مریم هاشمی در گفت و گو با جی پلاس؛

سرمربی تیم والیبال سایپا: پخش رقابت های زنان از صداوسیما به ما کمک می کند/ برنامه دقیق باعث رشد بانوان می کند

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: مربیان و باشگاه‌ها در عدم پخش مستقیم مسابقات زنان دخیل نیستند بلکه وزرات ورزش و فدراسیون‌ها باید در این باره تلاش کنند.

لینک کوتاه کپی شد

مریم هاشمی سرمربی تیم والیبال زنان سایپا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص قهرمانی این تیم در لیگ برتر اظهار کرد: خوشبختانه فصل خوبی را پشت سر گذاشتیم و موفق شدیم با 12 پیروزی متوالی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنیم؛ البته با پیروزی برابر شهرداری قزوین قهرمان زودهنگام شده بودیم و نتیجه آخرین مسابقه‌مان که برابر پیکان برگزار شد تاثیری در کسب مقام ما نداشت .

او در مورد برگزاری لیگ در زمان شیوع کرونا و مشکلات آن گفت: امسال نوع برگزاری مسابقات متفاوت بود؛ لیگ ما هر سال به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد و امسال متمرکز بود.  به هر حال در دوران کرونا مشکلات خاص خودمان را داشتیم. بازیکنان نباید جایی می‌رفتند، دائم قرنطینه بودند و شعار در خانه بمانیم را واقعا اجرا کردیم. یکی از مهم ترین قضایا این بود که هر دفعه 10 روز قبل از مسابقات باید تست کرونا می‌دادیم و فکر می‌کنم شش بار تست دادیم.

هاشمی با اشاره به سطح لیگ برتر امسال تصریح کرد: با توجه به اینکه ملی پوشان را از همان ابتدا تقسیم کردند چهار تیم اول در یک سطح بودند؛ چون ملی پوش به تعدادی که باید جذب کرده بودند به همین خاطر مسابقات فشرده و نزدیک به هم بود. تیم‌های پنجم تا هشتم را هم نباید دست کم می گرفتیم چرا که به عنوان مثال تیم شهرداری قزوین در دور رفت یک ست از پیکان گرفت و بابلسر هم یک ست از ما گرفت بنابراین سطح رقابت‌ها بالا بود؛ تعداد تیم‌های حاضر در لیگ هم تاثیری در کیفیت مسابقات نداشت چون معمولا هرسال بین هفت تا هشت تیم شرکت می‌کنند.  یکی از تفاوت‌های لیگ امسال نسبت به سال قبل این بود که در دورنهایی از ویدئو چک استفاده شد و جا دارد از فدراسیون تشکر کنم که برای مسابقات بانوان اهمیت قائل شدند.

او همچنین با اشاره به بی اهمیتی نسبت به پخش زنده مسابقات بانوان گفت: واقعیتش این هست که اگر ما بتوانیم پخش مستقیم و یا حتی ضبط شده بازی‌ها را داشته باشیم مطمئنم  در سال سه یا چهار اسپانسر به تیم‌های بانوان اضافه می‌شود و خیلی اتفاق خوبی خواهد بود اما متاسفانه مربیان و باشگاه‌ها در این جریان دخیل نیستند بلکه وزارت ورزش و فدراسیون‌ها باید تلاش بیشتری کنند که این مجوز برای زنان هم صادر شود.

مریم هاشمی در ادامه افزود:  این مسئله صد در صد در پیشرفت ورزش زنان تاثیر دارد چون وقتی که بازیکنان می‌بینند که حداقل خانواده‌هایشان پای تلویزیون نشسته‌اند و بازی آن‌ها را نگاه می‌کنند و حتی فیلم ضبط شده را به اقوام و اطرافیان خود نشان دهند تلاش صد برابری خواهند داشت.

مربی والیبال در پایان صحبت‌های خود در مورد شرایط تیم ملی زنان تصریح کرد: فعلا بحثی برای برپایی اردوهای ملی انجام نشده و طبق سایت کنفداسیون آسیا مسابقات ملی در سال 1400 در شهریور ماه برگزار می‌شود و اگر کرونا اجازه دهد فدراسیون شرایط اردوها را اعلام می‌کند. فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی زنان به دلیل اینکه سال‌های زیادی در ورزش حضور دارد شناخت و اطلات کافی هم نسبت به فدراسیون والیبال و شرایط بانوان دارد و وجود این مربی می‌تواند برای ما مثبت باشد چرا که با ایجاد یک برنامه دقیق کمک بزرگی به رشد والیبال بانوان خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید