جی پلاس

قهرمانی پنجم با طعم رکورد شکنی/ پرسپولیس مدیون استقامت سپاهان!

پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را با رکوردشکنی و با استانداردهای فراتر از فوتبال ایران به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شاگردان یحیی گل محمدی با پیروزی در هفته پایانی لیگ برتر مقابل پیکان برای پنجمین بار متوالی قهرمان شدند. پرسپولیس در این فصل 67 امتیاز به دست آورد تا رکورد لیگ برتر را نیز بشکند.

پنجمین قهرمانی پرسپولیس پرامتیاز ترین آن هم بود. آنها در چهار فصلی که قهرمان شدند هیچ گاه چنین امتیازی کسب نکردند. 67 امتیاز پرسپولیس، میانگین 2.33 امتیاز در هر بازی چیزی بود که کمتر در فوتبال ایران رقم می خورد. البته سرخپوشان این میانگین امتیازی و رکورد را مدیون سپاهان هم باید باشند، چراکه رقابت تنگاتنگ تا هفته پایانی باعث شد آنها جایی برای امتیاز از دست دادند نداشته باشند.

سرخپوشان پایتخت فصل گذشته هم می توانستند چنین رکوردی داشته باشند، اما اختلاف امتیاز زیاد با تیم بعدی باعث شد آنها بدون انگیزه در هفته های پایانی امتیازهای فراوانی از دست بدهند، اما صدای نفس های سپاهان پشت گوش آنها باعث شد تا این فصل با رکورد بی سابقه 67 امتیاز قهرمان شوند.

سپاهان هم با 65 امتیاز در حالی قهرمان شد که این امتیاز در تمام ادوار لیگ برای قهرمانی کافی بود! شاگردان محرم کیا در این فصل تیمی فنی و باکیفیت نشان دادند و بر خلاف بسیاری از تیم های ناکام سراغ بهانه گرفتن نرفتند.

میانگین امتیازی 2.33 امتیاز برای تیم قهرمان امیدواری ها را برای افزایش سطح فنی لیگ بالا برده است. سالهاست که در فوتبال اروپا و خصوصا در لیگ های معتبری مانند لالیگا، سری A، لیگ جزیره و بوندسلیگا تیم قهرمان با میانگینی بالای 2.5 امتیاز قهرمان می شود اما در فوتبال ایران در دوره ای میانگین امتیاز حتی از 2 هم کمتر بود.

 

جدول رده بندی لیگ برتر

دیدگاه تان را بنویسید