گزارش جی پلاس از جدال پرسپولیس و پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس؛ لطفا در قطر بمان!

تیم فوتبال پرسپولیس برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پاختاکو ازبکستان را پیش رو دارد و با کسب اولین برد برابر این حریف می تواند به جمع چهار تیم برتر صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس برای سومین حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در چهار سال اخیر از ساعت 21:15 دقیقه چهارشنبه 9 مهر به مصاف پاختاکور ازبکستان می رود.

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یک بر صفر برابر السد و پاختاکور با پیروزی 2 بر یک مقابل استقلال به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند.

برخلاف پاختاکور که تمام بازیکنانش را در اختیار دارد، سیامک نعمتی به خاطر کارت قرمزی که در دقایق پایانی دیدار برابر السد دریافت کرد در این بازی محروم است. البته باشگاه پرسپولیس در تلاش است که با اعتراض صورت گرفته کارت قرمز این بازیکن بخشیده شود و او بتواند در ترکیب تیمش برابر پاختاکور به میدان برود.

پرسپولیس و السد

پرسپولیس تاکنون سه بار برابر پاختاکور به میدان رفته که در کسب پیروزی برابر این تیم ناکام مانده است. اولین تقابل دو تیم مربوط به فصل 2003-2002 باز می گردد که پاختاکور با یک گل به برتری رسید. دو تیم در فصل گذشته هم با یکدیگر همگروه بودند که در تهران دو تیم به تساوی یک یک رضایت دادند و در ازبکستان هم پاختاکور با یک گل به برتری رسید.

اگر پرسپولیس موفق شود برابر پاختاکور به برتری برسد اولین پیروزی خود برابر این تیم را جشن می گیرد اما در صورت پیروزی پاختاکور، پرسپولیس تبدیل به سومین تیم ایرانی می شود که در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا برابر این تیم ازبکستانی شکست می خورد. پاختاکور دو بار شهرخودرو و یک بار هم استقلال را از پیش رو برداشته و هیچ بازی را به تیم های ایرانی واگذار نکرده است.

استقلال - پاختاکور

 

در مرحله گروهی فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا پاختاکور همراه با الهلال، الاهلی امارات و شهرخودرو در یک گروه قرار داشتند که بعد از حذف الهلال این تیم توانست با 3 برد، یک تساوی و 10 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شود. پاختاکور در این مرحله 7 گل زده و 3 گل هم دریافت کرد و از 54 شوتی که به دروازه حریفان زده اند، 20 ضربه داخل چارچوب بوده است. پیتر هویسترا به عنوان مربی روی نیمکت تیم نشسته است چرا که سرمربی این تیم به خاطر کرونا اجازه حضور روی نیمکت را ندارد. آن ها به استقلال هم دو گل زدند و یک گل دریافت کردند. پاختاکور با وجود اینکه برابر استقلال بازی خوبی به نمایش گذاشت نشان داد در خط دفاع مشکلات زیادی دارد و پرسپولیس می تواند از این نقطه ضعف پاختاکور به نحو احسنت استفاده کند. آن ها به مانند تیم ملی ازبکستان روی شوت های از راه دور بسیار خوب کار می کنند.

دیگر بازی نیمه نهایی ساعت 17:10 میان دو تیم عربستانی النصر و الاهلی برگزار می شود.

نتایج پرسپولیس در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا

الدحیل 2- پرسپولیس صفر

شارجه 2- پرسپولیس 2

پرسپولیس یک- التعاون صفر

پرسپولیس یک - التعاون صفر

پرسپولیس صفر - الدحیل یک

پرسپولیس 4- شارجه صفر

پرسپولیس یک - السد صفر

نتایج پاختاکور در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا

پاختاکور یک - الاهلی صفر

پاختاکور 3- شهرخودرو صفر

الاهلی صفر - پاختاکور صفر

شهرخودرو صفر- پاختاکور یک

پاختاکور 2- استقلال یک

تاریخچه تقابل های دو تیم

فصل 03_2002: پاختاکور یک- پرسپولیس صفر

فصل 2019: پرسپولیس یک- پاختاکور یک

 فصل 2019: پاختاکور یک- پرسپولیس صفر

تیم‌های راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از منطقه غرب در پنج سال اخیر

۲۰۱۵: الهلال عربستان و الاهلی امارات

۲۰۱۶: العین امارات و الجیش قطر

۲۰۱۷: پرسپولیس ایران و الهلال عربستان

۲۰۱۸: پرسپولیس ایران و السد قطر

۲۰۱۹: الهلال عربستان و السد قطر

 

دیدگاه تان را بنویسید