جهانگیر سید عباسی در گفت و گو با جی پلاس:

کارشناس والیبال ایران: تیم ملی در شرایط ایده آل هر حریفی را مغلوب می‌کند/ باید منتظر هنر مربیگری آلکنو در المپیک باشیم

کارشناس والیبال ایران گفت: تجربه نشان داده اگر تیم ملی والیبال در شرایط خوبی قرار داشته باشد می‌تواند هر تیمی را شکست بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

جهانگیر سیدعباسی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها اظهار کرد: با توجه به هدف‌ گذاری آلکنو به نظرم تا هشت بازی اول روند خوبی داشتیم و میزان آمادگی بازیکنان بالاتر رفت اما بعد از باخت مقابل استرالیا تیم افت کرد و نتوانست توانایی‌‌های خودش را نشان بدهد.

او افزود: چون هدف آلکنو از همان ابتدا نتیجه گیری نبود نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت؛ اگر هدف برد بازی‌ها باشد سرمربی به راحتی بازیکنی که ضعیف کار می‌کند را بیرون می‌کشد اما آلکنو برخی بازیکنان را به عمد در زمین نگه داشت که سطح آمادگی آن‌ها بالا برود در حقیقت هزینه کرد که بچه‌ها بیشتر بازی کنند و تجربه بیشتری کسب کنند بنابراین برای هنر سرمربی گری آلکنو باید منتظر المپیک ماند.

سیدعباسی در مورد حذف بردیا سعادت از لیست تیم ملی برای حضور در المپیک تصریح کرد: چیزی که اطلاع دارم طبق صحبت سرپرست تیم ملی لیست قابل تغییر است. بردیا سعادت بازیکن آینده داری است، با 19 سال سن اکنون جزو بهترین‌ها قرار دارد، روند رو به شدی را طی می‌کند و در آینده نزدیک حرف زیادی برای گفتن دارد اما ما یک پشت خط زن به نام امیر غفور داریم که جزو بهترین‌های دنیا است و نمی‌توان از او گذشت مخصوصا اینکه در المپیک تمام باتجربه‌ها می‌آیند تا نتیجه بگیرند.

او در ادامه گفت:  اگر امیر آسیب نبیند جای او محفوظ است بنابراین میان صابر کاظمی و بردیا سعادت باید یک نفر انتخاب شود. کاظمی همان طور که دیدید در لیگ ملت‌ها عملکرد قابل دفاعی داشت؛ در حقیقت هم کاظمی هم سعادت از بهترین‌های این دوره بودند اما به هر حال باید یک نفر انتخاب شود چون با وجود امیر غفور یکی از آن‌ها می‌تواند همراه تیم باشد. ما در المپیک به تجربه غفور نیاز داریم و انتخاب بازیکنان بر اساس معیارهای سرمربی است.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود  با اشاره به پیش بینی‌اش از نتایج تیم ملی در المپیک تصریح کرد: من فکر می‌کنم در دور اول اگر به لحاظ روانی شرایط خوبی داشته باشیم جزو هشت تیم قرار می‌گیریم اما دور دوم خیلی سخت است؛ با این حال اگر تیم در وضعیت ایده آل باشد تجربه نشان داده که هر تیمی را می‌توانیم شکست بدهیم؛ همان طور که بارها مقابل تیم‌هایی مانند روسیه و لهستان پیروز بودیم. اگر از گروهمان صعود کنیم آن بازی که برای قرار گرفتن در چهار تیم نهایی انجام می‌دهیم حیاتی خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید