جی پلاس

آمار یورو ۲۰۲۰| از پیشتازی سری A تا تکراری ترین بازی تاریخ؛ اولین گل به خودی به هم باشگاهی!

در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ که با صعود تیم های اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و دانمارک همراه شد رکوردهای قابل توجهی به ثبت رسید که از میان آن ها می توان به اولین گل به خودی به یک هم باشگاهی اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، یورو ۲۰۲۰ چهار تیم برتر خود را شناخت و اسپانیا، ایتالیا، دانمارک و انگلیس در نیمه نهایی رقابت خواهند کرد. در مرحله حذفی که گذشت باز هم گل های زیادی به ثمر رسید، کارت قرمز و گل به خودی دیده شد اما خبری از کامبک در دقایق پایانی نبود و تنها سوییس توانست برابر اسپانیا شکست را به تساوی تبدیل کند. 

نخستین دیدار یک چهارم نهایی با یک گل به خودی آغاز شد. زکریا، بازیکن سوییسی دروازه یان زومر را به اشتباه باز کرد. به نوشته میسترچیپ برای اولین بار در تاریخ یورو بود که یک بازیکن دروازه هم باشگاهی اش را باز می کرد. زکریا و زومر هر دو در مونشن گلادباخ بازی می کنند. این گل دوازدهمین گل لاروخا در این جام بود. پیش از این اسپانیا تنها دو بار موفق به ثبت چنین آماری شده بود که در هر دو دوره قهرمان شد (یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲). بازی دو تیم اسپانیا و سوییس پس از تساوی یک بر یک در وقت های اضافه دنبال شد. برای پنجمین بار در این جام چنین اتفاقی رخ داد و با رکورد دوره های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۶ در این زمینه برابر شد. در این زمان توپی از خط دروازه ها رد نشد و تیم لوییس انریکه در ضربات پنالتی پیروز شد تا به نیمه نهایی راه یابد. 

سپس ایتالیا برابر بلژیک قرار گرفت و با برتری کامل توانست ۲ بر یک بلژیک را شکست دهد. در این دیدار بارلا برای ایتالیا و لوکاکو برای بلژیک گلزنی کردند تا برای اولین بار در تاریخ یورو دو بازیکن اینتر در یک بازی گلزنی کنند. تاکنون در این جام ۳۳ گل متعلق به بازیکنان سری A بوده است. از لحاظ باشگاهی باز هم ایتالیایی ها بالاتر از همه قرار دارند. بازیکنان یوونتوس تاکنون ۹ گل به ثمر رسانده اند. در جایگاه بعدی اینتر، منچسترسیتی و لیورپول با هشت گل قرار دارند. آتالانتا نیز با هفت گل در رتبه سوم دیده می شود. بازیکنان لایپزیش و رئال مادرید به ترتیب شش و پنج گل به ثمر رسانده اند. 

دانمارک در دیدار برابر چک در دقیقه پنج گلزنی کرد تا برای اولین بار در تاریخ یورو یک تیم در یک دوره دو گل زودهنگام به نام خود ثبت کند. پیش از این پولسن در ثانیه ۹۸ دروازه بلژیک را باز کرده بود. پاتریک شیک تک گل چک را برابر دانمارک به ثمر رساند تا تعداد گل هایش با کریستیانو رونالدو برترین گلزن جام برابر شود (رونالدو به دلیل پاس گل همچنان در صدر قرار دارد). شیک همچنین نامش در کنار میلان باروش برترین گلزن تاریخ چک در یک دوره یورو قرار گرفت. باروش در سال ۲۰۰۴ توانست پنج گل به ثمر برساند. بهترین رکورد گلزنی در یک دوره به میشل پلاتینی اختصاص دارد. او در یورو ۱۹۸۴ توانست ۹ گل به ثمر برساند. جایگاه دوم هم برای یک فرانسوی است. آنتوان گریزمان در یورو ۲۰۱۶ شش گل را به نام خود ثبت کرد. 

آخرین بازی یک چهارم نهایی کاملا یک طرفه بود و انگلیس با چهار گل اوکراین را شکست داد تا پرگل ترین برد خود را در تاریخ این بازی ها جشن بگیرد. قاطع ترین پیروزی در این مرحله از تاریخ یورو به هلند اختصاص دارد که در سال ۲۰۰۰ یوگسلاوی را ۶ بر یک شکست داد. سه گل انگلیس در بازی شنبه شب با ضربه سر به ثمر رسید که در تاریخ این رقابت ها بی نظیر بود. هری کین در این دیدار دبل کرد و تعداد گل هایش را به آلن شیرر رساند. هر دو بازیکن در یورو و جام جهانی ۹ گل به ثمر رسانده اند و تنها گری لینه‌کر با ۱۰ گل بالاتر از آن ها قرار دارد (لینه‌کر تمام گل هایش را در جام جهانی به ثمر رساند). رکورد قابل توجهی که انگلیس در یورو ۲۰۲۰ به ثبت رسانده بسته نگه داشتن دروازه اش است. این تیم در پنج بازی پیاپی گلی دریافت نکرد و در این زمینه دومین آمار برتر را دارد. اسپانیا با ثبت هفت بازی پیاپی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ بهترین رکورد را به خود اختصاص داده است. 

در مرحله نیمه نهایی اسپانیا به مصاف ایتالیا می رود تا تکراری ترین بازی تاریخ یورو را برگزار کند. دو تیم تاکنون هفت بار برابر هم قرار گرفته اند. بازی دیگر بین انگلیس و دانمارک انجام می شود. در تاریخ یورو بیشترین حضور در این مرحله به آلمان اختصاص دارد، تیمی که در یورو ۲۰۲۰ در یک هشتم نهایی توسط انگلیس حذف شد. سپس ایتالیا و شوروی/روسیه با شش حضور در رتبه دوم قرار دارند. اسپانیا، هلند، فرانسه، پرتغال و چک اسلواکی/چک در جایگاه سوم دیده می شوند (پنج بار) و دانمارک که چهارمین صعودش را به نیمه نهایی قطعی کرد در رتبه چهارم قرار دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید