استرا یک شبه اسطوره می شود

نگاهی به تجمع کاملا خودجوش استقلالی ها!

تجمع هواداران استقلال مقابل فدراسیون فوتبال با محوریت بازگرداندن استراماچونی بر خلاف آنچه ادعا می شود چندان خودجوش هم نبوده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هواداران معترض استقلال در واکنش به قانون ممنوعیت منع جذب خارجی ها که منجر به منتفی شدن حضور استراماچونی در استقلال شد، برابر فدراسیون فوتبال تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردها و بنرهایی جالب توجه خواهان حضور مسئولان فدراسیون فوتبال در بین خود و پاسخگویی آن ها شدند.

در بنرهای چاپ شده عکس استراماچونی در کنار بزرگان این باشگاه مانند منصور پورحیدری و ناصر حجازی قرار گرفته بود. در شرایطی که اعلام شده بود که این تجمع خودجوش بوده به نظر نمی رسد که هواداران به طور اتفاقی  بنرهای رنگی مشابهی با ابعاد بزرگ و هزینه نسبتا قابل توجه چاپ کنند. به عبارت دیگر وجود یک سازمان دهی پنهان به چشم می خورد.

هواداران استقلال در حالی به مسئولان فدراسیون فوتبال بابت ممانعت از حضور استراماچونی خرده می گرفتند که مربی ایتالیایی آشکارا در صفحه شخصی خود نوشت که اصلا پیشنهاد رسمی به او ارائه نشده که بخواهد رد یا پذیرفته شود. به نظر می رسد که اگر قرار باشد هواداران از شخصی ناراضی باشند منطقا باید از مدیرعامل خود شاکی باشند، که یک هفته پیش از آغاز فینال جام حذفی این بازی بی فرجام را به راه انداخت و با حاشیه بی مورد هم باعث شد دست تیمش از یک جام کوتاه بماند، هم مجیدی را از دست داد و هم استراماچونی نهایتا برنگشت.

اشخاص یا نهادهایی که این تجمع را سازمان دهی کرده بودند، به خوبی از احساسات هواداران استفاده کرده بودند. چاپ عکس پورحیدری و حجازی که نه فقط بین استقلالی ها بلکه در بین تمام جامعه فوتبال وجهه و اعتبار دارند، نشان می دهد که این حرکت با آگاهی و هوشمندی انجام گرفته، هر چند اگر سن و سال هوادارانی که این بنرها را در دست گرفته بودند قد می داد، حتما می دانستند که امثال پورحیدری و حجازی چه خدماتی به باشگاه استقلال انجام دادند، چه مویی سفید کردند و چه سال های درازی را با کمترین دستمزد و حق و حقوق به عشق پیراهن آبی استقلال در این تیم ماندند. در این صورت شاید خودشان هم از قراردادن عکس مربی ایتالیایی کنار این دو اسطوره فقید شرمنده می شدند.

استراماچونی، فارغ از توانایی های فنی که مورد تایید کارشناسان در زمانی حدود شش ماه هدایت استقلال را بر عهده داشت و در نهایت کارش به فسخ قرارداد رسید و در آینده نزدیک تمام پولی که بابت حضور در ایران باید می گرفته که هیچ، پول یک سال خانه نشینی اش را هم از باشگاه استقلال (بخوانید بیت المال) خواهد گرفت. چگونه می توان عکس چنین فردی را در کنار حجازی و پورحیدری قرار داد؟

مقصر نیامدن استراماچونی به ایران نه فدراسیون فوتبال است، نه وزارت ورزش، نه سازمان لیگ و نه حتی خود استراماچونی. متهم ردیف اول سعادتمند است که با علم به قانون ممنوعیت حضور خارجی چنین وعده ای به هواداران داد، آرامش را از تیمش، بازیکنانش، مربی اش و هوادارانش گرفت و با عدم شفافیت داستان حضور این مربی ایتالیایی را پیچیده تر کرد.

استراماچونی تنها مربی نیست که می تواند استقلال را به موفقیت برساند، کما این که در تاریخچه پرافتخار باشگاه استقلال قهرمانی های زیادی با مربیان دیگر وجود دارد، اما اگر بنا باشد استقلال مسیر موفقیت را پیدا کند احتمالا نیاز به مدیران صادق تری خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید