مسابقات مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور که از آبان ماه سال گذشته با شرکت ۱۴ تیم آغازشده بود با توجه به کناره‌گیری تیم توفارقان آذرشهر از نیم‌فصل دوم این دوره، با ۱۳ تیم به پایان رسید و در جدول رده‌بندی تیم‌های شهرداری گرگان با ۴۶ امتیاز، پتروشیمی بندر امام با ۴۳ امتیاز و شیمیدر قم با ۴۲ امتیاز اول تا سوم شدند.

تیم بسکتبال شیمیدر که بعد از چند فصل نمایندگی تهران در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، در سال ۱۳۹۸ به نمایندگی از استان قم در این رقابت‌ها به میدان رفت، درمجموع ۲۴ مسابقه خود از مرحله گروهی لیگ برتر موفق به کسب ۱۸ پیروزی و قبول ۶ باخت شد و با کسب ۴۲ امتیاز مرحله گروهی را به پایان رساند.

قرار بود هشت تیم برتر مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران از پانزدهم اسفندماه ۹۸ وارد بازی‌های مرحله پلی‌آف شوند اما شیوع کرونا این رقابت‌ها را به تعویق انداخت.

همچنین به‌واسطه اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت ورزش و جوانان روز ۲۶ فروردین‌ماه اعلام کرد که تعطیلی تمام اماکن ورزشی تا پانزدهم اردیبهشت و همه رقابت‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، فدراسیون بسکتبال که اوایل هفته از هشت تیم حاضر در پلی‌آف راجع به چگونگی تصمیم‌گیری در خصوص ادامه یا اعلام پایان رقابت‌های لیگ برتر نظرخواهی کرده بود، تصمیم نهایی خود را گرفت و لیگ برتر را بدون معرفی قهرمان، پایان‌یافته اعلام کرد.

فدراسیون بسکتبال پایان مسابقات این فصل لیگ برتر را در حالی اعلام کرد که در متن اطلاعیه این فدراسیون آمده: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت ورزشکاران، مربیان، کادر فنی، داوران و عوامل اجرایی برگزاری مسابقات لیگ برتر، با  اخذ نقطه‌ نظرات باشگاه‌های حاضر در مرحله پلی‌آف، ضمن لحاظ نمودن حفظ رده‌بندی تیم‌های باشگاهی در پایان مرحله گروهی و عدم اعلام قهرمان لیگ فصل حاضر، اتمام لیگ برتر اعلام می‌شود.

مدیر تیم بسکتبال شیمیدر قم از تصمیم فدراسیون بسکتبال مبنی بر اعلام پایان رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور ابراز رضایت کرد و گفت: دو پیشنهاد به فدراسیون بسکتبال ارائه کردیم که اولی برگزاری رقابت‌ها در دو سه ماه آینده بود و دومی اعلام پایان مسابقات این فصل لیگ بدون معرفی تیم‌های برتر، که فدراسیون با اطلاعیه‌ای که امروز صادر کرد درواقع نظر دوم ما را مورد تائید قرار داد.

هادی عامری که تیمش رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر را در مرحله گروهی کسب کرد، افزود: با توجه به تعویق یک ساله بازی‌های المپیک توکیو، فکر می کنم فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بر خلاف دوره‌های قبل در تابستان آغاز شود و اسفند ماه هم به پایان برسد تا تیم ملی مهیای اعزام به المپیک شود.

عامری درخصوص شرایط فعلی نماینده قم گفت: هیچ صحبتی در خصوص ادامه حضور شیمیدر در قم و یا بازگشت به تهران نشده است و در این خصوص مدیرعامل باشگاه باید با استاندار قم جلساتی را برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. ر.ج/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.