به گزارش ایرنا حمیدرضا یاری شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رقابت ها یکی از بزرگترین رویدادهای تیراندازی با کمان کشور به شمار می رود و به نسبت سال های اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد شرکت کنندگان هستیم.
وی اضافه کرد: پیکارهای تیراندازی با کمان انتخابی تیم ملی با عنوان گرامیداشت 'سردار سرلشگر شهید حاج حسین همدانی' ، برای نخستین بار از سوی همدان میزبانی می شود و کمانداران 32 استان کشور از 19 تا 21 ماه جاری در سالن 6 هزار نفری انقلاب این شهر رقابت می کنند.
یاری افزود: در رقابت های انتخابی تیم ملی برترین های کشور حضور خواهند یافت ضمن اینکه زهرا نعمتی دارنده 2 عنوان قهرمانی بازی های پارالمپیک نیز در این مسابقات حضور خواهد یافت.
رئیس هیات تیراندازی با کمان همدان خاطرنشان کرد: 170 ورزشکار در بخش مردان و 120 ورزشکار در بخش بانوان در ماده 18 متر ریکرو و کامپوند رقابت می کنند.
وی ادامه داد: این مسابقات از ساعت 9 صبح پنجشنبه هفته جاری در سالن 6 هزار نفری انقلاب همدان برگزار می شود و تماشای بازی ها نیز برای عموم آزاد است ضمن اینکه رایزنی های لازم برای پخش مستقیم بخشی از این رقابت ها با صدا و سیمای مرکز همدان انجام شده است.
یاری افزود: کمانداران همدانی متشکل از 20 ورزشکار شانس دریافت سهمیه تیم ملی را دارند و در ماه های اخیر عملکرد درخشان را به ثبت رسانده اند.
رئیس هیات تیراندازی با کمان با تاکید بر اینکه تنها هدف توسعه این ورزش در بین خانواده ها و کشف استعدادها است گفت: یکی از اهداف اصلی این میزبانی آینده نگری در توسعه تیراندازی با کمان همدان است.
یاری افزود: همدان یکی از استان های مستعد در رشته تیراندازی با کمان است اما در سال های گذشته با وجود تلاش های صورت گرفته جایگاه واقعی خود را نزد خانواده ها پیدا نکرده است.
وی بیان کرد: در چند ماه گذشته نسبت به برنامه ریزی مدون در راستای شناسایی و پرورش استعدادها، فعال سازی هیات های شهرستانی، تعامل لازم با آموزش و پرروش و دانشگاه ها و تامین تجهیزات اقدامات لازم انجام شده است.
نفرات برتر رقابت های تیراندازی با کمان به میزبانی همدان در صورت به حد نصاب رساندن رکورد تعیین شده به اردوی تیم ملی دعوت می شوند.
کماندارانی که بتوانند رکوردهای تعیین شده را ثبت کنند، جواز حضور در رویدادهای مهم جهانی مراکش، تایلند، فرانسه و آمریکا را کسب می کنند.
گفتنی است، رکورد در نظر گرفته شده برای انتخابی تیم ملی در همدان مطابق با رقابت های جهانی خواهد بود.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.