سخنگوی اورژانس کشور از گرفتار شدن 100 کوهنورد در ایستگاه شماره هفت توچال خبر داد.

سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: ۱۰۰ نفر از کوهنوردان در ایستگاه شماره هفت توچال گرفتار شدند که با آمادگی بیمارستان‌های نزدیک به محل و همچنین اعزام نیروهای اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر در حال انتقال و رصد وضعیت آنها هستیم.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، مجتبی خالدی در ویسی که در اختیار ایرنا قرار گرفت افزود: حدود ساعت یک و نیم بعدازظهر امروز جمعه طی تماسی با اورژانس تهران مبنی بر گرفتار شدن حدود ۱۰۰ نفر از کوهنوردان بلافاصله هماهنگی های لازم برای تعیین صحت و سقم این خبر با هلال احمر، مدیریت بحران شهر تهران، مسئولان ایستگاه توچال و آتش نشانی انجام شد و مشخص شد که این کوهنوردان به رغم توصیه های مدیریت توچال، صعود کرده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به برف و کولاک در ایستگاه بالایی، احتمال وجود داشت سلامت آنها مورد خطر قرار گیرد بنابراین یک دستگاه موتور آمبولانس و پنج آمبولانس زمینی به محل اعزام شد اما انتقال آنها از ایستگاه بالاتر که مربوط به امداد و نجات هلال احمر بود انجام گیرد، همچنین آمادگی های لازم برای کسانی که احتمال سرمازدگی برای آنها مطرح بود، انجام شد.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: بیمارستان های شهدای تجریش و بیمارستان طالقانی به دلیل نزدیکی به محل در حالت آماده باش قرار گرفتند، به ویژه اورژانس این بیمارستان ها همچنان در حال رصد وضعیت هستند. گویا تله کابین راه اندازی شده و در حال جابجایی افراد به ایستگاه های پایین تر است، اما آمادگی اورژانس فعلا در این حد است که اگر مصدومی تحویل عوامل اورژانس شد در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شوند.

خالدی یادآور شد: طی تماس تلفنی با سوپروایزر توچال اعلام کردند تله کابین دوباره راه اندازی شده و مردم گرفتار شده در کولاک به ایستگاه‌ اول هدایت شدند و ۵ نفر گرفتار در کوه ها نیز پیدا شده و به ایستگاه اول هدایت شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.