آرمین محمودی در گفت وگو با جی پلاس؛

اعتراض تند ملی پوش بیلیارد: داوران و ورزشکاران از ترس محرومیت صحبت نمی‌کنند/ هزینه مسابقات را می‌گیرند اما به ما نمی‌دهند!

ملی پوش بیلیارد ایران گفت: داوران و ملی پوشان می‌دانند فدراسیون بیلیارد چقدر مشکل دارد اما به خاطر ترس از محرومیت صحبت نمی‌کنند چون آن‌هایی که صحبت کردند محروم شدند.

لینک کوتاه کپی شد

آرمین محمودی ملی پوش بیلیارد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص مشکلات تمرینی خود اظهار کرد: متاسفانه میز خوبی در استان کردستان برای تمرین کردن ما وجود ندارد و سال‌هاست تمرین‌ نمی کنم هر چند که تنها در زمان هایی که قرار است تورنمنتی برگزار شود بیست روز قبل به شهرهایی مانند همدان یا تهران می روم و در سالن هایی که دوستانم دارند به تمرین می پردازم تا آمادگی خودم را حفظ کنم. در غیراینصورت در سایر زمان ها برنامه ای برای تمرین کردن ندارم. فدراسیون هیچ موقع پیگیر کارهای ما نبوده و نیست و شرایطی را برای ما فراهم نکرده تا بتوانیم حداقل نصف سال در کمپی مجهز تمرین داشته باشیم تا به شکل خوبی مراحل آماده سازی را سپری کنیم . تنها خود ما ملی پوشان با یک سری از داوران و مسئولانی که هستند به خوبی می دانند فدراسیون بیلیارد چقدر مشکلات دارد منتهی خیلی از بچه ها از ترس محرومیت صحبتی نمی کنند و آن هایی هم که صحبت‌هایی را مطرح کرده اند با محرومیت مواجه شده اند.

او ادامه داد: خود من بارها در انتخابی تیم ملی انتخاب شدم اما با این حال به رقابت ها اعزام نشده ام. از سال ۱۳۸۹ تاکنون با وجود 30 اعزام به میادین برون مرزی حتی یک بار هم نشده که فدراسیون هزینه‌ای به ما پرداخت کند و همواره از جیب خودمان مبالغ را داده ایم. در رشته ای که ما هستیم هیچ زمان بودجه به بازیکنان نرسیده و تنها به مسئولانی که بالانشین هستند می رسد. در حق تمام‌ ملی پوشان ظلم شده و آخرین ظلم به من بود که نتوانستم ساکت بمانم‌. در این سال ها تمام هزینه ها از سوی وزارت ورزش به فدراسیون داده شده اما آن ها هیچ توجهی به ما ندارند.

قهرمان پاکت بیلیارد ایران گفت:حین رقابت های قهرمانی کشور حدود یک سال پیش با من از پلیس آگاهی تماس گرفتند تا برای جعل امضایی که فدراسیون انجام داده بود به آنجا بروم. هنگامی که به آنجا مراجعت کردم  برگه‌هایی به من نشان دادند و متوجه شدم امضای من و ملی پوشان دیگر جعل و نوشته شده که در هر اعزام فدراسیون فلان مبلغ را به ما پرداخت کرده است. پس از بررسی‌های زیاد رئیس فدراسیون تعلیق شد؛ هر چند که با پادرمیانی وزیر دوباره به کار خودش برگشت و انگار که هیچ اتفاقی رخ نداده و آب از آب تکا‌ن نخورده است. تمام بچه ها شکایت کرده ایم اما با این وجود تاکنون منجر به نتیجه خاصی نشده است. اولین بار نیست با هزینه شخصی به مسابقات می روم و از همه بدتر اینکه سال ها است هزینه ما را از یک جایی دریافت کرده اند اما آن را به ما نداده اند.

محمودی در ادامه گلایه‌های خود افزود: در سالیان گذشته ایران دارای چند سهمیه مسابقات جهانی بود اما این دفعه قضیه متفاوت تر از همیشه شد زیرا تنها دارای یک سهمیه بیشتر نبودیم و همین باعث حساسیت بیشتر رقابت‌های انتخابی تیم ملی شد. علی رغم شرکت در این مسابقات جایی در سنندج برای تمرین کردن وجود نداشت بنابراین به تهران رفتم و شب ها هم در همان باشگاهی که تمرین می‌کردم می ماندم. حدود هفت تا هشت ماه در باشگاه بیلیارد بودم تا بتوانم تمرین کنم و عنوان‌ نخست انتخابی تیم ملی را به دست آوردم. هیچ بهانه‌ای برای اینکه من را کنار بگذارند وجود نداشت اما بر خلاف تصور خودم خیلی راحت گفتند با هزینه خودم به مسابقات جهانی بروم؛ همین امر منجر به این شد تا برای گفت و گو به دیدار رئیس فدراسیون بروم‌ اما او برای من توضیح داد حاضر هستند هزینه های من را پرداخت کنند به شرط اینکه هر شرطی آن‌ها می گذارند قبول کنم.

ملی پوش بیلیارد ایران در ادامه تصریح کرد: پس از توضیح دادن کاغذی را جلوی من گذاشت و از من خواست آن را امضا کنم که هنگام مطالعه متوجه شدم که در آن نامه درج شده که فدراسیون تمام هزینه های من را برای حضور در تمامی مسابقات برون مرزی پرداخت کرده است اما زیر بار این دروغ بزرگ نرفتم و هیچ تمایلی به انجام این کار نشان ندادم. من با وامی که پدر و برادرم می‌گرفتند به مسابقات می رفتم و در عوض فدراسیون پول هایی را که به ما تعلق داشت خیلی راحت می خورد. پس از ترک ‌فدراسیون و پستی که در اینستاگرامم گذاشتم توسط دوستانم  کمک شد بتوانم هزینه  اعزامم را جور کنم تا هر طور شده به مسابقات بروم. پس از این اتفاق دوباره به فدراسیون رفتم و برای آن ها توضیح دادم که هیچ مشکلی برای رفتن به رقابت های جهانی ندارم.

آرمین محمودی با اشاره به حذف نامش از لیست مسابقات جهانی پس از این اتفاقات گفت: تا 10 ساعت پیش از شروع مسابقات نام‌ من در استارت لیست وجود داشت اما به یک باره کسی دیگر را به جای من اعزام کردند همین باعث شد اعتراضم را از طریق اینستاگرام اعلام کنم. حق ما خیلی راحت خورده می شود و سال‌ها هم هزینه کردیم اما پولی به ما داده نشده است و خود من به شخصه با وجود قهرمانی‌های متعدد هیچ وقت با هزینه فدراسیون اعزام نشدم؛ اکنون هم خیلی راحت کسانی که این کار را کرده اند سر جایشان نشسته اند حتی مدتی پیش رئیس فدراسیون از ما شکایت کرد، هر چند که شکایت او به نتیجه ای منجر نشده است.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: در مسابقات انتخابی تیم ملی برای اعزام به بازی‌های داخل سالن ترکمنستان سهمیه را کسب کردم اما در کمال تعجب نام من و برخی ورزشکاران را خط زدند و خود مسئولان به آنجا رفتند. البته حواشی فراوانی در رشته ما وجود دارد اما چون رشته بیلیارد چندان رسانه ای نیست مردم متوجه این حواشی نمی شوند. مگر می شود با این‌ همه اتفاق بازهم مسئولان فدراسیون سر جای خودشان باشند؟ مشکلات بیلیارد را بیشتر خود ورزشکارانی که در این رشته هستند متوجه می شوند تا مردمی که از راه دور ما را پیگیری می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید