در گفت وگوی یک سرمربی با جی پلاس مطرح شد

مشکلات تیم های بسکتبال ایران در دوران کرونا

سرمربی تیم بسکتبال بانی نو تهران گفت: انتظار داریم فدراسیون بسکتبال لیگ دسته یک را هم جدی بگیرد و رقابت‌های ما هم پخش زنده داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

سید محمد رضا مدنی سرمربی تیم بسکتبال بانی نو تهران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در مورد عدم حمایت از تیم‌های خصوصی اظهار کرد: در این اوضاع اقتصادی و تولید ملی یک اسپانسر برای پیشرفت بسکتبال از ما حمایت کرده و به همین خاطر خیلی مهم است که فدراسیون هم به تیم‌ها و شرکت‌های خصوصی کمک کند چون همه دولتی نیستند. متاسفانه دولتی‌ها یک سال حضور دارند یک سال نه؛ بعضی از تیم‌های دولتی هم که به صورت مستمر هستند گاهی به راحتی منحل می‌شوند مانند پتروشیمی که حتی قهرمان لیگ هم بود؛ بنابراین بخش خصوصی هم باید‌ مورد حمایت قرار بگیرد.امیدوارم بتوانیم از اسپانسرمان حمایت کنیم تا بتوانیم در لیگ برتر هم از آن استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه مسابقات دسته یک هم مانند لیگ برتر باید به صورت متمرکز برگزار شود گفت: ما چهار تیم تهرانی هستیم که مسابقات دور رفت ما را با این وضعیت کرونا در قم برگزار می‌کنند. والیبال هم این اتفاق افتاد و در استان‌های دیگر مسابقات برگزار می‌شد اما بعد متمرکز کردند. درست است که در قم هم سالن را ضد عفونی می‌کنند اما نباید 80 نفر برای مسابقات از تهران به قم بیایند. ما از طرف هیات تهران به فدراسیون نامه زدیم اما کمکی نکرد. در تهران سالن‌های خوب زیادی وجود دارد و می‌توان ادامه بازی‌ها را به صورت متمرکز در تهران برگزار کرد.

او درپاسخ به این سوال که آیا تا الان پروتکل‌های ابلاغ شده برای برگزاری مسابقات رعایت شده یا نه گفت: هیات قم از لحاظ اجرای پروتکل‌ها انصافا تمام تلاش خود را انجام می‌دهد اما من یک سوال دارم و آن اینکه تیم دسته یکی توان بیشتری برای انجام این کار دارد یا تیم لیگ برتری با آن پتانسیل مالی که دارند؟ لیگ برتر بانوان هم در تهران است پس  اگر واقعا می‌شود چرا تمام مسابقات در تهران برگزار نمی‌شود؟ چه فرقی میان بازیکن دسته یک و لیگ برتر وجود دارد؟ یک مسئله‌ دیگرهمین تست pcr  است. این تست باید قبل از هر بازی انجام شود اما اکنون یک تست اول فصل، یک تست وسط فصل و یک تست هم آخر فصل گرفته می‌شود.    

سرمربی تیم بسکتبال بانی نو تهران همچنین با اشاره به هزینه‌های سنگین مسابقات تصریح کرد: تیم‌های لیگ برتری دو روز در تهران می‌مانند اما ما باید 5 روز در قم باشیم و هزینه‌ها هم که بسیار بالا است و واقعا اذیت می‌شویم. کار ما بسکتبال است و بازیکنان هم منبع درآمدشان را از همین طریق بدست می‌آورند بنابراین شرایط واقعا سخت است.   

مدنی درباره شرایط تیم بانی نو تصریح کرد: ما به خاطر شیوع کرونا کمی دیر تیم را تشکیل دادیم و بازیکنان باتجربه‌مان دیر به جمع ما اضافه شدند به خاطر همین هنوز به هماهنگی صد درصد نرسیدیم اما خب ما همچنان برای رسیدن به شرایط ایده‌آل تلاش می‌کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال بانی نو در پایان صحبت‌های خود گفت: انتظار داریم فدراسیون لیگ دسته یک را هم جدی بگیرد؛ الان هر روزی که مسابقات برگزار می‌شود  پخش مستقیم می‌گذارند بنابراین لیگ دسته یک هم حداقل بازی‌های خوب و جذابش را پخش کنند؛ بالاخره ما هم هزینه کردیم و دوست داریم دیده شویم و این کار به ترغیب اسپانسرها برای حمایت از بسکتبال هم کمک می‌کند. ما نمی‌گوییم از شبکه ورزش، اصلا از یک شبکه دیگر پخش کنند. در فوتبال لیگ نوجوانان تهران پخش داشت آن وقت لیگ دسته یک ما ارزش ندارد یک پخش زنده داشته باشد؟ فدراسیون کار بسیار خوبی انجام می‌دهد که لیگ برتر را پخش می‌کند امیدوارم این اتفاق در لیگ دسته یک هم رخ دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید