امیر صدیقی در گفت و گو با جی پلاس؛

توضیحات رئیس فدراسیون ووشو درباره حواشی و جنجال های اخیر

رئیس فدراسیون ووشو گفت: تیم پاس ناجا احساسی رفتار کرد در صورتی که می‌توانست برخورد حرفه‌ای تری داشته باشد چون عدم حضورشان در فینال لیگ لطمه زیادی به خانواده ووشو وارد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص برگزاری لیگ برتر اظهار کرد: بعد از یک وقفه طولانی به خاطر ویروس کرونا بالاخره موفق شدیم با تلاش شبانه روزی همکاران لیگ برتر را در هر دو بخش آقایان و بانوان با شرایط ویژه، رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و به سبک جدیدی برگزار کنیم. همه قهرمانان ملی ما در این رویداد شرکت کردند و این فرصت خوبی بود که بعد از مدت‌ها فاصله از مسابقات پا به میدان بگذارند. حساسیت بازی‌ها بسیار بالا بود و شرایط جذابی برای بازیکنان ایجاد شده بود و درپایان هم که سپاهان موفق شد جام قهرمانی را بالای سر برد.

او در مورد برنامه‌‌های فدراسیون برای آغاز اردوهای ملی گفت: فدراسیون ووشو تمام تلاشش را می‌کند و اولین رویداد را بعد از یک سال برگزار کردیم و در اسفندماه مسابقات قهرمانی کشور تالو را در پیش داریم. امیدواریم این شروعی باشد برای اتفاقات و روزهای بهتر با پشت سرگذاشتن روزهای سخت کرونا. در مورد آغاز اردوهای ملی هم باید بگویم که در بخش کوراش اردوی آقایان را برگزار کردیم و مسابقات انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور این رشته هم در اسفند برگزار خواهد شد. هنوز برنامه مشخصی از سوی فدراسیون جهانی در خصوص مسابقات 2021 به ما ارائه نشده؛ به محض اینکه شرایط مشخص شود قاعدتا نفرات منتخب را به اردو دعوت می‌کنیم  تا با حداکثر توان برای رقابت‌های 2021 و بعد از آن هم برای بازی‌های آسیایی آماده شویم.

صدیقی در مورد وضعیت تیم پاس ناجا که به دلیل اعتراض در فینال لیگ آقایان شرکت نکرد تصریح کرد:  جلسه کمیته انضباطی اتفاقات فینال لیگ برتر آقایان بررسی شد.

او در خصوص اینکه تیم پاس ناجا معتقد است از حضور ملی پوشان در این تیم جلوگیری می‌شود و دانشگاه آزاد همیشه قهرمان لیگ است گفت: این حرف‌ها صحت ندارد و دوستان یک مقدار احساسی صحبت کرده‌اند در صورتی که فدراسیون ووشو وظیفه ذاتی‌اش حفظ عدالت و بی طرفی است و تمام تلاشمان را در این باره انجام داده‌ایم. در مورد اعتراضی هم که به نتایج بخش تالو داشتند موضوع زیر نظر هیات ژوری، کمیته داوران و فنی ترین افراد بررسی و اعتراض مورد قبول واقع نشد. در حقیقت موضوع در حضور مربی پاس مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان صحبت‌های خود گفت: رفتار دوستان می‌توانست حرفه‌ای تر باشد؛  می‌توانستند نتایج و مسابقات را مدیریت کنند چون در بخش ساندا همین رقابت‌ها ادامه داشت. به هر حال عدم حضورشان در دیدار پایانی لطمه زیادی را به خانواده ووشو و بحث ملی این رشته وارد کرد که این موارد در گزارش‌های مختلف به دست فدراسیون رسید.

دیدگاه تان را بنویسید