جی پلاس

از نقی معمولی تا اکبر میثاقیان، حالا نوبت مرزبان است!

مربی تیم فوتبال سپاهان علاوه بر تعهد حرفه ای به باشگاه اصفهانی تلاش مضاعفی خواهد کرد تا با قهرمانی تیمش به سرنوشت نقی معمولی و میثاقیان دچار نشود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ زمانی که مرزبان در ابتدای فصل با جدیت و قطعیت اعلام کرد که پرسپولیس هیچ شانسی برای قهرمانی ندارد، به اندازه ای به کلامش اطمینان داشت که شرط محالی را هم ضمیمه اظهارنظرش کرد و حالا پس از عبور از نیم فصل خودش هم در شرطش مانده و پا پس کشیده است! 

مرزبان که دستیار نویدکیاست، در آغاز فصل گفته بود که اگر پرسپولیس این دوره هم در لیگ به مقام قهرمانی برسد، فاصله بین اصفهان تا تهران را پیاده طی خواهد کرد! حالا در پایان هفته شانزدهم پرسپولیس صدرنشین لیگ است و هر 6 بازی اخیرش را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته است.

به این ترتیب مرزبان باید تمام تلاشش را برای قهرمانی زردپوشان سپاهان انجام دهد وگرنه مطالبه فوتبال دوستان از او پیمایش مسافت حدود 500 کیلومتری اصفهان تا تهران خواهد بود. البته اگر مربی سپاهان قصد داشته باشد همانند نقی معمولی اثبات کند که حرف = عمل!

در سریال پایتخت 4 بود، که نقی (با بازی محسن تنابنده) با اطمینان از ناکامی همسرش در انتخابات شورای شهر بیان کرد که اگر هما (با بازی ریما رامین فر) در انتخابات پیروز شود، او حاضر است سر و تنش را به دست رجب (با بازی عطا صفرپور) روی تخت مرده شور خانه بشوید! از قضا نتیجه انتخابات به سود همسرش رقم خورد و نقی در نهایت به هر شکل ممکن وعده اش را عملی کرد تا به بائو (با بازی محمدرضا علیمردانی) ثابت کند که روی هوا حرف نزده است!

البته مرزبان هنوز نزدیک به یک نیم فصل فرصت دارد تا مجبور به عملی کردن وعده اش نشود، اما اگر پرسپولیس به همین شکلی که پایش را روی گاز گذاشته پیش برود، آن وقت باید دید که مرزبان به فارسی سخت expectation هواداران را برآورده می کند یا خیر!

وعده های این چنینی در فوتبال مسبوق به سابقه است. پیش از این نیز اکبر میثاقیان سرمربی وقت راه آهن عنوان کرده بود که اگر تیمش به دسته پایین تر سقوط کند، خودش را از بالای برج میلاد پایین می اندازد، البته او توانست تیمش را در پلی آف پیروز کند تا نیازی به اجرای این سقوط آزاد نباشد! میثاقیان که تا آن لحظه برج میلاد را از نزدیک ندیده بود، پس از این که گذرش به این برج افتاد، گفت دیگر چنین وعده ای نمی دهد چرا که برج خیلی بلند است!

IMG_20210302_121029_546

وعده مرزبان اما به این اندازه خطرناک نیست و فقط نیاز به کفش آهنی دارد. با آمادگی جسمانی مناسبی که از مرزبان سراغ داریم احتمالا او مشکلی در پیاده روی به مسافت 500 کیلومتر نداشته باشد و بتواند خودش را پیاده به تهران برساند!

مربی تیم سپاهان که آبی های پایتخت را جدی ترین رقیب قهرمانی قملداد کرده بود، حالا پس از عبور از نیم فصل با شگفتی وضعیت جدول را ارزیابی می کند و می گوید: برای همه ما تعجب آور بود که استقلال دچار بحران داخلی شود و نتایج خوبی نگیرد از آن طرف هم کسی انتظارش را نداشت که پرسپولیس بتواند این قدر خوب نتیجه بگیرد. باید به این تیم کادر فنی و بازیکنانش تبریک گفت که توانستند از بحرانی که دارند با قدرت خارج شوند. حالا شرایط عوض شده و باید بگویم که پرسپولیس رقیب اصلی ما برای قهرمانی است.

با این حال این عقب نشینی مرزبان هم باعث نمی شود که شرط ابتدای فصل به دست فراموشی سپرده شود! اما چنانچه گفته شد هنوز 14 بازی تا پایان فصل باقی مانده و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید