معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با جی پلاس؛

پاسخ ژاله فرامرزیان به جنجال بازنشستگی علی مرادی: برای علاقه‌مندان به جانشینی او این یک جریان شخصی است/ انتشار احکام کارمندان کار اخلاقی نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: بازنشستگی علی مرادی برای اشخاصی که به دنبال جانشینی هستند یک جریان شخصی است اما ما باید به لحاظ اداری رفتار کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص صحبت‌های اخیر خود مبنی صحت نداشتن بازنشستگی علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: زمانی که سنوات به 35 سال می‌رسد از سازمان بازنشستگی استعلام می‌کنیم . اگر بخواهیم همکاری را بازنشسته کنیم استعلام خواهیم کرد و اگر سنواتش در سازمان بازنشستگی کامل نباشد و  خودش هم به آن معتقد باشد، به استناد آن با مراجعی که سابقه داشته یا نداشته مکاتبه می‌کنیم.

او افزود: در مورد علی مرادی بعد از اینکه سازمان بازنشستگی اعلام کرد سه سال کسر بیمه دارد و همچنین طبق اعلام خودش که سه سال مرخصی بدون حقوق داشته مکاتبه‌ای با بنیاد شهید انجام دادیم و سوابق را تکمیل کردیم؛ اگر بر اساس گفته بنیاد شهید نامه‌ای که می‌فرستیم سازمان بازنشستگی تایید کند رئیس فدراسیون وزنه برداری بازنشسته خواهد شد در غیر اینصورت چون سنوات ندارد نمی‌توان او را به دلیل اینکه ایثارگر است و 35 سال سابقه‌اش کامل نشده بازنشسته کرد به همین خاطر ملزم هستیم رعایت کنیم. این کارها از نظر ما یک روال اداری است اما برای افرادی که دنبال جانشینی هستند یک جریان شخصی و گرایش فردی است و در فضاهای اداری نمی‌شود موضوع رئیس فدراسیون شدن را به این سبک پیگیری کرد. ما بر اساس خواسته همین دوستانی که دنبال این هستند جانشین شوند و مدام پیگیری می‌کنند گفتیم سوابق ریاست فعلی فدراسیون وزنه برداری را برای ما ارسال کنند.

او در پاسخ به این سوال که طبق قانون کار مرخصی بدون حقوق فقط دو سال مورد قبول است پس چطور 3 سال مرخصی رئیس فدراسیون وزنه برداری مورد قبول واقع شده گفت: وزارت کار با قانون مدیریت خدمات کشوری فرق می‌کند. قانون مدیریت خدمات کشوری در مدت اجرای قانون برنامه کان لم یکن تلقی می‌شود. قانون برنامه پنجم در مدتی که علی مرادی مرخصی بدون حقوق می‌گرفته گفته درصورتی که کارمند بازنشستگی‌اش را پرداخت کند هم می‌تواند سنوات در اختیار داشته باشد هم تعدادی که می‌تواند با دستگاه به توافق برسد افزایش پیدا کند و این‌ها همه قوانین است.  اگر من علی مرادی را با 35 سال سابقه بازنشسته کنم او به سازمان بازنشستگی برود و اعلام کند سه سال مرخصی داشته رای دیوان رامی‌گیرد و به سمت خود برمی‌گردد بنابراین من باید به لحاظ اداری رفتار کنم و اصلا مهم نیست مرادی باشد یا  آبدارچی اما دیگران که به دنبال این پست هستند حاشیه درست می‌کنند.

فرامرزیان در پاسخ سوالی دیگر مبنی بر اینکه طبق قانون در صورت مرخصی بدون حقوق شخص نباید از هیچ سازمان و ارگانی حقوق بگیرد و آیا طبق استعلام شما این در مورد ریاست فدراسیون وزنه برداری هم صدق کرده یا نه تصریح کرد: قانون خدمات کشوری در این مورد می‌گوید کارمند نباید در زمان مرخصی بدون حقوق در هیچ دستگاهی سمت داشته باشد و این الزامی است. یک سری مدارک برای ما فرستادند  برای همین ما استعلام می‌کنیم که در این مدت علی مرادی سمتی داشته یا نه؟

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه سنوات کل مهم است نه سنوات تجربی گفت: نه این طور نیست. برخی افراد سوابقی دارند اما بیمه پردازی مبنای اصلی است. سازمان‌های بازنشستگی مدعی هستند چون می‌خواهند پول بدهند بنابراین می‌گویند بیمه مهم است و وقتی به ما اعلام می‌کنند بیمه پردازی علی مرادی 32 سال است، ایشان فوق لیسانس دارد و ایثارگر هم است و می‌تواند 35 سال کار کند اگر من قبل از 35 سال بازنشسته‌اش کنم رای دیوان را می‌گیرد مثل خیلی از همکاران ورزشی  که شکایت کردند و برگشتند حتی طبق قانونی که رئیس جمهور اعلام کرده ایثارگران تا 65 سالگی هم می‌توانند کار کنند و مرادی هنوز 65 سالش هم نشده است.

ژاله فرامرزیان با اشاره به انتشار حکم کارگزینی علی مرادی تصریح کرد: حکم کارکنان جزو اسناد شخصی آن‌ها است و اینکه سوابق کارمندان را منتشر کنند غیر اخلاقی است  و این کار فقط توسط افرادی که به دنبال جانشینی هستند صورت می‌گیرد. 

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا افردی که تا کنون بازنشست شده‌اند شرایطشان کاملا با ریاست فدراسیون وزنه برداری فرق داشت گفت: بله کاملا فرق داشت و برخی از آن‌ها ایثارگری نداشتند. وقتی کارمند ایثارگری نداشته باشد به موجب دستور رئیس جمهور  اگر مدرک معادل داشته باشد 30 سال  و با مدرک دانشگاهی 35 سال می‌تواند کار کند اما اگر ایثارگری داشته باشد 35 سال کار الزامی است دوم اینکه تا 65 سالگی هم می‌توانند بازنشسته نشوند. مرادی هنوز  65 سال سن  ندارد و اگر 35 سال سابقه کاری‌اش هم تمام شود باز هم چون ایثارگر است نمی‌توانم تا 65 سالگی حکم بازنشستگی‌اش را صادر کنم.

 به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس، طبق گفته‌های معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت ورزش و جوانان دو نکته ایجاد می‌شود یکی اینکه در زمان مرخصی بدون حقوق نباید در هیچ دستگاهی سمت داشت اما علی مرادی در کنفدراسیون وزنه برداری آسیا دبیر کل بوده؛  رئیس کهنه کار وزنه برداری در زمان ریاست لطفعلی پورکاظمی در فدراسیون پزشکی ورزشی و زمان ریاست فرهاد طلوع کیان در فدراسیون پهلوانی زورخانه‌ای حکم مأموریت داشت و همچنین قبل از آن هم به عنوان مسئول تربیت بدنی جهاد دانشگاه خدمت می‌کرد؛ نکته دیگر اینکه علی رغم صحبت‌های ژاله فرامرزیان که بازنشستگان قبلی شرایطشان فرق داشت و ایثارگر نبودند سردار درخشان ریاست سابق فدراسیون جودو، محمدرضا طالقانی رئیس فدراسیون کشتی و ناصر پورعلی فرد  رئیس فدراسیون پرورش اندام  از روسای شناخته شده و ایثار گر بودند ولیکن حکم بازنشستگی‌شان از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد اما اکنون از سوی مسئولان وزارت ورزش روالی متفاوتی در پیش گرفته شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید