویری که در افتتاحیه در پی این توصیه ثبت شد، گفت: IOC موضوع عدالت جنسیتی را دنبال می کند تا تبعیض ها را در ورزش بین زنان و مردان از بین ببرد. پیش از این در موارد محدودی شاهد حضور پرچمداران زن در کاروان های کشورهای مختلف، از جمله ایران بودیم اما چون فرصت پرچمداری بیشتر در اختیار قهرمانان کشورهای قرار می گیرد و معمولا تعداد قهرمانان زن از مردان کمتر است، طبیعتاً خیلی هم فرصت نصیب زنان نمی شد.

وی افزود: البته باید در ارتباط با این موضوع یک نکته را مورد توجه قرار دهیم. مهمتر از بحث پرچمداری، تلاشی است که کمیته بین المللی المپیک انجام می دهد تا زنان ورزشکار را بیشتر از قبل مطرح کند. توصیه به پرچمداری زنان حرکت نمادین است تا به همه کشورهای دنیا گفته شود که زنان باید سهم برابری در امکانات ورزشی کشورهایشان داشته باشند چون حتی در برخی کشورهای پیشرفته، ورزش زنان در رده دوم توجه است.

المپیک 2020 توکیو| فرهادی‌زاد و طاهریان در سالن بدمینتون

توجه رسانه های خارجی به تیرانداز ایرانی

در چهارمین روز از بازی های المپیک توکیو، جواد فروغی و هانیه رستمیان در تپانچه میکس به رقابت پرداختند. زمانی که تیم ایران به نیمه نهایی صعود کرد، تا آغاز رقابت دوم، ورزشکاران به استراحت پرداختند و جواد فروغی کاملا مورد توجه بود. عکاسان و رسانه های مختلفی بالای سر فروغی ایستاده بودند و از او تصویر و عکس می گرفتند. فروغی در اولین روز بازی ها در تپانچه مردان مدال طلا گرفت و ایران را وارد جدول مدالی المپیک توکیو کرد.

61988289

61988287

 

دیدگاه تان را بنویسید