مقامی در گفت وگو با جی پلاس؛

ادامه واکنش ها به رفتار عجیب مسئولان وزنه برداری در قبال مدال نصیر شلال/ دبیر سابق فدراسیون: چون سودی عایدشان نشد سکوت کردند!

دبیر سابق فدراسیون وزنه برداری گفت: به همه ثابت شده در فدراسیون وزنه برداری دنبال این بوده‌اند که اگر وزنه برداران مدالی کسب می‌کنند نتیجه‌اش باید به خود فدراسیون هم برسد اما اینجا دیده‌اند سودی عایدشان نمی‌شود و هیچ خبری از مدال نصیر شلال و بقیه ملی پوشان منتشر نکردند.

لینک کوتاه کپی شد

حسین مقامی دبیر سابق فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص حواشی اخیر به خاطر عدم واکنش فدراسیون وزنه برداری نسبت به بازگشت مدال نواب نصیر شلال اظهار کرد: واقعا جای تاسف دارد؛ خبری که در اصل فدراسیون باید منبع آن باشد همه جا هست جز سایت، اینستاگرام و کانال تلگرام فدراسیون؛ البته این اتفاق برای اولین بار نیست و زمانی که سعید محمد پور مدالش مسجل شد و با اقتدار از مقام پنجم به قهرمانی رسید و یا کیانوش رستمی که مدال برنزش به نقره تبدیل شد هیچ واکنشی از سوی فدراسیون صورت نگرفت در حالی که این یک موضوع ملی است یعنی برای کشور است و هر اتفاقی که رقم می‌خورد خصوصا اگر این گونه تاریخ ساز باشد باید انعکاسش از سوی فدراسیون باشد اما متاسفانه رفتار آقایان طوری است که انگار دچار حسادت شده‌اند.

او ادامه داد: کوروش باقری به نکته خوبی اشاره کرد که اگر خدایی نکرده یک اتفاقی رقم می‌خورد که تست یکی از همین وزنه برداران مثبت اعلام می‌شد تیتر اول اخبارشان بود. وزنه برداری و فدراسیون ملک شخصی ما نیست و باید این اتفاق خوب تاریخی را به فال نیک بگیریم. واقعا تاسف بار است در رشته‌ای که ذکر تمرین و مسابقاتش نام ائمه است،  مدیریت فدراسیون نشانی بروز نمی‌دهد که لطافت کاری را حفظ کند. ثابت شده در این فدراسیون بیشتر دنبال این بوده‌اند که اگر بچه‌ها مدالی کسب می‌کنند نتیجه‌اش باید به خود فدراسیون هم برسد اما اینجا دیدند سودی عایدشان نمی‌شود. در صورتی که این افتخار برای کل ایران است و باید همه به خودشان ببالند. تا کنون در هیچ رشته‌ای این اتفاق رخ نداده که در تیمی که شش نفر اعزام می‌شوند پنج نفر در المپیک مدال کسب کنند؛ آن هم طلا و نقره. به نظر من اتفاقا تغییر مدال در این زمان ارزش بیشتری دارد و نشان می‌دهد که چقدر تیم ما پاک بوده است. در حالی که بعد از 8 سال همچنان تست برخی وزنه برداران مثبت اعلام می‌شود تیم قدرتمند ایران بدون کوچکترین ابهامی بهترین مدال‌ها را کسب کرد و تا ابد نام این وزنه برداران در تاریخ ورزش ماندگار خواهد شد.

مقامی با انتقاد از اینکه فدراسیون هیچ پیام تبریکی برای بازگشت مدال ها به وزنه برداران ایرانی ارسال نکرده است؛ گفت: مرحوم جعفر سلماسی و نامجو و یا جهان پهلوان تختی سال‌ها است از دنیا رفته‌اند اما هیچوقت نامشان از لیست دارندگان مدال المپیک حذف نمی‌شود. من نمی‌دانم این‌ها چگونه به موضوع نگاه می‌کنند که حتی حاضر نشدند یک پیام تبریک کوچک بگذارند. شاید انتقادات باعث شود این حرکت را انجام دهند اما الان دیگر فایده‌ای ندارد چون ارزشش به این بود که متولی وزنه برداری اولین خبر را منتشر کند. برای نخستین بار بود که یک قهرمان المپیک وزنه برداری یعنی سجاد انوشیروانی به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل انتخاب شد اما فدراسیون آخرین نفری بود که پیام تبریک ارسال کرد در حالی که باید افتخار کنند. درست است که با این قهرمانان اختلاف نظر دارند اما این اختلاف نباید باعث شود که افتخار آفرینی آن‌ها را نادیده بگیرند. متاسفانه رفتار ناشایستی از سوی فدراسیون صورت می‌گیرد و این ناخوشایند است. کسی که در جای بزرگ می‌نشیند باید قلب و روح بزرگی هم داشته باشد. همه هم معترض هستند اما هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد.

رئیس هیات وزنه برداری قزوین با اشاره به شرایط این رشته در کشور گفت: همه کارشناسان در این مورد صحبت کرده‌اند. درهرصورت فدراسیون وزنه برداری فقط در حال تیمداری است و هیچ پشتوانه سازی نداشته و توجهی به استان‌ها ندارد. الان هم که هراز گاهی یک کلاسی به عنوان وبینار برگزار می‌کند بیشتر بحث رفع تکلیف است تا اینکه بخواهند یک کار زیربنایی انجام دهند چرا که در سال‌های گذشته این فرصت را داشتند. ما فقط یک سال است که درگیر ویروس کرونا شده‌ایم و اگر می‌خواستند کاری انجام دهند در سال‌های گذشته باید انجام می‌دانند. هیچ نگاهی به آینده وزنه برداری نیست چون خودشان هم می‌دانند به ته خط رسیده‌اند. به قول قدیمی‌ها دیگران کاشتند و ما خوردیم و ما می‌کاریم دیگران بخورند اما فدراسیون هیچ توجهی به آینده ندارد و حاضر نیست کاری برای وزنه برداری انجام دهند. تجربه ثابت کرده در دوره‌های قبلی هم که علی مرادی از فدراسیون رفت وزنه برداری نابود شده بود و اگر مدیر لایقی مثل افشار زاده و تیم کار بلدش نبودند الان این مدال‌ها را نداشتیم؛ بعد هم حسین رضازاده با بزرگانی مثل کوروش باقری که حق بزرگی به گردن وزنه برداری دارد آمدند.

حسین مقامی در مورد وعده‌های عملی نشده رئیس فدراسیون وزنه برداری، مدعی شد: وعده علی مرادی درباره ساخت خانه وزنه برداری در هر استان، واقعی نبود. او مدیر تازه کار و جوانی نیست که بگوییم تازه آمده پس در چهار سال اول یک سری کارها انجام داده و بقیه برنامه‌هایش را برای چهار سال دوم گذاشته است. او قبل از این دوره هم حدود 12 سال رئیس فدراسیون  و 12 سال هم دبیر کل کنفدراسیون آسیا بوده و در کارهای زیربنایی و پشتوانه سازی و ساختن ابنیه در این سال‌ها هیچ قدمی برنداشته است. فدراسیونی که از دادن یک کیلو پودر منیزیم به استان‌ها عاجز است و نمی‌تواند یک ست وزنه به استان‌ها بدهد و بارها اعلام کرده از لحاظ سخت افزاری حتی در اردوی تیم ملی دچار مشکل هستیم بنابراین توقع بیشتری نیست.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: در مجاورت سالن وزنه برداری خانه کشتی است اما ببینید در این سال‌ها چقدر توسعه پیدا کرده و بازسازی شده ولی دریغ از اینکه در فدراسیون وزنه برداری  یک آجر روی آجر گذاشته شود و بیشتر به یک شعار انتخاباتی شبیه بود. ما  به شخصه اعلام کردیم در استان قزوین در چهار شهرستان زمین داریم و هر لحظه که فدراسیون آمادگی داشته باشد حاضریم زمین را در اختیار بگذاریم تا خانه وزنه برداری احداث کند اما واقعا از عهده این کار بر نمی‌آیند. در هر صورت امیدوارم این رشته المپیکی به روزهای خوب خود بازگردد.    

  

دیدگاه تان را بنویسید