واکنش میلاد تقوی به حواشی انتخاب سرمربی نوجوانان؛

ادعای عجیب دبیر فدراسیون والیبال: ما نگفتیم وکیلی بازیکنان را کتک می زند!

دبیرفدراسیون والیبال گفت: بارها گفتیم محمد وکیلی جزو سرمربی‌های توانمند ما در رده پایه است و فدراسیون سرمایه ارزشمندی مثل او را کنار نمی‌گذارد و فدراسیون هیچ گاه اعلام نکرد که او بازیکنان را کتک می زند.

لینک کوتاه کپی شد

میلاد تقوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص انتخاب محمد وکیلی به عنوان سرمربیگری تیم ملی نوجوانان اظهار کرد: او به عنوان سرمربی تیم ملی در رده سنی زیر 16 سال انتخاب شده‌اند. ما هر سال تیم ملی نوجوانانمان پشتوانه جوانان، تیم ملی جوانان پشتوانه تیم زیر 23 سال و تیم زیر 23 سال هم پشتوانه تیم ملی بزرگسالانمان بوده است. هر سال  در بحث ساماندهی تیم ملی نوجوانان یعنی یکسان سازی آموزش‌ها و توانمندی‌های بازیکنان دچار مشکلاتی بودیم. باید برای تیم ملی نوجوانان که از اقصی نقاط کشور جمع می‌شوند هم آموزش‌هایشان و هم توانمندی‌هایشان یکسان سازی کنیم و بتوانیم یک تیم منسجم را برای نوجوانان داشته باشیم  و این مشکلات را در تیم ملی جوانان، زیر 23 سال و بزرگسالان نداشته باشیم.

تقوی درادامه صحبت های خود درخصوص علت انتخاب وکیلی تصریح کرد: به همین منظور فدراسیون تصمیم گرفت با توجه به اینکه سال آینده بازی‌های آسیایی را درپیش نداریم و تیم زیر 19 سال در بازی‌های جهانی شرکت می‌کند از امسال یک تیمی را در قالب تیم زیر 16 سال مدیریت کند؛ با توجه به توانمندی محمد وکیلی و تجارب او در عرصه تیم‌های پایه تشخیص مان این بود تیمی که در حقیقت پشتوانه تیم ملی نوجوانانمان در سال 1401 خواهد بود و در سال 1401 به رده سنی مسابقات آسیایی نوجوانان می‌رسد تحت مدیریت این مربی قرار بگیرد.

دبیر فدراسیون والیبال در مورد حواشی گذشته که در مصاحبه‌ها هم توسط داورزنی اعلام شده بود محمد وکیلی رفتار مناسبی با بازیکنان نوجوان نداشته گفت: من در مصاحبه‌های مختلف این برداشت از صحبت‌های رییس فدراسیون را تکذیب کردم. داورزنی در آن مصاحبه منظورش شخص خاصی نبود بلکه نگاهش این بود که این معیارها برای انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوانان که به زودی می‌خواهیم انتخاب کنیم مد نظر است. ما نگفتیم این رفتارها توسط شخص خاصی اتفاق افتاده و بارها توضیح دادیم که بالاخره محمد وکیلی جزو سرمربی‌های خوب ما در رده پایه است و هیچوقت فدراسیون سرمایه ارزشمندی مثل او را کنار نمی‌گذارد. نگاه ما این است که از الان برای یک دوره چهار ساله برای تیم نوجوانان و جوانان برنامه ریزی کنیم و به نظر من هم منطقی است که وکیلی از تجارب خود در این عرصه استفاده کند.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در مصاحبه‌ای گفت: باید مربی را انتخاب کنیم که طرز برخورد با نوجوانان را بلد باشد نه اینکه آنها را کتک بزند، ما می‌خواهیم از این بازیکنان آینده تیم ملی را بسازیم. کسانی که منتقد هستند دلایل این تصمیم را بپرسند اگر قانع نشدند بنویسند.

محمد وکیلی اواخر سال جاری و بعد از آن که صحبت هایی در خصوص کتک زدن بازیکنان توسط او مطرح شد، گفت: به یکباره نمی‌دانم چگونه این موضوع ‌مطرح شد که من بازیکنان را کتک می‌زنم! البته بعدا داورزنی گفت که منظور من شما نبوده‌اید. من با آقای داورزنی برزیل، مالزی و ایتالیا رفته‌ام و چگونه ممکن است بعد از این اندازه شناخت، چنین چیزی مطرح شود. به نظر من شیطنتی بود که خود آقای داورزنی از آن بیشتر لطمه خورد. البته این زخمی که به من زده شد با توجه به حمایت بی‌نظیر خانواده والیبال و مردم کشورم التیام پیدا کرد و خداراشکر می‌کنم که زحمات ۳۰ ساله‌ام برای مردم عزیز کشورم پوشیده نبوده است. 

دریابیگی سرپرست تیم و بازیکنان تیم ملی نوجوانان نیز در آن مقطع به حمایت از محمد وکیلی پرداختند.

دیدگاه تان را بنویسید