هادی رضایی در گفت‌و‌گو با جی پلاس؛

امکان کاهش سهمیه پارالمپین های ایران‌/ ‌قرنطینه 14 روزه کاروان قبل از سفر به توکیو

سرپرست کاروان اعزامی پارالمپین های ایران به پارالمپیک توکیو اعلام کرد که این امکان وجود دارد از تعداد سهمیه های ایران کاسته شود چرا که مسئولان به دنبال اعزام کاروانی کیفی به توکیو هستند.

لینک کوتاه کپی شد

هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره  واکسیناسیون و تمرینات آماده سازی ورزشکاران اظهار کرد: به غیر از چهار نفر همه ورزشکاران پارالمپیک واکسینه شده اند و از هفته آینده مرحله دوم هم انجام می شود. رشته های مختلف ما هم اکنون در اردو هستند و تمام تلاش صورت گرفته تا شرایط برای ورزشکاران مهیا شود که سلامتی آن ها حفظ شود.

رضایی ادامه داد: ابتدا باید این وضعیت در اردوها حکمفرما باشد و بعد ما به مسائل فنی بپردازیم. تیم های مختلفی که در اردو هستند با بهترین امکانات و در هتل های پنج ستاره و اتاق های یک نفره حاضر هستند. بهترین تغذیه را هم برایشان مهیا کردیم که هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.

او درباره میزان آمادگی ورزشکاران و پارالمپیکی های ایران اظهار کرد:‌ کمتر از چهارماه به پارالمپیک باقی مانده است و همه در حال انجام تمرینات مداوم هستند. کادر فنی هم شرایط ورزشکاران را به صورت مرتب به فدراسیون ها و کمیته گزارش می دهد.

سرپرست کاروان ایران در پارالمپیک 2020 توکیو درخصوص تعداد سهمیه های ایران در این بازی ها گفت: سیاست پارالمپیک این است که کاروان کیفی به رقابت ها اعزام شود. براساس رکوردگیری های صورت گرفته این امکان وجود دارد که ورزشکاری آمادگی لازم را نداشته باشد و از لیست جا بماند. ما امکانات و هر آن چه که مورد نیاز است را در اختیار آن ها قرار دادیم و باید با توجه به آن به رکوردهای مورد نظر اعزام برسند. از نظر تعداد سهمیه ها همان است که قبلا بود اما همان طور که گفتم هم امکان افزایش است و هم کاهش.

او در ادامه صحبت های خود درخصوص اینکه آیا امکان جایگزینی ورزشکاران وجود دارد یا خیر گفت: تا آخر خرداد مجاز هستیم که پارالمپین ها را جایگزین کنیم. با توجه به شرایط ویژه ای که در آن قرار داریم این امکان وجود دارد که در توکیو یک ورزشکار به کرونا مبتلا شود و حتما باید 10 روز همانجا در قرنطینه بماند و البته رقابت ها را هم از دست می دهد.

رضایی در پاسخ به این سوال که چند شانس مدال برای کاروان ایران درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: وقتی می گوییم کاروان کیفی اعزام می شود یعنی هرکسی که به توکیو می رود برای مدال است. البته درخصوص رنگ مدال پیش بینی هایی در نظر گرفته ایم. با این حال ورزش رکوردی است و تحلیل دقیق آن کار دشواری است.

سرپرست کاروان ایران درباره آخرین مقررات وضع شده برای پارالمپیک توکیو تصریح کرد: هرروز قوانین جدید وضع می شود اما ما قبل از اعزام به توکیو باید 14 روز در قرنطینه باشیم. ضمن اینکه در مسابقات هرروز از ورزشکاران تست کرونا گرفته می شود.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شرایط موجود به خاطر پاندمی کرونا می تواند روی کیفیت بازی ها تاثیرگذار باشد یا خیر، گفت: قطعا همین طور خواهد بود. این امکان وجود دارد که از یک تیم ورزشکاری مبتلا شود و این همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید