جی پلاس

تحلیل عملکرد تیم ملی در هفته اول لیگ ملت ها/ والیبال ایران با آلکنو به المپیک امیدوار باشد؟

کارشناس والیبال ایران می‌گوید باید به رویکرد برنده شدن عادت کنیم چون برد، برد می‌آورد و باخت را از تیم دور می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص سه بازی ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها اظهار کرد: نظر شخصی من این است که ما بازی به بازی بهتر شدیم و سرمربی شناخت عمیق تری نسبت به تیم  پیدا کرد؛ آلکنو وضعیت کرونا را در نظر گرفته چون نگرانی از این ویروس را در چهره تک تک بازیکنان می‌توان مشاهده کرد؛ از طرفی نبود کاپیتان تیم بی تاثیر نبود و اینکه بازیکنان حدود دوسال است که در کنار هم بازی نکرده‌اند. برد مقابل هلند خیلی تاثیرگزار بود البته تیم‌های قوی تری هستند که ما ذهنمان را باید برای رویارویب با آن ها آماده کنیم.

او افزود: هدف گذاری به این صورت است که برای المپیک آماده شویم. من آلکنو را مربی توانمندی می‌بینم؛ در زمان کولاکوویچ  ضعف‌هایی داشتیم که تعویض‌ها و تایم اوت‌‌ها خیلی دیر انجام می‌شد اما آلکنو در این زمینه خیلی به موقع عمل می‌کند. نفراتی که مقابل هلند در ترکیب قرارداد برای این بود که توان سرویس زنی بالایی داشته باشند؛ ما سه سرویس پرشی  زن خوب  مانند کاظمی، اسفندیار و صالحی  داریم که با ریتم بالایی سرویس پرشی می‌زنند. هر چه جلوتر می‌رویم بهتر و بهتر می‌شویم البته ضعف‌هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود. ما در غیاب معروف، غفور و عبادی پور بازیکنان شایسته‌ای داشتیم و توانستند نظر سرمربی را جلب کنند بنابراین باید به آینده تیم ملی امیدوار باشیم. اگر از تمام توان و بضاعتمان استفاده کنیم قطعا می‌توانیم سه چهار بازی آینده را ببریم و خودمان را برای بازی با لهستان، فرانسه و آمریکا آماده کنیم.

او با توجه به شرایط فعلی تیم ملی والیبال در مورد ارزیابی خود از المپیک توکیو تصریح کرد: در المپیک 12 تیم حضور دارد و در لیگ ملت‌ها 16 تیم و فکر می‌کنم مقابل لهستان شاید نتوانیم پیروز باشیم اما برابر برخی تیم‌ها می‌توانیم چون این شایستگی را داریم؛ آلکنو شناخت بیشتری پیدا می‌کند و بازیکنان در لیگ ملت‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند و وقتی این اتفاق رخ می‌دهد نقاط ضعفمان بهتر دیده می‌شود و می‌توانیم در این زمان باقی مانده آن‌ها را برطرف کنیم.

کارخانه با اشاره به بازگشت سعید معروف گفت: بودن سعید معروف حتی علی رغم بازی نکردن و  کنار نیمکت بودن متوجه شدید که از نظر روانی چقدر باعث شادابی و سرحالی تیم شد؛ کاپیتان تیم ملی واقعا حضور تاثیرگذاری دارد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: بازی بعدی ما مقابل کانادا است و با توجه به اینکه این تیم شرایط خوبی ندارد قطعا می‌توانیم برنده باشیم؛ البته نباید کانادا را دست کم گرفت شاید اگرما ژاپن را هم دست کم نمی‎‌گرفتیم پیروز می‌شدیم. اگر مانند دیدار با هلند کم اشتباه بازی کنیم، متحد و منسجم باشیم، برنده خواهیم بود. باید خودمان را برای المپیک آماده کنیم و اگر در لیگ ملت‌ها آزمون و خطا شویم بهتر از المپیک است. باید بازی‌های بعدی را جدی بگیریم چون برد برد می‌آورد و باخت از تیم دور می‌شود ؛ وقتی رویکرد عادت به برنده شدن را پیدا کنیم از تمام ظرفیت‌‌هایمان هم می‌توانیم بهره مند شویم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید