ساره جوانمردی: کرونا وضعیت ما را بدتر کرد/ مشکل فشنگ بدتر از قبل شده است

ملی‌پوش طلایی ایران در پارالمپیک گفت: ما از نظر فشنگ مشکل داشتیم اما با وضعیت کرونا شرایط بدتر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ساره جوانمردی درباره اینکه آیا مربی خارجی برای شما گرفتند یا خیر، اظهار داشت: خیر اما تا وقتی ظرفیت داخلی هست می‌توان از آنها استفاده کرد. ما مربیان خوب داخلی زیادی داریم.

فارس نوشت: ملی‌پوش پاراتیراندازی کشورمان درباره شروع تمرینات، عنوان کرد: من نخستین کسی بودم که سهمیه پارالمپیک گرفتم و این اتفاق 3 سال قبل از پارالمپیک رخ داد. هنوز تمرینات شروع نشده اگرچه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. فدراسیون به خاطر بچه‌ها سعی می‌کند مراعات کند. دورادور تمرینات رصد می‌شود. اردوهای تیراندازی با کمان و تکواندو شروع شده اما در تیراندازی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

قهرمان پارالمپیک ایران در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم  یادآور شد: جانبازان و معلولین به خاطر شرایط خاصی که دارند همیشه ورزش آنها هزینه‌بر بوده است. وضعیت سالن‌ها، اتاق‌ها، همراهان و شرایط قرنطینه برای ورزشکاران تهرانی سخت بود. همه چیز دست به دست هم داد تا اردوها تا الان برگزار نشود. صحبتی که مسئولان داشتند این بود که سلامت بچه‌ها در اولویت است.

جوانمردی درباره رکوردهایش، گفت: ما سال گذشته در اردوی وصل به اعزام بودیم که این اتفاق افتاد. یک ماه پیش قرار بود مسابقات صربستان برگزار شود که لغو شد. اردو هم نداریم و همه انفرادی تمرین می‌کنیم. من هر روز تمریناتم را دارم و فدراسیون و کمیته پارالمپیک در جریان هستند اما جو اردو و مسابقات با تمرین انفرادی متفاوت است. اگر قرار است در توکیو شرکت کنیم و توقع مدال هم باشد حتما باید اردو و مسابقه باشد.

دارنده مدال طلای پارالمپیک درباره اینکه از رقبا خبر دارید، خاطرنشان کرد: وضعیت آنها کمی از ما بهتر است، تمرینات خوبی دارند و اردوی مشترک برگزار می‌کنند. ما هم تلاش خود را می‌کنیم. ما در بخش تپانچه 50 متر خیلی خوب کار کردیم و الان جزو رکوردداران محسوب می‌شویم. من رکورددار فینال 50 متر هستم و در تمام مسابقات دارای مدال هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کسانی هستند که بعد از شما برای کشور افتخارآفرینی کنند، یادآور شد: هیچ رشته ورزشی بدون نیروی پشتیبانی نیست. برنامه مربیان هم همین است که به 5 ورزشکار اعزامی به پارالمپیک بسنده نشود بنابراین با استعدادیابی تلاش شده تیم برای بازی‌های پاراآسیایی بعد آماده شود.

مدال‌آور پارالمپیک کشورمان با اشاره به افزایش تجهیزات ورزشی، تصریح کرد: با توجه به وضعیت ارز و دلار، تجهیزات ما 100 درصد افزایش یافته است. تیراندازی رشته مصرفی است و ما بیشتر از سایر ورزشکاران آسیب می‌بینیم. مثلا اسلحه من 32 میلیون تومان قیمت داشت که الان 90 میلیون تومان شده است. از نظر فشنگ هم مشکل داشتیم که الان بیشتر است. با توجه به وضعیت کرونا شرایط ما بدتر شده است. ما نیاز به پشتیبانی قوی‌تر داریم تا امکانات به بچه‌ها تزریق شود. در جلساتی که برگزار شده بود روی مدال‌آوری بچه‌ها تاکید شد. کرونا که پیش آمد به ما یک سال زمان داد اما با این شرایط سخت می‌توان وضعیت را پیش‌بینی کرد.

جوانمردی درباره جوایز ورزشکاران و دلخوری‌های پیش آمده، خاطرنشان کرد: نرخ سکه بالا رفت و بودجه‌ای که پیش‌بینی شده بود پرداخت نشد چون توانی نبود. ما هم تابع بودیم و مشکلی به وجود نیامد. البته دلخوری پیش آمد اما حل شد. ما وضعیت اقتصادی کشور را می‌بینیم اما برای بازی‌های توکیو نیاز به انگیزه داریم تا همه خودشان را نشان دهند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید