به گزارش ایرنا هفته گذشته پیش قهرمان خوزستانی تیم ملی بانوان کیوکوشین ایران از مسابقات بین المللی ترکیه به خوزستان بازگشت اما کمتر کسی از این موضوع خبردار شد که این موضوع دل بانوی ورزشکار استان را رنجانده و مواجه ‌شدن با چنین برخورد سرد و بی ‌تفاوتی از سوی مسئولان ورسانه ها ، برایش تا اندازه‌ ای غیرقابل ‌پذیرش و دور از انتظار بود.
قدردانی از قهرمانان ملی که نمایندگان استان خوزستان در میدان ‌های بزرگ برون‌ مرزی هستند؛ آن ‌هم تقدیر معنوی نه ‌تنها هیچ هزینه ای برای مسوولان ندارد بلکه ارزش و بهایش خیلی بیشتر از جنبه‌ های مادی ماندگار مانده و با بر جای گذاشتن اثری مثبت در روحیه ورزرشکار ، تا مدت‌ها لذت این پیروزی ‌ها را بر دل همه اهالی ورزش و ورزش ‌دوستان مضاعف می کند.
به بهانه این موفقیت ‌پای صحبت‌ های فریده قائدی ملی ‌پوش خوزستانی تیم ملی کیوکوشین بانوان، نشسته ‌ایم که در بخش رزمی این رشته ورزشی در رقابت ‌های بین المللی ترکیه با وجود آسیب دیدگی به نشان طلا دست یافت.

ایرنا: ابتدا خود را معرفی کنید و در خصوص رشته خود توضیح دهید؟
از سال 83 در رشته های کیک بوکسینگ، کیوکوشین و اواسپرت فعالیت دارم تا این که در سال 95 پس از حضور در مسابقات استانی و کشوری و کسب دهها مقام استانی و کشوری و قهرمان رقابت های کمربند طلایی به عضویت تیم ملی درآمدم و در این 2 سال عضو تیم ملی هستم. در این مدت دو عنوان نایب قهرمانی جهان، یک نشان برنز آسیایی و یک طلای جهان را کسب کردم.

ایرنا: آیا شما از زمانی که تصمیم گرفتید حرفه‌ ای ورزش کنید، اهداف ورزشی‌ خود را در رشته کیک بوکسینگ جستجو می کردید؟

بله، من از 9 سالگی به همراه خواهرم در این رشته فعالیت می کردم و علاقه خاصی به کیک بوکسینگ دارم؛ در طی این سال ها بارها در مسابقات استانی و کشوری رده های سنی مختلف شرکت کردم و برای استان مقام آوری کردم اگر چه در این بین حمایت های خانواده ام موجب شد که در این رشته فعالیت کنم، از همان ابتدا هدفم شرکت در مسابقات جهانی و بین المللی بود تا بتوانم برای کشور و شهرم کسب افتخار کنم.

ایرنا: از راه ‌یابی خود به تیم ملی کیک بوکسینگ و کیوکوشین صحبت کنید؟

سال 95 با تیم منتخب استان در مسابقات کشوری (انتخابی تیم ملی) شرکت کردم و با به دست آوردن عنوان قهرمانی در اردوی تیم ملی حضور پیدا کردم؛ از سراسر کشور نفرات زیادی در اردو شرکت داشتند که در نهایت از این تعداد 10 بازیکن انتخاب و به مسابقات آسیایی اعزام شدند و من جزو این برگزیدگان بودم و به عضویت تیم ملی درآمدم.

ایرنا : سطح مسابقات و رقبا را در رقابت‌های بین المللی ترکیه چطور ارزیابی می‌ کنید؟

مسابقات بین المللی ترکیه از سطح بسیار بالایی برخوردار بود؛ درست همان چیزی که انتظارش را داشتیم و کشورهای گرجستان، ترکیه و روسیه از حریفان اصلی ما محسوب می‌ شدند که در پایان تیم کیوکوشین ایران در بخش بانوان و آقایان به مقام قهرمانی رسید، در بازی اول به مصاف حریفی از روسیه رفتم که بسیار قدر بود ولی در 2 راند این بازیکن را شکست دادم، در بازی دوم مقابل حریفی از ترکیه قرار گرفتم که با وجود آسیب دیدگی از ناحیه کتف در میدان حاضر شدم و با نتیجه 2 بر یک این رزمی کار را شکست دادم. در بازی سوم حریفی از گرجستان را شکست دادم و به فینال راه یافتم. در دیدار نهایی مقابل بازیکنی از آلمان قرار گرفتم که عنوان دار جهان بود و آسیب دیدگی ام کار را سخت تر می کرد اما خوشحالم که به پیروزی رسیدم و عنوان قهرمانی مسابقات را کسب کردم.

ایرنا : تاریخ و زمان برگزاری مسابقات بین المللی و داخلی که در پیش دارید، را بیان کنید؟
در سال 98 مسابقات جهانی کیک بوکسینگ برگزار می شود که قطعا در این رقابت ها شرکت می کنم، در حال حاضر از ناحیه کتف آسیب دیده ام که سعی می کنم در چند ماه آینده استراحت کنم تا با اقتدار در این پیکارها حاضر شوم. سال گذشته در رقابت های کمربند طلایی ایران به مقام قهرمانی رسیدم و قطعا اگر سال آینده مسابقات داخلی با کیفیتی برگزار شود شرکت می کنم.

ایرنا: در حال حاضر وضعیت تمرینات شما به‌ منظور آمادگی برای شرکت در این رقابت‌ها چگونه است؛ آیا اردوهای تمرینی برای ورزشکاران در نظر گرفته ‌شده است؟

قبل از برگزاری اردوی تیم ملی به صورت شخصی در شهرستان تمرین می کنم،علاوه بر تمرینات بدنسازی، در باشگاه مهرگان بهبهان زیر نظر استادم خانم فاطمه قایدی به صورت روزانه تمرین ‌می کنم.

ایرنا: استقبال بانوان خوزستانی از ورزش کیک بوکسینگ و او اسپرت را چطور می ‌بینید؟

استقبال از این رشته خوب بوده و خانواده ها به خوبی از ورود فرزندان شان به رشته های رزمی حمایت می کنند، بازیکن های خوبی در خوزستان و شهرستان بهبهان وجود دارد که در آینده نزدیک حرفای زیادی برا گفتن دارند البته عده ای هم پس از مدتی کار کردن در این رشته، دوام نمی ‌آورند و از ادامه دادن منصرف می‌ شوند. بازیکنان بسیار خوبی در بهبهان داریم که از لحاظ فنی سطح بالایی دارند ولی به خاطر مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولان، نمی توانند به ورزش خود ادامه دهند چه بسا در مسابقات حاضر شوند. من با وجود این که در تیم ملی حضور دارم اما تمام هزینه های رفتن به مسابقات را از خانواده ام تامین می کنم و هیچ گاه از جانب مسئولان حمایت نشدم. وقتی از مسابقات ترکیه به بهبهان برگشتم مسئولان شهرستان به استقبالم آمده و تنها عکس یادگاری گرفتند و تا به امروز دیگر سراغی از من نگرفتند.

ایرنا: به نظر شما چه باید کرد تا این رشته نزد بانوان استان بیشتر شناخته شود؟

بانوان استان آنچنان که باید هنوز نسبت به این رشته شناخت ندارند لذا معتقدم افراد مسئول در رشته کیک بوکسینگ و او اسپرت موظف‌ هستند با تبلیغات زیاد از طریق رسانه‌ ها چنین شناختی را برای بانوان خوزستانی نسبت به این رشته ورزشی ایجاد کنند از طرفی با توجه به پیشرفت‌ هایی که دراین رشته حاصل شده، باید در معرفی و جذب ورزشکاران و علاقه‌مندان به سمت این رشته بیشتر بکوشیم. نبود سالن مناسب، نبود امکانات ورزشی، نبود اسپانسر و عدم حمایت مسئولین ورزشی موجب شده است تا بانوان شهرستان نتوانند در این رشته به خوبی فعالیت کنند در حالی که اگر حمایتی ار آن ها صورت بگیرد، بانوان ما به جای اینکه وقت خود را در فضای مجازی صرف کنند می توانند به ورزش کردن بپردازند.

ایرنا: در پایان اگر صحبتی، پیشنهادی یا انتقادی دارید؛ می‌ شنویم.

ضمن قدردانی از زحمات مربیان خودم در شهرستان و تیم ملی به صورت ویژه از خواهرم که مربی اصلی ام در تیم ملی است تشکر می کنم چرا که او در این راه زحمات زیادی برای من کشیده است؛ در پایان می خواهم به مسئولان بگویم که خواسته زیادی از آن ها نداریم ولی انتظار دارم که به رشته های رزمی بیشتر توجه کنند، قطعا این موضوع در روحیه بازیکنان که قرار است در مسابقات آینده شرکت کنند بسیار موثر است و انگیزه‌ آن ها در کسب مقام و مدال بیشتر می شود. مسئولان می توانند حداقل با تأمین هزینه ‌های اعزام و حمایت از ورزشکارا، آن ‌ها را در به دست آوردن نتایج بهتر کمک کنند.

** کسب نشان طلا مسابقات قهرمانی جهان، 2 نشان نقره جهان، برنز مسابقات آسیایی، مقام اول مسابقات انتخابی تیم ملی کیک بوکسینگ و کسب کمربند طلایی مسابقات کیک بوکسینگ ایران از جمله افتخارات فریده قائدی قهرمان کیک بوکسینگ و اواسپرت ایران است.
/6002/9879
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.