تاریخچه دربی های تهران در تیرماه

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس، فردا ۲۴ تیرماه در چارچوب رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران به مصاف هم می‌روند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب جام حذفی فوتبال ایران فردا ۲۴ تیرماه از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

این ۲ تیم تا کنون ۴ بار در تیرماه به مصاف هم رفته اند که نخستین تقابل سرخابی ها در تیرماه به تاریخ ۱۳۵۹/۰۴/۱۳ بر می گردد که ۲  تیم در یک بازی دوستانه به مناسبت خداحافظی صفر ایرانپاک، مهاجم گلزن پرسپولیس از فوتبال به مصاف هم رفتند که این بازی بدون گل به پایان رسید.

دومین نبرد ۲ تیم در تاریخ ۱۳۷۶/۰۴/۲۰ برگزار شد که پرسپولیسی ها  با گل‌های ادموند بزیک، مهدی مهدوی کیا و بهنام طاهرزاده با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند. فرشاد پیوس بهترین گلزن سرخپوشان در تاریخ این تیم در ابتدای این دیدار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 سومین جدال تیم های پایتخت در تیرماه به فینال جام حذفی در تاریخ ۱۳۷۸/۰۴/۲۰ برمی گردد که پرسپولیس با گل‌های مهدی هاشمی و افشین پیروانی مقابل تک گل سهراب بختیاری زاده به برتری رسید و قهرمان جام حذفی شد. پرسپولیس تحت هدایت علی پروین در آن سال قهرمان لیگ آزادگان نیز شده بود.

چهارمین دیدار سرخابی ها در تیرماه قرار بود بین ۲ تیم در روز ۱۳۹۷/۰۴/۲۹ برگزار شود، اما استقلالی از آن بازی انصراف دادند و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز رای به ۳ بر صفر شدن بازی به نفع پرسپولیسی ها داد.

با توجه به این آمار، می شود نتیجه گرفت سرخپوشان در بازی‌هایی که در تیرماه برگزار شده نسبت به رقیب سنتی خود عملکرد بهتری داشته اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید