یادداشت جی پلاس

نتورکر خانم و سیطره هشتگ بادران در فدراسیون فوتبال!

نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال بیش از آن که در فکر توسعه این بخش و رهایی زنان فوتبالیست از شرایط کنونی باشد، به دنبال تبلیغ کسب و کار خود است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شبنم روحی: اسفند ماه سال گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و تیم شهاب الدین عزیزی خادم توانست پیروز این رقابت لقب بگیرد. از همان روز بسیاری براین اعتقاد بودند که بنای کج فدراسیون فوتبال مانند گذشته بالا می رود و خبری از اصلاح نیست؛ هرچند عده ای دیگر ترجیح دادند فعلا امیدوار بمانند!

یکی از اعضای تیم جدید فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم، شهره موسوی است که به عنوان نایب رئیس بخش زنان فعالیت می کند هرچند تاکنون تاثیر یا تکاپوی خاصی از این مدیر تازه وارد ورزش ایران به چشم نیامده است.

موسوی یک بار در اختتامیه لیگ برتر زنان حاضر شد تا این گونه حضورش در این بخش را اعلام کند. ضمن اینکه او در بسیاری از برنامه ها که عزیزی خادم علاقه ای به حضور در میان خبرنگاران و پاسخگویی به آن ها ندارد، به همراه قنبرزاده در میان رسانه ها حاضر می شود.

یک دست با دو هندوانه!

شهره موسوی که یکی از اعضای مطرح شرکت های بازاریابی شبکه ای (Network marketing) و مدیرعامل بادران است؛ کماکان در سمت خود ابقا شده و به کارش در این‌ تجارت ادامه می دهد. 

به نظر می رسد او بیش از آن که نایب رئیس باشد، بازاریاب شبکه ای یا نتورکر است و بعضا موسوی حتی از حضورش در برنامه های فوتبال زنان هم برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کند و در تمام پست های فوتبالی اش در صفحه شخصی از هشتگ بادران استفاده می کند!

در اینکه موسوی به صورت قانونی در شرکت خود فعالیت می کند، بحثی وجود ندارد اما او هم به مانند هر شخص دیگری که وارد ورزش می شود باید تمام وقت در این حوزه کار کند و نباید شرایط به شکلی پیش برود که او مسائل فوتبال را فدای تجارت خود کند. موسوی حق دارد که کار اصلی خود یا هر شغل دیگری را انجام بدهد اما سوالی که در این میان پیش می آید علت اصرار برای حضور همزمانش در فدراسیون فوتبال است!

پیش از این‌ هم درخصوص لزوم استعفای او صحبت به میان آمده بود که موسوی اعلام کرد که با علم به داشتن یک شغل دیگر تایید صلاحیت شده؛ شغلی که هیچ ارتباطی به فوتبال و ورزش ندارد و نباید امور فدراسیون تحت تاثیر قرار بگیرد؛ کمااینکه باتوجه به پست های اینستاگرامی او و صفحه رسمی شرکتش کاملا مشخص است که موسوی وقت زیادی را برای آن می گذارد.

موسوی چگونه فوتبالی شد؟

او نه به خاطر ورزشکار بودن بلکه به واسطه  تیمداری در لیگ های دسته پایین تر توانست در فوتبال ورود کند و اینگونه به فدراسیون هم راه یافت. 

در ماه های اخیر نیز به صورت کاملا غیرمحسوس نام تیم او در برخی برنامه های تلویزیونی و ورزشی بیش از قبل دیده می شود که نمی توان این موضوع را صد درصد به خاطر حضورش در فدراسیون دانست. 

صدگام به عقب؟

در این میان اما دختران فوتبالیست و فوتسالیست که چشم انتظار ایجاد تغییرات در فدراسیون بودند، امیدشان را خیلی زودتر از آن چه که تصور می شد از دست دادند چرا که هنوز هیچ قدم مثبتی برای آن ها برداشته نشده و سردرگمی های گذشته ادامه دارد.

موسوی در زمان حضورش در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی دوستانه ایران و سوریه اعلام کرد که در چهارسال آینده اتفاقاتی در فدراسیون رخ می دهد که کسی در عمرش ندیده باشد اما سوال اینجاست که آیا این اتفاقات منفی است یا مثبت؟! با شرایط فعلی و گام برنداشتن در جهت رفع موانع بخش زنان، همه منتظر رخ دادن حوادثی ناگوارتر از گذشته هستند؛ نه یک اتفاق خوب.

دختران فوتبالیست به دنبال مدیری بودند و هستند که اولویت اول و آخرش فوتبال زنان باشد؛ نه هیچ چیز دیگر.

 

نتورک معروف

نتورک معروف

دیدگاه تان را بنویسید