حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی‌فرد روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت ۲۲ بهمن و سالگرد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: ارتش مقتدر کشورمان به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ سال است که با تمام قدرت در برابر ابهت سست و پوشالی استکبار جهانی و متحداتش در منطقه ایستادگی کرده و ایران اسلامی را به نماد قدرت و امنیت در جهان منطقه تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: نیرو ها و دستگاه‌های امنیتی کشورمان نیز با اقتدار مقابل سرویس‌های جاسوسی جهان که زنجیره‌ای برای خلق ناامنی در ایران اسلامی ایجاد کرده‌اند، ایستادگی کرده و تمامی نقشه‌های شوم آنها را نقش برآب کرده‌اند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: سپاه پاسداران نیز بیش از چهار دهه نه تنها از امنیت و تمامیت ارضی کشور، بلکه از امنیت و اقتدار جهان اسلام در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و متحدانش در منطقه صیانت کرده و اجازه دست‌درازی به مواضع کشورهای مسلمان را به دشمنان نداده است.
حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: منطقه خاورمیانه که به دلیل حضور مزدوران آمریکایی و هم‌پیمانانشان و صهیونیست‌های جنایتکار به‌عنوان نماد ناامنی در جهان تبدیل شده اما کشور ایران به برکت شجره طیبه انقلاب اسلامی و نهادهای دلسوز و مقتدر به عنوان نماد امنیت و اقتدار در منطقه معرفی شده است.
وی ادامه داد: امنیت کشور ایران با امنیت عراق، سوریه، فلسطین و یمن پیوند خورده و همه این کشورها باید با هم به امنیت پایدار در برابر توطئه های دشمنان دست پیدا کنند.


امام جمعه موقت تهران گفت: هنر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که راه وحدت مسلمانان برای ایستادگی در برابر تروریست‌ها و نقشه‌های آمریکای جنایتکار هموار کرد و ملت‌های مسلمان را در کنار هم قرار داد.
حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی نبود بدون شک ارتش و سپاه مقتدر خلق نمی‌شد و پهباد آمریکایی توسط پدافند سوم خرداد رهگیری و سقوط نمی‌کرد.
وی در بخش دیگری از  سخنان خود ایران را یکی از کشورهای دارای دانش و فناوری به خصوص در علوم نوظهور معرفی کرد و گفت: اکنون میهن اسلامی در بسیاری از رشته‌های علمی جزو چهار تا چهاردهم برتر دنیا است و و این افتخارات عظیم تنها در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی بدست آمده است.
امام جمعه موقت تهران افزود: اکنون کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی در عرصه دانش و نوآوری و تبدیل دانش به فناوری در تمام جهان صاحب‌ نام و سبک است و در حوزه‌های نانو، لیزر، هسته‌ای، هوافضا و قدرت موشکی و موشک‌های بالستیک نقطه‌زن در زمره کشورهای قدرتمند جهان است.
حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد: در ۲۰۰ سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ درصد از جغرافیای ایران از شمال، جنوب، غرب و شرق تجزیه شد اما جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در طول ۴۰ سال گذشته نه تنها از تمامیت ارضی کشور بلکه از مواضع جهان اسلام‌در برابر توطئه‌های دشمنان صیانت کرده است.
وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی به برکت انقلاب اسلامی در کشور ایران نهادینه شده است، بیان کرد: اکنون با فعالیت هیات‌های اجرایی و نظارت زمینه برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم است و ملت نیز باید برای انتخاب بهترین‌ها بدون توجه به شعارهای سیاسی تلاش کنند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: برای ساختن یک مجلس قدرتمند باید نمایندگانی با دانش، متعهد، معتقد به آرمان‌های نظام و مقام معظم رهبری و ثابت قدم، انتخاب شوند تا در این رهگذر زمینه رشد اقتصادی، برون رفت از مشکلات و اصلاح ساختاری عملیاتی شود.
حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی‌فرد مردم‌سالاری دینی را رمز اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رای تقویت اقتدار نظام اسلامی را به دنبال دارد.


وی افزود: انقلاب اسلامی یک شجره طیبه است که ریشه‌ این انقلاب شکوهمند اقتدار علمی، نظامی و قدرت دفاعی بازدارنده  است که در دست توانایی ملت قرار دارد و باید از این ریشه با اقتدار صیانت کرد.
امام جمعه موقت تهران، ریشه‌کن شدن فقر، بی عدالتی و فساد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این راه دشوار و پرپیچ و خم با هماهنگی قوای سه‌گانه، انسجام، وحدت و یکپارچگی محقق می شود.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: کشور ایران در سال‌های گذشته با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته به طوری که در دهه مبارک فجر امسال استان مرکزی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال طرح‌های اقتصادی و عمرانی در سطح ابن استان بهره‌برداری شده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: با استقامت، ایستادگی، مدیریت مصرف، کاهش هزینه‌ها و اصلاح نظام بانکی می توان منابع ملی را به سمت و سوی تولید هدایت و زمینه توسعه همه‌جانبه کشور را فراهم کرد.
در پایان این آیین قطعنامه ۶ بندی قرائت و مردم با ندای الله اکبر خامنه‌ای رهبر مفاد آن را تایید کردند.

راه پیمایی ۲۲ بهمن در ۵۲ نقطه از استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.