جی پلاس

تکرار افتضاح ریو این بار در توکیو؛ تکواندو ایران در المپیک 2020 زیر صفر!

تیم تکواندو ایران در دومین المپیک پیاپی هم عملکرد تاسف باری داشت و بدون کسب مدال در سه وزن و ثبت ضعیف ترین نتیجه تاریخ به کار خود در توکیو پایان داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی تکواندوی ایران به مانند سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو نتوانست در توکیو هم عملکرد قابل توجهی داشته باشد تا مسیر انحطاط یکی از رشته های مدال آور ایران در بازی ها ادامه داشته باشد. تیم ملی تکواندو در دوره قبل با ستاره های پرتعدادی پا به المپیک گذاشت اما به جز مدال برنز کیمیا علیزاده به هیچ چیز دیگر نرسید.

فرزان عاشورزاده که به سونامی جهان معروف بود در همان گام اول مقابل تکواندوکار مراکشی 4-3 باخت و حذف شد. مهدی خدابخشی حریف هندوراسی را 16-1 برد اما دور بعد به میلاد بیگی از آذربایجان 17-5 باخت و او هم از مسابقات کنار رفت. سجاد مردانی سومین تکواندوکار مرد ایران در ریو نیز ابتدا حریفی از تونگا را 16-1 برد و در یک چهارم نهایی 4-3 به مبارز بریتانیایی باخت.

کیمیا علیزاده نیز بعد از برد دور اول در یک چهارم نهایی به حریف اسپانیایی باخت و در شانس مجدد مقابل رقبایی از تایلند و سوئد پیروز شد و با کسب برنز به اولین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک ها رسید.

همان تک مدال علیزاده سبب شد عملکرد زیر صفر تکواندو در ریو به حاشیه برود و حالا بعد از 5 سال و کسب نتیجه بد و قابل انتقاد در توکیو ثابت شد که تکواندوی ایران از مسیر اصلی خود خارج شده و اگر این مسیر ادامه دار باشد در سال های آینده کار برای تکواندوکاران در آسیا هم دشوار خواهد بود.

عملکرد سه تکواندوکار ایران در المپیک توکیو

آرمین هادی پور

آرمین هادی پور در دومین مبارزه خود به مصاف «لوکاس گاژمن» از آرژانتین رفت و با قبول شکست ۲۶ بر ۶ از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند. آرمین هادی پور در نخستین دیدار خود در مرحله یک هشتم المپیک به مصاف جفرسون فرناندس اوچوا از کلمبیا رفت و با نتیجه 22 بر 19 پیروز شد. او در یک چهارم نهایی با لوکاس گاژمن آرژانتینی دیدار کرد و با نتیجه سنگین 26-6 شکست خورد و با توجه به باخت لوکاس او از کسب مدال برنز هم بازماند.

آرمین هادی پور تکواندو المپیک

ناهید کیانی

کیانی در دور نخست با کیمیا علیزاده دیدار کرد و با نتیجه 18-9 شکست خورد. در ادامه علیزاده جید جونز نامدار از بریتانیا و ژو از چین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید تا ناهید کیانی به کسب برنز امیدوار باشد اما تکواندوکار تیم پناهندگان 10-3 به مینینا از کاروان المپیک (روسیه) باخت تا تنها تکواندوکار زن ایران در این بازی ها نیز حذف شود.

المپیک 2020| کیمیا علیزاده- ناهید کیانی

 

میرهاشم حسینی

میرهاشم حسینی سومین تکواندوکار ایران در المپیک بود که ابتدا به مصاف یو هوانگ از چین تایپه رفت و 18-  15 به برتری رسید. او دور بعد با رشیدوف ازبکستانی و قدرتمند مبارزه کرد و بدون اینکه مقابل این حریف حرفی برای گفتن داشته باشد 22-34 شکست خورد و منتظر فینالیست شدن حریفش ماند و این اتفاق هم رخ داد تا حسینی در شانس مجدد به مصاف لی دائه هون قدرتمند برود.

میرهاشم حسینی

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید