گزارش جی پلاس

علت تغییر عقیده فدراسیون بسکتبال چیست؟/ شاهین طبع؛ سرمربی با دو نیمکت در دست!

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال با انتخاب دوباره شاهین طبع به سرمربیگری تیم ملی به طور جالبی تغییر عقیده داد و تصمیم گرفت این مربی علاوه بر حضور در تیم باشگاهی، روی نیمکت تیم ملی هم باشد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، با نیمه تمام ماندن لیگ برتر بسکتبال در فصل گذشته و اعلام نشدن قهرمان، اعتراض مسئولان و هواداران تیم شهرداری گرگان شدت گرفت و به نظر می رسید فدراسیون این مسائل را از چشم مهران شاهین طبع سرمربی این تیم می‌دید و اختلافاتی هم در این زمینه ایجاد شد.

با توجه به اینکه شاهین طبع سرمربیگری تیم ملی را هم بر عهده داشت این مسائل باعث شد زمزمه‌‌های تغییر کادر فنی شنیده شود. حال پس از چند ماه جلسه کمیته فنی فدراسیون روز گذشته برگزار و شاهین طبع در سمت خود ابقا شد.

نکته جالب توجه صحبت‌های رامین طباطبایی رئیس فدراسیون است. او بارها در مصاحبه‌های خود  گفته بود که سرمربی تیم ملی نباید در تیم باشگاهی باشد اما صحبت‌های اخیر ریاست فدراسیون  کاملا مغایر با گذشته است و اعلام کرده هنوز هم همین نظر را دارد اما بر حسب شرایط موجود تصمیم گیری می‌شود؛ همچنین فعلا شرایط برگزاری پنجره دوم و سوم کاپ آسیا مبهم است و شیوع کرونا برنامه‌های ورزشی جهان را به هم ریخته و از طرفی مربیان طراز اول محدودی داریم و نمی‌خواهیم تیم‌ها از دانش آن‌ها محروم شوند.


سوالی که ایجاد می‌شود این است که آیا ریاست فدراسیون تاکنون به این نتیجه نرسیده بود که مربی طراز اول محدود است و یا با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های مسابقات ملی وضعیت متفاوتی دارد؟ به نظر می‌رسد این‌ها بهانه‌های جدید رئیس فدراسیون بسکتبال برای تغییر عقیده ناگهانی‌اش باشد. به هر حال این اقدام حواشی دوباره‌ای را برای تیم ملی بسکتبال ایجاد کرده که با توجه نزدیک شدن به رقابت‌های المپیک اتفاق خوبی نیست.

برخی معتقد هستند که برای بازی های المپیک نیاز به تقویت نیمکت تیم ملی بود اما فدراسیون چنین تصمیمی  نگرفت و شاید مشکلات اقتصادی و ارزی هم مزید برعلت شد که  فدراسیون سراغ مربی خارجی نرود.

با این حال حضور همزمان سرمربی تیم ملی در تیم باشگاهی شهرداری گرگان موضوعی است که نه تنها در شرایط فعلی و در بسکتبال بلکه همواره در تمام رشته ها مورد انتقاد بوده است. این موضوع صرفا به بروز حرف و حدیث های بابت بازیکنان و دعوت شدگان به اردو نیست؛ بلکه این اتفاق روی تمرکز سرمربی هم تاثیرگذار خواهد بود. با وجود اینکه گفته می شود به خاطر کرونا برنامه های تیم ملی زیاد نیست اما این سوال پیش می آید که آیا شاهین طبع که خودش در لیگ سرمربی گری می کند می تواند تمام بازی های لیگ را ببیند؟

 

دیدگاه تان را بنویسید