گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم کاروان ایران در روز دوم المپیک 2020 توکیو/ از حرکت زشت نیما عالمیان تا سورپرایز جذاب جواد فروغی+عکس

جواد فروغی در فینال رقابت های تپانچه 10 متر توانست به مدال طلا دست یابد و نخستین مدال کاروان ایران را نیز کسب کرد و به عنوان اولین مدال آور در تیراندازی تاریخ ساز شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  کاروان ایران در روز دوم بازی های المپیک 2020 توکیو در رشته های مختلفی از جمله تیراندازی، والیبال، پینگ پنگ، بوکس و شمشیربازی به مصاف رقیبان خود می روند.

اخبار مهم کاروان ایران را در روز دوم رقابت ها در ادامه بخوانید.

شروع مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران  در المپیک

تیم ملی والیبال در نخستین بازی خود در بازی های المپیک 2020 به مصاف لهستان رفت و این دیدار با نتیجه سه بر دو به نفع ملی پوشان به پایان رسید.

ست اول: ۲۵ - ۱۸ لهستان

ست دوم: ۲۲ - ۲۵ ایران

ست سوم: ۲۲ - ۲۵ ایران

ست چهارم: ۲۵ - ۲۲ لهستان

ست پنجم: ۲۱ - ۲۳ ایران

والیبال ایران و لهستان در المپیک ۲۰۲۰

والیبال ایران و لهستان در المپیک ۲۰۲۰

 

گام محکم بوکسور ایران در اولین مبارزه

 دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در نخستین مبارزه خود (مرحله یک شانزدهم) به مصاف "محمد حاموت" از مراکش رفت که با نتیجه  3 بر صفر به پیروزی دست یافت. این بوکسور مراکشی سابقه قهرمانی در قاره آفریقا را داشت.

بوکسور سبک وزن ایران در دور بعد باید مقابل "لازارو آلوارز" کوبایی که مدال طلای جهان و برنز المپیک را در کارنامه دارد به روی رینگ برود. این مبارزه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

دیگر بوکسور ایران شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم این رقابت‌ها است که روز دوشنبه ۴ مرداد باید مقابل "یوتو موری ‌واکی" بوکسور ۲۴ ساله ژاپنی برود.

دانیال شه بخش

دانیال شه بخش

غیبت خوش‌خبر و افروزی در بازی اول تیم ملی‌ والیبال

 مسئولان ژاپنی با وجود ۶ تست منفی کرونا، امیر خوش‌خبر و سیامک افروزی سرپرست و فیزیوتراپ تیم ملی والیبال ایران را در اتاق‌هایشان در حالت انتظار قرار داده‌اند. به این ترتیب دو عضو کادر والیبال ایران بازی اول (دیدار با لهستان) در المپیک را از دست دادند.

تیم ملی والیبال با اولین گروه کاروان ایران ۲۶ تیرماه به توکیو پرواز کرد که گویا یکی از مسافران پرواز آن‌ها (دوحه به توکیو) تست مثبت کرونا داشته است تا باعث حساسیت مسئولان برگزاری مسابقات روی این دو عضو تیم ملی ایران شود.

قرار گرفتن خوش‌خبر و افروزی در حالت انتظاری در حالی است که آنها با دو تست منفی قبل از پرواز به فرودگاه ناریتا وارد شدند، با جواب منفی تست در فرودگاه هم اجازه خروج گرفتند و حتی تست‌های ۶ روز گذشته آنها منفی بوده است.

حذف نیما عالمیان و حرکت عجیب او در اعتراض به داوری

نیما عالمیان نماینده تنیس روی میز کشورمان در اعتراض به تصمیمات داور، راکت خود را روی میز پرتاب کرد که از داور کارت زرد دریافت کرد. عالمیان سه گیم اول را با نتایج 11 بر 7، 11 بر 11 بر 5 شکست خورد و گیم چهارم را 11 بر 8 برد. ملی پوش کشورمان گیم پنجم را هم 12 بر 10 باخت و حذف شد.

هاموت مراکشی اولین حریف بوکس ایران

طبق وزن کشی انجام شده برای این رقابت ها دانیال شه بخش نماینده وزن ٥٧ کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار خود به مصاف "محمد هاموت" از مراکش می رود. شه بخش در صورت پیروزی در این رقابت در مرحله یک شانزدهم به مصاف "آلوارز" از کوبا دارنده چندین مدال جهانی و المپیک می رود. علیرضا استکی سرمربی تیم‌ ملی بوکس کشورمان در خصوص وضعیت شه بخش گفت: دانیال در وضعیت روحی و روانی خوبی قرار دارد. امیدوارم وی با شکست  حریف خود بتواند به مرحله بعد صعود کند.

دانیال شه یخش

فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان به فینال نرسیدند

فاطمه کرم زاده با 603.6 امتیاز در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت و آرمینا صادقیان هم با 622.6 امتیاز در رده سی ام جای گرفت.

دوئستاد از نروژ با شکستن رکورد جهان و المپیک با 632.9 اول شد و به فینال رسید. پارک از کره جنوبی، توکر از آمریکا هم دوم و سوم شدند.

فاطمه کرم زاده

آرمینا صادقیان

جواد فروغی طلایی و تاریخ ساز شد

در ادامه روز نخست مسابقات تیراندازی المپیک ۲۰۲۰ توکیو جواد فروغی صاحب رنک نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت. در این ماده ۴۸ ورزشکار در خط آتش ایستادند.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو  اول شد و به مدال طلا رسید و رکورد المپیک را هم زد.

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

فروغی پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز 580.25 و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود.

فروغی

فروغی

حذف رهبری و عابدینی/ پاکدامن به جمع هشت بازیکن برتر راه یافت

علی پاکدامن در بازی نخست خود در رقابت های شمشیربازی اسلحه سابر و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل آندراس زاتماری از مجارستان که قهرمان جهان بود با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید.

علی پاکدامن در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات شمشیربازی المپیک نیز با نتیجه ۱۵ بر۹ مقابل هارتونگ از آلمان به پیروزی رسید و به جمع هشت بازیکن برتر راه یافت.

مجتبی عابدینی در دیدار نخست خود در شمشیربازی اسلحه سابر و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل شائوا گوردون از کانادا با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به جمع شانزده سابریست برتر این بازی‌ها راه یافت. عابدینی در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های المپیک مقابل آروم ژیلاگی قهرمان المپیک از مجارستان با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و از صعود به جمع هشت بازیکن برتر بازماند.

محمد رهبری دیگر سابریست کشورمان در بازی نخست و در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل اپیتی از فرانسه که قهرمان جهان بود با نتیجه۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید و راهی دور بعدی شد. رهبری نیز در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات المپیک مقابل لوئیجی سامله از ایتالیا با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

به این ترتیب ایران در جمع هشت سابریست برتر فقط علی پاکدامن را دارد که تا ساعاتی دیگر به مصاف حریفان خود می‌رود.

محمد رهبری شمشیربازی المپیک

محمد رهبری شمشیربازی المپیک

وزیر ورزش و صالحی امیری، تماشاگر رقابت پاکدامن و حریف مجارستانی

علی پاکدامن در حالی توانست حریف قدرتمند مجارستانی خود را پشت سر بگذارد که این مسابقه دو تماشاگر ویژه داشت. مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به همراه رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک امروز به ورزشگاه ماکاهوری رفتند تا رقابت شمشیربازان کشورمان را از نزدیک ببینند. ابن حضور مصادف شد با نتیجه خوبی که پاکدامن مقابل آندراس زاتماری در مرحله یک شانزدهم نهایی به دست آورد.

وزیر ورزش: امیدوارم شمشیربازان تاریخ‌ساز شوند 

مسعود سلطانی ‌فر پس از کسب پیروزی علی پاکدامن و مجتبی عابدینی در دور نخست مسابقات شمشیربازی اظهار داشت: امروز اولین روز رسمی بازی‌ها است. البته از دو سه روز قبل رقابت در برخی رشته‌ها مثل فوتبال آغاز شده است و روز گذشته نیز ورزشکاران ما مسابقه داشتند و نازنین ملایی برای اولین بار از گروه خود به مقدماتی صعود کرد.

وی در ادامه افزود: امروز هم شمشیربازی با دو پیروزی دلچسب کار خود را آغاز کردند. پاکدامن حریف مجارستانی که سابقه قهرمانی جهان و از سخت‌ترین رقبا بود را با اقتدار شکست داد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: امیدوارم شمشیربازان در این دوره بتوانند تاریخ‌ساز شوند و مدال بگیرند.

صالحی امیری: پیروزی شمشیربازان تصادفی نبوده است/ شمشیربازی یکی از پدیده های کاروان ایران در توکیو خواهد بود/ نازنین ملایی شایسته تقدیر است

رضا صالحی امیری بعد از ثبت سومین پیروزی شمشیربازان ایران در روز نخست رقابت ها که توسط محمد رهبری به دست آمد، گفت: «ابتدا از اصحاب رسانه تقدیر میکنم که خیلی پررنگ در تمام سالنها حضور دارند. در مورد شمشیربازی هم باید این را بگویم که سه پیروزی که تا به این لحظه ثبت شده، تصادفی نبوده و نتیجه سالها زحمت ملی پوشان، مربیان و در راس آنها، آقای باقرزاده است. 

وی ادامه داد: شمشیربازان ایران قدم اول را محکم برداشتند و انشالله در ادامه راه هم با همین شرایط ادامه می دهند. به نظر من، یکی از پدیده های کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ ، تیم شمشیربازی ما خواهد بود. امیدوارم که در ادامه راه هم  ورزشکاران همین روند را  ادامه دهند.» رییس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبتهایش به رقابت ورزشکاران ایران در روز گذشته اشاره کرد و از نازنین ملایی نام برد:« دیروز هم دیدید که دختر قایقران شایسته ایران چه نتیجه خوبی ثبت کرد. آنهم در شرایطی که در ایران پیست ۲۰۰۰ متر نداریم و همیشه در پیست هزار متر تمرین کرده است و در نتیجه این عملکرد شایسته تقدیر است.»

رییس کمیته ملی المپیک که عازم سالن تکواندو بود، گفت:« من امیدوارم در تکواندو و سایر رشته ها هم شاهد اتفاق های خوبی باشیم. آنچه در قایقرانی و شمشیربازی ثبت شد، حکایت از این دارد که کاروان ایران شروع خوش یمنی داشته است. فقط باید به این نکته توجه کنیم که در این روزها کمی صبور باشیم.»

صالحی امیری و وزیر ورزش

برد نماینده تکواندو در گام نخست

 آرمین هادی‌پور نماینده وزن اول (58- کیلوگرم) تکواندو ایران در المپیک ٢٠٢٠ در اولین دیدار امروز (شنبه) به مصاف جفرسون اوچا از کلمبیا ‌رفت.

آرمین هادی پور تکواندو المپیک

 

 

دیدگاه تان را بنویسید