علی علی عسگری در گفت و گو با جی پلاس؛

مدیریت بحران آهار: هلال احمر تمام نیرو‌هایش را به دارآباد اعزام کرده بود/ ما یک نیرو داشتیم که دو روز هم پا به کار بود/ طول کشید تا از حادثه مطلع شدیم

مدیریت بحران آهار گفت: مثل اینکه همان روز دار آباد هم بهمن آمده بود و هلال احمر تمام نیرو‌هایش را به آنجا اعزام کرده بود. ما یک نیرو داشتیم که دو روز هم پا به کار بود اما بیشتر از افراد محلی و بومی کمک گرفتیم که دو روز هم زحمت زیادی کشیدند.

لینک کوتاه کپی شد

علی علی عسگری مدیریت بحران آهار در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در خصوص گلایه‌های کوهنوردان از نبود تمهیدات لازم از جمله نیروی امداد و نجات که باعث کشته شدن تعدادی کوهنورد شده است، اظهار کرد: ما تمام تلاشمان را انجام دادیم و اگر از دوستان بپرسید تایید می کنند، مثل اینکه همان روز دار آباد هم بهمن آمده بود و هلال احمر تمام نیرو‌هایش را به آنجا اعزام کرده بود. ما یک نیرو داشتیم که دو روز هم پا به کار بود اما  بیشتر از افراد محلی و بومی کمک گرفتیم که دو روز هم زحمت زیادی کشیدند.

او در مورد اینکه نیروی امداد یک روز بعد از حادثه وارد عمل شده گفت: جو هوا خیلی بد بود و اجازه پرواز هلی کوپتر را نمی‌داد ؛ باید قبول کرد شرایط سخت شده بود .

علی عسگری با اشاره به اینکه علی رغم اطلاع رسانی ما کوهنوردان توجهی به شرایط نامساعد نکردند گفت: روز جمعه با اینکه ما در سطح منطقه اطلاع رسانی کرده بودیم و بنر زده بودیم که قبل از ورود به ارتفاعات به ما اطلاع بدهید متاسفانه با ما هماهنگی نکردند. 12 کیلومتر ارتفاعات است و آنتن وجود ندارد به خاطر همین مسئله و صعب‌العبور بودن مسیر ما بنر زدیم اما گوش نکردند.

مدیریت بحران آهار در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم هشدار هواشناسی  اقدام به بستن ورودی‌ها نکردند تصریح کرد: ما نمی‌توانیم راه کوهنوردان یا گردشگران را  تک به تک مسدود کنیم. ما راه را بستیم و بنر هم نصب کردیم دیگر چگونه اطلاع رسانی کنیم؟ حالا این افراد بالا رفتند و متاسفانه این اتفاق افتاد اما ما  آنتن نداشتیم که از آن‌ها خبر بگیریم. یک سری از کوهنوردان پایین آمدند اطلاع دادند و ما تمام نیروهای محلی و کوهنوردان را جمع کردیم به محل رفتیم، چهار نفرشان را نجات دادیم و متاسفانه دکتر فاطمی را نتوانستیم نجات بدهیم و ساعت 6 غروب بود که به خاطر شرایط بد هوا افراد بومی پایین آمدند.

او در پاسخ به این سوال که آیا هیچ نیروی تخصصی از هلال احمر حضور نداشت تصریح کرد: یک گروه از بچه‌های امداد هلال احمر هم بودند اما جو هوا خیلی بد بود. ما هم صبح اول وقت دوباره نیرو اعزام کردیم و ساعت 2 بعدازظهر توانستیم دکتر فاطمی را پیدا کنیم.

علی علی عسگری در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه اطلاع رسانی دیر در این اتفاق بی تاثیر نبود گفت: ما زمانی که این اتفاق افتاد هیچ اطلاعی نداشتیم. تا وقتی که خود آن کوهنوردانی که پایین آمدند و به ما اطلاع دادند؛ مدت زمان زیادی طول کشید. ما ساعت 4 و نیم بعدازظهر خبردار شدیم و درخواست نیرو هم داده بودیم اما بهمنی که سمت دارآباد آمد شرایط را سخت کرد.   

 

دیدگاه تان را بنویسید