شوک تاریخی به کاروان المپیکی آمریکا

هیچ تیم و ورزشکاری از کاروان المپیکی آمریکا در نخستین روز اهدای جوایز المپیک، صاحب مدال نشد که این یک رکورد تاریخی بعد از 49 سال و شوک به ورزش این کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ بازی های المپیک از دیروز به طور رسمی شروع شد و کشورهای مختلفی از جمله ایران امروز صاحب مدال المپیک شدند. در حال حاضر چین در صدر جدول مدالی المپیک قرار دارد اما آمریکا به عنوان پرافتخارترین کشور المپیک در نخستین روز اهدای جوایز این مسابقات هیچ مدالی را به دست نیاورد. 

نشریه USA TODAY با اشاره به ناکامی آمریکا در کسب مدال المپیک در نخستین روز این بازی ها بعد از 49 سال نوشت: "هیچ چیز در المپیک توکیو براساس برنامه ریزی ها پیش نرفته است؛ نه برای ورزشکارانی که به انتظار مسابقه آمده بودند اما به خاطر مثبت شدن تست کووید یک ورزشکار، باید دیدار والیبال ساحلی لغو شود و نه حتی برای ماشین کسب مدال آمریکا".

این نشریه در ادامه مطلب خود نوشت: "برای اولین بار از المپیک 1972 مونیخ – که حتی والدین برخی از ورزشکاران آمریکا هم به دنیا نیامده بودند – آمریکایی ها در روز اهدای جوایز بازی ها از کسب مدال محروم شدند. درست است؛ بدون طلا، بدون نقره و بدون برنز!"

بردی الیسون، دارنده سه مدال المپیک در تیراندازی با کمان که در رتبه نخست رده بندی جهانی قرار دارد گفت:" من کمی شوکه شده ام. کاملا انتظار داشتم آمریکا در روز نخست برنده مدال شود". اما او و مکنزی برون در دور نخست تیراندازی میکس توسط تیم اندونزی شکست خوردند.

در ادامه این مطلب آمده است: "آمریکا بزرگترین کاروان را به المپیک توکیو آورده است و معمولا با بیشترین مدال از المپیک خارج می شود. شمشیربازها، وزنه بردارها و تیراندازان ایالات متحده انتظار داشتند روز اول اهدای جوایز را با مدال های پر زرق و برق به پایان برسانند و شاید حتی تعدادی از آن ها طلایی باشد اما با گذشت روز عملکرد آمریکا سیاه تر شد."

فعلا هیچ ورزشکار آمریکایی نتوانسته مدالی را برای این کشور کسب کند ولی این نشریه ابراز امیدواری کرده با شروع مسابقات شنا، روند آمریکا هم بهبود یابد. 

در روز دوم مسابقات و روز نخست اهدای جوایز، چین، ژاپن و کره جنوبی اول تا سوم هستند و ایران همراه با اکوادور و کوزوو در رتبه چهارم جای گرفته اند. تاکنون 22 کشور صاحب مدال های مختلف شده اند اما دست آمریکا از رسیدن به مدال کوتاه مانده است.

دیدگاه تان را بنویسید