جی پلاس

تنیس ایران و رویای دیده شدن؛ از علی کریمی تا امیر جدیدی

از حاشیه سازترین اتفاقات روزهای اخیر ورزش، حضور یک بازیگر سینما در اردوی انتخابی تیم ملی تنیس است که به نظر می رسد با هدف دیده شدن این رشته صورت گرفته.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تنیس ایران از زمانی که داود عزیزی ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت، مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. حضور فرزین ضیاآذری به عنوان دبیر این فدراسیون باعث شد پای علی کریمی که چهره‌ای معروف و البته محبوب در دنیای فوتبال است به تنیس ایران باز شود. ضیاآذری که ارتباط دوستانه‌ای با کریمی دارد توانست او را به حضور در مسابقات تنیس راضی کند. همین موضوع باعث شد تنیس ایران رسانه‌ای تر از قبل شود.

مسئولان فدراسیون تنیس تنها به حضور علی کریمی در مسابقات اکتفا نکردند و این بار سراغ یک چهره سینمایی رفتند. امیر جدیدی که به صورت جدی تنیس را دنبال می‌کند به مسابقات انتخابی تیم ملی دعوت شد. دعوت از این بازیگر سینما واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و برخی عنوان کردند که این گونه اقدامات باعث نخواهد شد مشکلات عدیده تنیس ایران حل شود.

اما واقعیت این است که مسئولان فعلی فدراسیون تنیس نقشی در مشکلات عدیده این فدراسیون نداشتند. تنیس ایران در حال حاضر در دسته چهارم آسیا حضور دارد و این مسئله بیشتر از هر چیزی به خاطر این است که این رشته  با فقر بازیکنان تراز اول روبروست. بر همین اساس می‌توان امیدوار بود با حضور چهره‌های مطرح و محبوب در مسابقات تنیس، نسل جوان گرایش بیشتری به تنیس پیدا کند.

البته بدیهی است که این سیاست فدراسیون تنیس، می‌تواند حاشیه‌هایی برای این فدراسیون به دنبال داشته باشد؛ اما باید پذیرفت تنیس نیاز به دیده شدن دارد و حضور چهره‌هایی همچون کریمی و جدیدی به بیشتر دیده شدن آن کمک می‌کند.

فرزین ضیاآذری، دبیر فدراسیون تنیس در گفت‌وگویی که داشت عنوان کرد که افراد مشهور که تنیسور هم هستند می‌توانند باعث بیشتر دیده شدن تنیس شوند و همین موضوع فواید زیادی برای این رشته خواهد داشت. بعد از مسابقات انتخابی شاهد اتفاقات مثبتی خواهیم بود.

باید دید در نهایت چه اتفاقاتی در این خصوص رخ خواهد داد و آیا تنیس می‌تواند با سیاست‌های تبلیغاتی فدراسیون از این وضعیت نجات پیدا کند یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید