داریوش مصطفوی مدیر تیم امید ایران شد

صالحی امیری: کمیته در تیم ملی امید دخالتی نمی کند/عزیزی خادم: مهدوی‌کیا مشاور فنی تیم ملی خواهد شد

رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت در هزینه های تیم ملی امید حاضر شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیدرضا صالحی امیری درباره برگزاری این نشست گفت: خیلی خوشحالیم که امروز خدمت همکاران مان در فدراسیون فوتبال هستیم و امیدواریم که از این ایام سخت کرونایی و شرایط سخت اقتصادی که مردم تحت فشار هستند، هر چه زودتر عبور کنیم.

وی اضافه کرد: در آستانه المپیک توکیو هستیم. اولین کاروان ایران امروز به بازیهای المپیک اعزام می شود و در نتیجه امیدواریم مرداد ماه کام ملت شیرین شود. نشست امروز با حضور آقای عزیزی خادم، رئیس فدراسیون و همکاران وی با انگیزه و فلسفه همکاری مشترک میان تیم امید در کمیته ملی المپیک تشکیل شد.

وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی در تمام رده ها و همه حوزه هاست و کمیته ملی المپیک در حقیقت مسئولیت هماهنگی و برنامه ریزی را برعهده دارد. تمایز این دوره با دوره قبل این است که ما با فدراسیون فوتبال به توافق رسیدیم همکاری مشترک مادی و معنوی داشته باشیم. معتقد بوده و هستیم به عنوان کمیته ملی المپیک آنچه که در فوتبال ایران اتفاق افتاده بخشی از نیازهای مردم ایران زمین است. ما در پیروزی های فوتبال مثل مردم احساس نشاط می کنیم و در ناکامی ها هم احساس تلخ کامی داریم. از این جهت با یکدیگر توافق کردیم تیم المپیک را در این دوره به تیمی امید بخش تبدیل کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شخصا اعتقاد دارم اگر همدلی و هماهنگی و انسجام شکل بگیرد مطمئنا به نتیجه می رسیم. دلیل موفقیت فدراسیون در رویداد اخیر به عقیده من همدلی بود که صورت گرفت. در این راستا وزارت ورزش و جوانان، سازمان برنامه و بودجه، دولت و همه تصمیم گرفتند به کمک فدراسیون بیایند و فدراسیون هم لیاقت خودش را اثبات کرد که توانایی جذب کمک را دارد. جا دارد یک بار دیگر به مدیریت جدید فدراسیون تبریک بگویم.

ما به عنوان کمیته ملی المپیک یک سازمان منسجم در چارچوب معین هستیم. قطعا حمایت حداکثری را برای تیم امید خواهیم داشت. اما محور مدیریت و تصمیم گیری برای هدایت فنی جزو وظایف فدراسیون فوتبال خواهد بود و کمیته در این حوزه هیچ دخالتی نمی کند. این منطق روشنی است که سازمان رسمی ایران فدراسیون فوتبال است. ابتدای سال 1400 جلسه ای را در فدراسیون با عزیزی خادم برگزار کردیم . در جلسه مشترکی که با حضور داریوش مصطفوی و عزیزی خادم داشتیم، تقاضا کردیم که از ایشان به عنوان یکی از پیشکسوتان بزرگ فوتبال کشور در تیم ملی امید استفاده کنیم.

دکتر صالحی امیری در پایان گفت: برای اولین بار اعلام می کنم قصد داریم در پایان نیم سال اول تالار مشاهیر فوتبال ایران را در موزه ملی المپیک افتتاح کنیم. مقدمات کار انجام شده است. جلسات هیات ژوری با مدیریت مصطفوی و شعبانی، کلانی، کوثری و جمعی دیگر از نخبگان فوتبال در حال برگزاری است.  لیست 300 نفره ای در دست داریم. بی شک یکی از جذاب ترین بخش های موزه در آینده، تالار فوتبال خواهد بود. من برای همه جامعه فوتبال ایران و همه قهرمانان و کسانی که حمایت می کنند تا فوتبال ایران مانند ستاره ای بدرخشد تقدیر و تشکر و سپاس دارم. از زحمات کوتاه مدت مدیریت جدید فوتبال هم قدردانی کرده و آروزی موفقیت در این مسیر سخت را برای آنها دارم.

عزیزی خادم: امیدوارم تابوی نرفتن به المپیک را بشکنیم

شهاب الدین عزیزم خادم در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت در هزینه های تیم امید گفت: بسیار خوشحالم که امروز در خدمت شما عزیزان هستم. جا دارد از زحمات برادر عزیزم جناب آقای دکتر صالحی امیری که در دوره تصدی ریاست کمیته ملی المپیک هستد برای وی و تیم همکارشان در این شرایط سخت کرونایی آرزوی بهترین ها را دارم. انشاءالله به لطف الهی کاروان المپیک کشور شکوهمندانه و سرافرازانه بتوانند کسب مقام و مدال برای مردم ایران کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: تیم ملی فوتبال کشورمان در گردنه سخت تاریخی قرار داشت و در خردادماه سال جاری از این راه سخت عبور کرد. برای رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی باید از این مسیر سخت عبور می کردیم. دکتر صالحی امیری، دولت محترم، اصحاب رسانه، هیات رئیسه همه همراه همکار و همدل کنار تیم ملی ایران بودند. در نهایت به اذن الهی توانستند این خشنودی را برای مردم به ارمغان بیاورند. امروز یکی از شاید بهترین روزهای فدراسیون فوتبال است به زعم من یک مدل همکاری آگاهانه ایجاد شد و نهایتا برای ملت عزیز و منافع ملی ماهها صبحت کردیم و جلسه داشتیم. در این خصوص با این همکاری جدید یک برنامه ریزی برای تیم ملی المپیک آینده فوتبال ایران المپیک داشته باشیم. ساختن نسل جدید برای فوتبال ایران که بتواند حداقل بیشتر از یک دهه موفقیت ملی را رقم بزند سرمایه گذاری و برنامه ریزی شود.

به زعم من امیدوارم این مدل بتواند به گونه ای عمل کند که همه ما یاد بگیریم می شود با منافع تعریف شده و مشترک خرسندی ملت عزیز ایران رقم بزنیم. و آموزشی باشد برای همه ما که از ظرفیت های موجود استفاده کنیم و به مسیری نرویم که برخی بقای خود و خوشحالی شان را در ناکامی یک مجموعه ملی فوتبال ببینند. البته این افراد در قبال اجماع ملی که تمام قد در کنار فوتبال ملی ایستادند، کم هستند. من هم بسیار خوشحالم و امیدوارم که همه یاد بگیریم در هر جایگاهی هستیم همکاری را بر عدم همکاری ترجیح بدهیم و امروز این اتفاق میمون و مبارک را ارج می نهیم و با حضور شخص دکتر صالحی امیری و مهندس داریوش مصطفوی برنامه ریزی مسنجمی داشته باشیم تا این تابوی نرفتن به المپیک را بشکنیم و نسلی نو و فصلی نو برای فوتبال رقم بزنیم.

مسیر فوتبال از حیثت مدیریتی و فنی روبه توسعه است و قطعا تمهیداتی برای تغییرات ساختاری و نسلی خواهیم داشت. ما بدور از جناح بندی های سیاسی از تمام ظرفیت های فدراسیون فوتبال استفاده خواهیم کرد. نوع انتخاب ها مبین همین رفتار فدراسیون است. رویکرد مبتنی بر نگاه چه از حیثی اقتصادی و درآمدزایی برای ما مهم است. در بعد فنی مذاکراتی با مهدی مهدوی کیا داشتیم که سابقه بالایی در حوزه تیم های پایه داشته است و منتظریم مذاکرات‌شان با هامبورگ به نتیجه برسد. همچنین با توجه به تجربه گرانبهای بین المللی ایشان واقعا حیف بود که از تجربه بالای این عزیز استفاده نشود و ایشان همراه با بنده در ۱۰بازی آینده تیم‌ملی هم به‌عنوان مشاور حضور خواهند داشت. همچنین آقای مهدوی‌کیا حضور پررنگی در تمامی رده‌ها خواهد داشت. تمام تمرکز برای المپیک انجام شده و باید به دنبال تغییر نسل در جام جهانی 2030 باشیم و قطعا حضور مهندس مصطفوی به عنوان یک مدیر خوشنام فوتبالی که تجربه بالایی در حوزه مدیریتی فوتبال دارد به ما کمک خواهد کرد. امیدوارم همه کمک کنیم در هر جایگاهیی هستیم این فضار را به شکل مستمر ادامه دهیم.

از تمام مسائلی که خدای ناکرده لطمه ای به حیثیت فدراسیون خواهد زد، پرهیز می کنیم. نگاه ما صیانت به منافع فوتبال ملی است. امروز امضای این تفاهم نامه با این کیفیت برای اولین بار است و خیلی خوشحالیم که این اتفاق می افتاد و امیدوارم در روزهای دیگر هم شاهد این قبیل تفاهم نامه ها و همکاریها باشیم.

جا دارد از دکتر صالحی امیری تشکر کنم و امیدوارم بتوانیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. بحث پایه ها و کمیته جوانان را پیگیری می کنیم. براساس برنامه کمیته جوانان حرکت می کنیم و در صورت توافق با مهدی مهدوی کیا از ایشان خواستیم به عنوان مشاور فنی فدراسیون به ما کمک کنند. بهرحال وی تجارب بالایی دارد و در حوزه تیم ملی بزرگسالان از او مشاوره خواهم گرفت. در کوران سخت تری باید به میدان برویم. فضای بسیار دشواری پیش روی ماست. از این حیث که هنوز به طور شفاف تکلیف بحث میزبانی مشخص نیست. سطح فنی حریفان بالاست و امیدوارم با همگرایی در بخشی های مختلف بخصوص بزنگاه سخت تاریخی مرحله نهایی پیش رو در این فصل نو و این گردنه سخت با کمک هم رد کنیم و یک بار دیگر باعث شور و شعف برای ملت پرافتخار و متمدن ایران شویم. برای موفقیت تیم بزرگسالان دست همگان را مجددا به گرمی می فشاریم، چرا که تیم ملی به کمک همه ارگان ها نیاز دارد.

 

با پیشنهاد صالحی امیری

داریوش مصطفوی مدیر تیم امید ایران شد

در مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت در هزینه های تیم امید که امروز با حضور سیدرضا صالحی امیری و شهاب الدین عزیزی خادم در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، با پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک، داریوش مصطفوی به عنوان مدیر تیم امید ایران به جهت ایجاد ارتباط موثر فنی و مدیریتی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

گفتنی است، داریوش مصطفوی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران است که در کارنامه وی ریاست و دبیرکلی فدراسیون فوتبال وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید