گزارش جی پلاس

افشای یک اتفاق عجیب برای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان تهران بعد از 16 سال! +سند

علی رغم گذشت 16 سال اما هنوز کارکنان اداره کل ورزش و جوانان تهران پیگیر زمینی هستند که پولش را پرداخت کردند اما هنوز آن را تحویل نگرفتند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، سال 1383 اداره کل ورزش و جوانان تهران طی فراخوانی اعلام کرد کارمندان این اداره می‌توانند با پرداخت 540 هزار تومان صاحب زمین 500 متری در شهرستان کیلان واقع در دماوند شوند.  پس از این اطلاعیه 330 نفر از کارمندان مبلغ مورد نظر را واریز کردند اما با گذشت 16 سال هیچ یک از کارمندان زمینی دریافت نکردند و حتی پول واریزی هم عودت داده نشده است.

قاسم رسته معاون تعاونی مسکن اداره کل ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در این باره اظهار کرد: سال 83 اداره کل اطلاع رسانی کرد که هر کسی مایل به دریافت زمین است، 540 هزار تومان به حساب بریزد تا ما یک قطعه زمین برای او بگیریم و در نهایت 330 نفر پول را واریز کردند. معاون وقت مدیر کل به همراه دو سه نفر از همکاران که مورد اعتماد بودند حسابی را تشکیل دادند که اصلا تحت عنوان تعاونی مسکن هم نبود و برای کارکنان تربیت بدنی بود. آن‌ها با شهردار کیلان صحبت کردند و شهردار قول داد و یک توافق نامه نوشتند و شهردار هم اعلام کرد 20 هکتار زمین به شما می‌دهیم. نفرات مورد اعتماد هم به اعضای اداره کل اطلاع رسانی کردند و بعد از گرفتن پول آن را به حساب شهرداری ریختند که کارها انجام شود.

رسته ادامه داد: از آن جا که این کار اشکال داشت مشکلات عدیده‌ای هم ایجاد شد؛ اصلا آن زمینی که شهرداری داده بود برای خودش نبود و در اصل برای منابع طبیعی بود و بعد از چند سالی که گذشت آن زمین از منابع طبیعی خارج شد و طبق قانون به مسکن و شهرسازی واگذار شد. در حال حاضر زمین برای وزارت مسکن و شهرسازی است و وارد بافت و محدوده شهرداری نشده است. شهرداری آن زمان فکر کرد تا سه چهار سال دیگر زمین را می‌گیرد اما این اتفاق نیفتاد و در اصل مال غیر را فروخته شده است.

معاون تعاونی مسکن اداره کل ورزش و جوانان گفت: ما الان شکایتی را از شهرداری مطرح کردیم و جلسات متعددی هم با شهردار و مدیر کل مسکن و شهرسازی تهران تشکیل دادیم؛ حالا آن‌ها هم دستوراتی داده‌اند و مدیر کل مسکن، گروهی را مشخص کرده که این موضوع را پیگیری کنند تا به یک نتیجه‌ای برسند و خبرش را به او بدهند. تنها تربیت بدنی نیست بلکه تعاونی مسکن به همراه 13-14 نهاد و دستگاه دیگر هم هستند که این بلا سرشان آمده است. شهرداری تعهداتی را ایجاد کرده که اصلا متعلق به خودش نبوده است. باید شهرداری را محکوم کنیم حالا یا به پرداخت معوق یا خسارت که این را دیگر دادگاه تشخیص می‌دهد.

رسته در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: این زمین را اداره کل ورزش و جوانان خرید اما تغییراتی در این سازمان رخ داد و اعضا دیدند که ظاهرا اداره کل نمی‌تواند این کار را انجام دهد و درخواست کردند به تعاونی مسکن واگذار شود. به هر حال تمام راه‌ها رفته شده و بیت رهبری، نهاد ریاست جمهوری، استانداری، وزارت مسکن و شهرسازی و تعاونی مسکن همه پیگیری کردند و در جریان موضوع هستند اما خروجی‌ نداشت. امیدوارم دادگاه نتیجه بخش باشد و حکم خوبی صادر کند. در هر صورت منتظر هستیم و ممکن است سه ماه یا ممکن هم است شش ماه دیگر رای مشخص شود.

مینا خلیلی کارمند اداره کل ورزش و جوانان شمیرانات تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در این باره اظهار کرد: آن زمان حقوق ما 75 هزار تومان بود و با سختی550 هزار تومان برای گرفتن زمین به حساب واریز کردیم اما بعد متوجه شدیم که گویا رئیس حراست و معاون مالی به دلیل کمبود منابع مالی در اداره کل از این پولی که برای زمین جمع شده بود برداشت کردند و به حساب اداره کل ریختند که بعد از متوجه شدن اعضا به حساب تعاونی مسکن باز گردانده شد‌ و زمینی در کیلان گرفتند و خوشحال شدیم یک زمینی وجود دارد اما به ما گفته شد زمین را از چنگ مان درآوردند چرا که قبرستان بوده و شهرداری گفته برای ما است.

خلیلی در ادامه صحبت های خود گفت: کلی پیگیر شدیم و شکایت کردیم و برای اینکه کمی آرام شویم گفتند نقشه درست کردیم بیایید قطعه بندی کنیم و ما هم رفتیم. این که کدام قطعه به چه کسی برسد مهم نیست اصلا پولمان را پس بدهید یا معادل همان به ما زمین بدهید. با مدیر کل صحبت کردیم و چند بار مدیر کل عوض شد در نهایت کارمان به هیچ نتیجه‌ای نرسید. یک شخصی به اسم عزالدین حیدری مسول تعاونی‌ بود که قبولش داشتند و گفتند زمین را زنده می‌کنیم که ایشان هم کاری از دستش بر نیامد و معاونش هم که کارهای ما را انجام می‌داد فوت شد؛ در حقیقت خیلی از اعضای زمین فوت شده‌اند.

 

او در پایان صحبت‌های خود در خصوص صحبت‌های قاسم رسته مبنی بر اینکه زمین برای شهرداری نبوده و مال غیر را فروخته شده، تصریح کرد: کسی که زمین را خریده و متوجه این موضوع نبوده، باید پاسخگو باشد. ما الان می‌گوییم زمینی وجود ندارد اما حداقل ضرر و زیانمان را بدهند یا یک زمین حتی در دور ترین نقطه به ما بدهند. اصلا نمی‌دانیم این پول کجا رفت و زمین چه شد؛  شهرداری و فرمانداری هم پاسخگو نیستند. ما اصلا نمی‌دانیم باید با چه کسی صحبت کنیم. افرادی که باید جواب بدهند آقای عشوری، توکلی و حیدری هستند. یا پول ما خورده شده یا زمینی وجود دارد و نمی‌خواهند بدهند و تکلیفمان را روشن نمی‌کنند.

خبرنگار جی پلاس با عباس صفری شهردار دماوند هم تماسی برقرار کرد اما او علاقه ای به توضیح درباره این مسئله نداشت.

رسید دریافت وجه پرداخت شده توسط کارکنان در سال ۸۳ که سال ۸۶ تحویل آن ها داده شد در زیر مشاهده می کنید.

تعاونی مسکن

تعاونی مسکن

 

دیدگاه تان را بنویسید