در گفت وگوی با جی پلاس مطرح شد

مرد مشهور سینمای ایران چگونه به اردوی تیم ملی تنیس رسید؟

سرمربی تیم ملی تنیس درخصوص حضور امیر جدیدی بازیگر سینما در اردوی انتخابی تیم ملی توضیحاتی ارائه داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ خرداد ماه سال گذشته بود که انتخابات فدراسیون تنیس برگزار شد و داوود عزیزی برای چهار سال سکان هدایت این فدراسیون را به عهده گرفت و تنیس تا حدودی به آرامش رسید. متاسفانه در سال‌های گذشته تلاش چندانی جهت پیشرفت و ارتقاء این رشته انجام نشد به طوری که تنیس ایران که زمانی برای عنوان قهرمانی آسیا تقلا می کرد اکنون در جایگاه سطح چهار قاره کهن قرار دارد.

ظرفیت‌های زیادی در این رشته وجود دارد که توجه به آن پیامدهای مثبتی در پی خواهد داشت. اگر سرمایه گذاری خوبی انجام دهیم به طور حتم می‌توانیم موقعیت خود را در آسیا بهبود ببخشیم و از فرصت‌هایی که در رویدادهای بین‌المللی در اختیارمان قرار می‌گیرد نهایت استفاده ببریم.

از جمله مسائل جالب این یک سال حضور چهره‌های سرشناس ورزشی و هنری از جمله علی کریمی و امیر جدیدی در تنیس است که می‌تواند تا حدودی انگیزه علاقه‌مندان و جوانان را برای فعالیت در این رشته را بیشتر کند اما این موضوع راهکاری اساسی جهت حل مشکلات تنیس و رسیدن به جایگاهی بالاتر در سطح آسیا نیست بلکه  با برنامه ریزی مدون و فرهم آوردن امکانات این مهم دست یافتنی خواهد شد.

دعوت امیر جدیدی به اردوی تیم ملی حاشیه زیادی ایجاد کرد هرچند که بسیاری از هنرمندان تایید کردند که جدیدی قبل از حضور در سینما به صورت حرفه ای تنیس را دنبال می کرده است.

در نهایت بعد از قرعه کشی امیر جدیدی همراه با مجتبی صدری، امیرمحمد اولیایی و مسیح هژبری در گروه 11 قرار گرفت اما او از مسابقات کناره گیری کرد تا این گونه حاشیه بزرگ تنیس و سینما به پایان برسد.

اکبر طاهری سرمربی تیم ملی تنیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درخصوص دعوت امیر جدیدی به اردوی تیم ملی اظهار کرد: امیر جدیدی قبل از اینکه بازیگر باشد در مسابقات مختلف تنیس بازی می‌کرد و گاهی اوقات نتایج خوبی هم کسب کرده ولی از دو جنبه می‌توان به این موضوع نگاه کرد یکی اینکه بازیکن خوبی است و دیگر اینکه حال و هوای بهتری به مسابقاتمان می‌داد؛ به نظرم بازخورد مثبتی بوده که رسانه‌های مختلف پیگیری می‌کنند.

او ادامه داد: هر چه قدر بیشتر به تنیس پرداخته شود تاثیر بیشتری به مخاطبانی که می‌خواهند این رشته را یاد بگیرند می‌گذارد و بازیکنان حرفه‌ای هم در کارشان جدی تر می‌شوند و این به نفع تنیس ایران است.

طاهری درباره شرایط تیم ملی گفت: تیم ملی تنیس بزرگسالان ایران در حال حاضر در سطح چهار قرار دارد و این جایگاه پایین ترین سطحی است که می‌توان تجربه کرد و امیدوارم با تلاش بیشتر به سطح بالاتر برویم.قرار است مسابقه انتخابی برگزار کنیم چون در این چند سال اخیر انتخابی نبوده و این مسئله باعث افت انگیزه تنیس بازان و مربیان شده است. با توجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا مسابقه خاصی برگزار نشده تعداد نفراتی که برای مسابقات انتخابی شرکت می‌کنند بیشتر خواهد بود یعنی 51 نفر دعوت کردیم که انگیزه بیشتری به بازیکنان خصوصا جوان ترها بدهیم تا سعی و تلاش کنند و محک شوند.

سرمربی تیم ملی در پایان با اشاره به مشکلاتی که مانع پیشرفت تنیس می‌شود گفت: شرایط اقتصادی و یک سری مسائل دیگر باعث شده بازیکنان ما کمتر رفتار حرفه‌ای ورزشی داشته باشند. به نظرم برگزار نشدن انتخابی انگیزه را کمتر کرده و لیگ برتر هم یکی دو سال برگزار نشد و در همه رشته‌ها قاعدتا ورزشکاران از همین طریق درآمدزایی دارند. مجموع این شرایط باعث شده بازیکنان آن رفتار حرفه‌ای که باید را نداشته باشند؛ البته نوع انتخاب نفرات هم بی تاثیر نیست .  در کل تنیس نوجوانان و جوانان نسبتا رشد خوبی داشته اما سطح بزرگسالان نیاز به کار بیشتری دارد.

دیدگاه تان را بنویسید