جی پلاس

آمار یورو ۲۰۲۰| از انتظار عجیب انگلیسی‌ها تا ادامه رکورد پسران مانچو!

در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ که با پیروزی ایتالیا و انگلیس به پایان رسید آمار و رکورد های قابل توجهی به ثبت رسید‌.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: یورو ۲۰۲۰ فینالیست های خود را شناخت و دو تیم ایتالیا و انگلیس برای فتح جام تلاش خواهند کرد‌‌. در مرحله نیمه نهایی وقت های اضافه، ضربات پنالتی، گل به خودی و نخستین گل از روی ضربه آزاد دیده شد اما مهمترین اتفاق تصمیم جنجالی داور دیدار انگلیس و دانمارک بود که در وقت های اضافه پنالتی به نفع سه شیر اعلام کرد و تیم ساوت گیت به لطف آن راهی دیدار نهایی شد. 

نخستین بازی نیمه نهایی که تکراری ترین تقابل تاریخ یورو بود بین ایتالیا و اسپانیا برگزار شد. هر دو گل این دیدار را بازیکنان یوونتوس به ثمر رساندند تا این تیم با رکورد بارسلونا در یورو ۲۰۰۰ برابر شود. بازیکنان آبی اناری ها یازده گل در آن تورنمنت به ثمر رساندند. اکنون یووه در کنار بارسا بهترین آمار را به خود اختصاص داده است. ابتدا کیه‌زا برای ایتالیا گلزنی کرد و سپس آلوارو موراتا گل مساوی را به ثمر رساند.

اسپانیا توانست به رکورد ۱۳ پیروزی پیاپی ایتالیا پایان دهد. از طرفی آتزوری همچنان بدون شکست باقی ماند. این تیم ۳۳ بازی پیاپی است که مغلوب نشده است و تنها دو بازی با بهترین رکورد جهان که بین برزیل و اسپانیا تقسیم شده است فاصله دارد‌. تاکنون چهار تیم در یک دوره شش بازی یا بیشتر شکست نخورده اند. آلمان قهرمان یورو ۱۹۹۶، اسپانیا قهرمان ۲۰۰۸، اسپانیا قهرمان ۲۰۱۲، پرتغال قهرمان ۲۰۱۶، ایتالیا فینالیست یورو ۲۰۲۰ و اسپانیا حاضر در نیمه نهایی این رقابت ها چنین رکوردی را به نام خود ثبت کردند. دیدار دو تیم پس از وقت های اضافه در ضربات پنالتی دنبال شد و ایتالیا ۴ بر ۲ لاروخا را شکست داد. 

انگلیس در دیدار برابر دانمارک بالاخره دروازه اش باز شد و رکورد ۴۸۰ دقیقه کلین شیت جوردن پیکفورد به پایان رسید. او در جایگاه پنجم بهترین رکورد تاریخ یورو باقی ماند. فان در سار ۵۴۱ دقیقه، کاسیاس ۵۰۹ دقیقه، دینو زوف ۴۹۴ و  نویر ۴۹۱ در رتبه های اول تا چهارم قرار دارند. دامسگارد دروازه انگلیس را با یک ضربه آزاد تماشایی باز کرد و نخستین گل کاشته جام به نامش ثبت شد. گل مساوی را کیائر به ثمر رساند. او به اشتباه دروازه تیمش را در دقیقه ۳۹ باز کرد‌ تا یستمین گل به خودی تاریخ یورو ثبت شود‌. از سال های ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۶ تنها ۹ گل به خودی به ثمر رسید اما تنها در این جام بازیکنان 11 بار به اشتباه دروازه‌شان را باز کردند.

دیدار انگلیس و دانمارک پس از تساوی یک- یک مانند اولین بازی نیمه نهایی در وقت های اضافه دنبال شد. پیش از این در چهار دوره چنین اتفاقی رخ داده بود: در یورو ۱۹۷۶ (بدون ضربات پنالتی)، ۱۹۸۴ (یکی از آن ها در ضربات پنالتی دنبال شد)، ۱۹۹۶ (هر دو ضربه پنالتی) و ۲۰۰۰ (یکی از آن ها در ضربات پنالتی دنبال شد). در بازی انگلیس و دانمارک بر خلاف دیدار نخست برنده در وقت های اضافه مشخص شد. داور در دقیقه ۱۰۳ به نفع تیم ساوت گیت پنالتی گرفت اما هری کین نتوانست آن را گل به تبدیل کند و در ریباند دروازه دانمارک را باز کرد‌. در تاریخ یورو هیچ بازیکنی در وقت های اضافه پنالتی از دست نداده بود. 

کین با این گل به رکورد لینه‌کر رسید. هر یک در یورو و جام جهانی ۱۰ گل به ثمر رسانده اند. گل مهاجم تاتنهام کافی بود تا انگلیس پس از ۵۵ سال یک فینال را دوباره تجربه کند. آخرین بار این اتفاق در جام جهانی ۱۹۶۶ رخ داد‌ه بود. تاکنون هیچ تیم اروپایی برای رسیدن دوباره به یک فینال به این اندازه منتظر نمانده بود. 

دیدگاه تان را بنویسید