جی پلاس؛

نتایج تیراندازی ایران در روز دوم المپیک 2020 توکیو| ناکامی آرمینا صادقیان و کرم زاده/ فروغی طلایی شد+ عکس و ویدیو

دو نماینده تیراندازی زنان ایران از رسیدن به فینال تفنگ بادی 10 متر بازماندند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مسابقات تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز دوم مرداد با ماده ۱۰ متر بادی زنان آغاز شد. آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده دو ملی‌پوش ایرانی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی ۱۰ متر در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده ۵۶ تیرانداز حضور داشتند.

فاطمه کرم‌زاده با ثبت امتیاز ۶۲۴.۹ در رده  ۲۳ قرار گرفت.  آرمینا صادقیان جوانترین عضو کاروان ایران نیز با ۶۲۲.۶ امتیاز در رده ۳۰ ایستاد.

با توجه به اینکه تنها هشت تیرانداز برتر به فینال راه پیدا می‌کنند، دو نماینده ایران موفق به صعود از دور مقدماتی نشدند. دوئستاد از نروژ با شکستن رکورد المپیک با 632.9 اول شد و به فینال رسید. پارک از کره جنوبی، توکر از آمریکا هم دوم و سوم شدند.

در این مسابقه تیراندازانی از کشورهای نروژ، کره جنوبی، آمریکا، کره جنوبی، فرانسه، چین، سوئیس و روسیه به فینال راه پیدا کردند. 

سرمربی تیم ملی تیراندازی: بی تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد

 الهام هاشمی پس از پایان رقابت دو دختر تیرانداز ایران در بازی های المپیک توکیو بیان کرد:  تعداد شرکت کنندگان زیاد و امتیازات بالا بود، چنین چیزی تا حالا نداشتیم.  البته شیوع ویروس کرونا  هم تمام برنامه  های ما را بهم ریخت.

نمایندگان ما در مسابقات جام جهانی خوب کار کردند. فاطمه کرم زاده ۴ دهم زیر رکورد جهان تیر زد اما بالاخره  المپیک هست و  فشار روانی زیادی دارد.  با توجه به عملکردی که در دو ماه گذشته داشتند،  انتظار داشتم در المپیک هم عملکرد خوبی داشته باشند اما دو نماینده ما کم سن و سال و بی تجربه بودند البته فشار  مسابقه بر عملکرد بسیاری از بزرگان این رشته هم تاثیر  منفی داشت و آنها هم  نتوانستند خوب کار  کنند. 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش شد تا ملی پوشان تحت تاثیر المپیک و فضای آن قرار نگیرند، گفت: هر آنچه لازم بود تا حدممکن انجام شد اما بی تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد حتی در این رقابت خیلی از بازیکنان بزرگ هم رکوردهای خوبی ثبت نکردند. ملی‌پوشان ما ۳-٤ امتیاز  زیر رکورد  خود کار کردند که خوب این مسئله طبیعی است.  تعداد شرکت کنندگان هم بالا بود و ۵۰ نفر همزمان با هم به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این پرسش که تمام برنامه های که مدنظر داشت  را توانست برای ملی پوشان اجرایی کند، تصریح کرد: کرونا تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت مسابقات هند را به این دلیل که ریسکش بالا بود ، شرکت نکردیم مسابقات کره و توکیو کنسل شد. ملی پوشان در یک سال و نیم گذشته فقط توانستند در دو مسابقه شرکت کنند و طبیعی است که نتوانند عملکرد خود را به نمایش بگذارند.اما امیدوارم روزهای آینده نتایج بهتری داشته باشیم.

فروغی فینالیست شد

در ادامه روز نخست مسابقات تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو جواد فروغی صاحب رنک نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت. در این ماده ۴۸ ورزشکار در خط آتش ایستادند.

او باید تا دقایقی دیگر در مرحله فینال این ماده در کنار رقبایی از کشورهای اوکراین، هند، چین، کره جنوبی، آلمان مسابقه دهد.

پیش از این فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی ۱۰ متر در رده‌های ۲۳ و ۳۰ ایستاده بودند.

800

فروغی

فروغی

 

آرمینا صادقیان

فاطمه کرم زاده

 

آرمینا صادقیان

جواد فروغی طلایی شد

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو  اول شد و به مدال طلا رسید و رکورد المپیک را هم زد.

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

فروغی پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز 580.25 و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود.
جواد فروغی

دیدگاه تان را بنویسید