جی پلاس

پرسپولیس و نهمین نیمه نهایی تاریخ؛ رستگاری یا ناکامی؟

تیم فوتبال پرسپولیس در بازی برابر النصر عربستان نهمین نیمه نهایی آسیایی خود را تجربه می کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر السد قطر برای نهمین بار به نیمه نهایی قهرمانی باشگاه های آسیا صعود کرد. آخرین حضور پرسپولیس در نیمه نهایی مربوط به دو فصل قبل بود که آن ها با شکست دو بر یک السد در مجموع دو بازی به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند.

پرسپولیس برای اولین بار درفصل 1991-1990 در نیمه نهایی رقابت های باشگاهی آسیا حاضر شد که برای فینالیست شدن به مصاف الهلال عربستان رفت. بازی رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی برگشت با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه شد تا این تیم به فینال صعود کند و در نهایت هم قهرمان شد.

دو فصل بعد بازهم یک حریف عربستانی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پرسپولیس قرار گرفت. الاتحاد هم نتوانست مانع صعود تیم ایرانی به فینال شود و پرسپولیس در دو بازی 2 بر یک حریف را شکست داد و فینالیست شد اما به نایب قهرمانی بسنده کرد.

در فصل 97-1996 پرسپولیس با یک تیم از شرق آسیا به نام پوهانگ استیلرز کره جنوبی رو به رو شد که برابر این تیم 3 بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

چهارمین حضور پرسپولیس در نیمه نهایی سال بعد رقم خورد اما این بار هم با نتیجه 2 بر صفر برابر دالیان چین شکست خورد و به فینال نرسید.

 پنجمین جدال قرمزها در نیمه نهایی مربوط به فصل 2000-1999 بود که پرسپولیس به مصاف جوبیلوایواتا ژاپن رفت و بازهم به این تیم شرق آسیایی 2 بر صفر باخت و فینالیست نشد.

سال بعد هم این اتفاق تکرار شد و پرسپولیسی ها با نتیجه 2 بر یک برابر سوون سامسونگ کره جنوبی باختند و از رسیدن به فینال بازماندند.

در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیسِ برانکو در نیمه نهایی بازهم برابر الهلال قرار گرفت و در مجموع دو بازی 6 بر 2 به این تیم عربستانی باخت و فینالیست نشد.

فصل بعد اما طلسم ناکامی قرمزها شکست و آن ها با برتری 2 بر یک برابر السد به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند اما 2 بر صفر به کاشیما آنتلرز باختند و نایب قهرمان آسیا شدند.

حال باید شاگردان گل محمدی در نهمین تجربه شان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا چه نتیجه ای کسب می کنند. دیدار پرسپولیس و النصر عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 18:30 دقیقه شنبه 12 مهر برگزار می شود.

دیدگاه تان را بنویسید