گفت وگوی جی پلاس؛

پاسخ رئیس اداره کل ورزش و جوانان تهران به حواشی انتخابات هیات وزنه برداری/ گل محمدی: از هیچ کسی حمایت نمی کنم/ در اختلافات رئیس مجمع فصل الخطاب است

مدیر اداره کل ورزش و جوانان تهران گفت: وقتی بین دو گروه اختلافی به وجود می‌آید قانون مشخص کرده که رییس مجمع فصل الخطاب است و ما هم بر اساس نظر رئیس فدراسیون اعضای مجمع هیات وزنه برداری تهران را مشخص کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

رضا گل محمدی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص برگزاری انتخابات هیات وزنه برداری تهران اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با فدراسیون وزنه برداری انتخابات هیات وزنه برداری تهران دوشنبه 27 مرداد برگزار می‌شود. ما در سه ماه گذشته 12 مجمع انتخاباتی برگزار کردیم؛ امروز هم نوبت وزنه برداری است و امیدوارم این رشته هم از بلاتکلیفی خارج شود.

او در مورد انتخاب اعضای مجمع و بحث‌های ایجاد شده مبنی بر این که حضور برخی از اعضا به خاطر این که حقوق بگیر فدراسیون هستند غیر قانونی است، گفت: برای انتخاب اعضای مجمع یک دستور‌العمل وجود دارد که بخشی از خود آن هم انتخابی است؛ میان ‌هیات‌های استان پنج نفرشان با انتخاب خودشان به عنوان نماینده شهرستان‌ها در مجمع انتخاب می‌شوند؛ به غیر از این‌ها تعدادی افراد مشخص هستند مانند نماینده ورزشکاران، باشگاه‌ها و آموزش پرورش که تمام این‌ها تعریف شده است.

گل محمدی ادامه داد: یک اختلاف نظری بین هیات وزنه برداری و فدراسیون برای انتخاب افرادی که به عنوان نماینده مربیان، ورزشکاران و باشگاه‌ها در مجمع حق رای دارند، ایجاد شد. این را باید در نظر بگیریم چینش اعضای مجمع پس از اعلام اداره کل با تصویب رئیس مجمع که همان رئیس فدراسیون است صورت می‌گیرد. آن طور که گفتند مسئله خاصی نبود؛ در فضای گفت و گو نظر فدراسیون به برخی از این افراد موافق و به برخی هم مخالف بود و با تعامل، یکی دونفر که اداره کل موافق بود تایید شد؛ یکی دونفر هم که فدراسیون موافق بود مورد تایید قرار گرفتند.

نایب رئیس مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری تهران درباره حضور محمد رضا برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری به عنوان نماینده مربیان تصریح کرد: یک مربی اعتقاد دارد فردی که به عنوان نماینده مربیان انتخاب شده مدتی است با هیات همکاری ندارد از طرفی نماینده‌ای هم که اکنون انتخاب شده دارای بالاترین مدرک مربیگری است و در سطح ملی فعالیت می‌کند. برخواه مربی تهران بوده و با تهران هم همکاری می‌کرده. آیا مربی‌ که با تهران همکاری می‌کرده و الان در رده بالاتر فعالیت می‌کند باید سلب مسئولیت شود؟ این یک اختلاف نظر است که من آن را رد یا قبول نمی‌کنم. یک دیدگاه این است که مربی ارتقا پیدا کرده و یک دیدگاه هم این است که چون مربی الان با هیات قرارداد همکاری ندارد پس نماینده نیست. بنابراین هم اظهار نظر برخی از دوستان در فدراسیون قابل قبول است؛ هم مخالفین این انتخاب ولی در نهایت وقتی بین دو گروه اختلافی به وجود می‌آید قانون خطاب کرده که رئیس مجمع فصل الخطاب است و ما هم بر اساس نظر رئیس فدراسیون این کار را کردیم.

رئیس اداره کل ورزش و جوانان تهران در پایان صحبت‌های خود در خصوص تمایل اداره کل به انتخاب دوباره تورج فرهادی رئیس پیشین هیات وزنه برداری تهران وعدم تمایل فدراسیون به این انتخاب که موجب اختلافاتی شده، گفت: اجازه بدهید الان به این سوال پاسخ ندهم. من هیچ وقت سوالی را بی پاسخ نمی‌گذارم اما در حال حاضر هر گونه جواب من شائبه موافقت یا مخالفت با کسی را ایجاد می‌کند. یک اصل کلی را می‌گویم که من از هیچ شخصی جز آن چه که خانواده آن رشته ورزشی از من بخواهند حمایت نمی‌کنم. بنابراین کاندید خاصی وجود ندارد مگر این که خانواده آن رشته ورزشی از من به عنوان مدیر کل بخواهند و حضور آن فرد به نفع آن رشته باشد. این کار را در هیچ هیاتی انجام ندادم و در وزنه بردار هم پیش نخواهد آمد.‌

 

دیدگاه تان را بنویسید