گزارش جی پلاس

بازی با جان دوومیدانی کاران و تست های منفی که به یک باره مثبت شد/ سرپرست سپاهان: می‌خواهند قهرمانی ما را زیر سوال ببرند!

سرپرست تیم دوومیدانی سپاهان در واکنش به ابتلای ورزشکارانش به ویروس کرونا گفت: قصد دارند قهرمانی ما را زیر سوال ببرند اما این سیاست‌ها دیگر نخ نما شده است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مسابقات دوومیدانی لیگ باشگاه‌های کشور طی سه مرحله برگزار شد و تیم فولاد مبارکه سپاهان در هر دو بخش بانوان و آقایان توانست مقام قهرمانی را کسب کند اما این قهرمانی با حواشی‌ همراه شد که بسیار قابل تامل است.

علی رغم انجام تست کرونا و منفی بودن جواب آن اما چند نفر از ورزشکاران زمان مسابقه مریض بودند و حتی سرپرست تیم سپاهان هم در یک فیلم اعلام کرد که نوید سلیمی پور حال خوبی ندارد اما به دلیل اینکه یک هفته قبل از فینال لیگ در مسابقات قهرمانی جوانان حضور داشته؛ خواسته در فینال شرکت کند تا یاد بگیرد وقتی به باشگاه تعهد دارد باید حرفه‌ای عمل کند!

پس از مسابقات نیز تست کرونای چندین ورزشکار از جمله رضا قاسمی ملی پوش ۱۰۰ متر مثبت اعلام شد. علاوه بر رضا قاسمی اسامی چندین ورزشکار دیگر هم شنیده شده است؛ رضا قاسمی(دوی ۱۰۰ متر)، علی سهرابی (پرش ارتفاع)، نوید سلیمی‌پور (دونده نیمه ماراتن) با باشگاه اصفهانی قرارداد دارند و به کرونا مبتلا شده‌اند؛ البته شنیده شده نفرات بیشتری هستند اما آمار دقیقی در دست نیست. حال این سوال پیش می‌آید که سرپرست سپاهان با توجه به گفته‌های خود مبنی بر نامساعد بودن حال سلیمی پور نباید یک درصد احتمال می‌داد که تست خطا داشته و این ورزشکار مبتلا به ویروس کرونا بوده؟ در نظر بگیریم اصلا ورزشکار پاک است اما کدام عقل و منطقی حکم می‌کند شخص بیمار 21 کیلومتر بدود؟ گویا برخی قدرت کشنده بودن این ویروس را به شوخی گرفته‌اند و با جان ورزشکاران بازی می‌کنند.

عزیزالله مشفقی سرپرست تیم سپاهان در گفت و با خبرنگار جی پلاس در این باره گفت: یک شیطنت صورت گرفته؛ صحبت‌های من 10 دقیقه بوده اما فقط یک قسمت را کات و منتشر کرده‌اند که از روی قصد و غرض بوده است. مسابقه سرداور دارد اگر ورزشکار شرایط مساعدی نداشته باشد اجازه مسابقه نمی‌دهند حتی پزشک یار هم بود. آن فرد قصد دارد قهرمانی سپاهان را زیر سوال ببرد در صورتی که این سیاست‌ها نخ نما شده‌است. سپاهان برای نخستین بار در هر دو بخش بانوان و آقایان قهرمان شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا یک درصد احتمال نمی‌داد جواب تست درست نباشد تصریح کرد: هم ما، هم تیم پزشکی و هم سرداور تمام شرایط را سنجیدیم؛ اگر کوچکترین موردی باشد محال است اجازه مسابقه بدهند و ورزشکاران ما بعد از مسابقه مبتلا شده‌اند.

مشفقی همچنین در خصوص اینکه ورزشکاران سه روز پس از مسابقه علائمشان بروز کرده؛ پس آن‌ها از حدود 10 روز قبل از مسابقات مبتلا بوده‌اند و قطعا تست خطا داشته اظهار کرد: ورزشکاری که کرونا داشته باشد می‌تواند 21 کیلومتر بدود؟ کسی در مسابقه مبتلا نبوده تمام ورزشکاران تست داده‌اند و همه هم منفی بودند.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: سلامتی ورزشکار مهم است. تنها چیزی که برای مسابقات باید ارائه می‌دادیم همین تست بوده که مجوز وزررت ورزش و فدراسیون پزشکی دال بر منفی بودن آزمایش است. شرایط برای تمام تیم‌ها یکسان بوده حالا ممکن است یک نفر بعد از مسابقه از هرجایی مبتلا شود.   

 

دیدگاه تان را بنویسید