جی پلاس

بازگشت استراماچونی با توجیه خسارت کمتر/ استدلالی که مبنای عقلانی ندارد!

باشگاه استقلال در حالی با استدلال "خسارت و ضرر کمتر" در تلاش است سرمربی ایتالیایی خود را بازگرداند، که این استدلال توجیه عقلانی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در شرایطی که تمام تیم های لیگ برتری لیست بازیکنان و کادر فنی خود را با بازیکنان و مربیان ایرانی پر کردند، باشگاه استقلال در تلاش است با وجود قانون صریح منع جذب بازیکنان و مربیان خارجی استراماچونی را به نیمکت استقلال بازگرداند. اتفاقی که در صورت وقوع، اعتراض سایر تیم ها را حتما به دنبال خواهد داشت.

تمام ارکان ورزشی اعم از سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و حتی وزارت ورزش با جدیت اعلام کردند که جذب بازیکن و مربی خارجی جدید به دلیل شرایط اقتصادی کشور ممنوع است، اما مسئولان باشگاه استقلال همچنان مذاکراتی که پیش از فینال جام حذفی شروع شده بود را با استراماچونی ادامه می دهند و امیدوارند که بتوانند قانون را احتمالا با حمایت نهادی بالاتر از وزارت ورزش دور بزنند. مدیران باشگاه استقلال صرفه اقتصادی و جلوگیری از خسارت بیشتر را دلیل تلاش خود برای بازگشت استراماچونی عنوان می کنند اما این دلیل منطقی به نظر نمی رسد.

البته قاطعیتی که در سخنان امثال نورشرق، علی نژاد و ... در مخالفت با جذب نیروهای خارجی وجود داشت، رفته رفته کم رنگ می شود و به نظر می رسد که تلاش استقلالی ها به نتیجه نزدیک باشد. مسلما قراردادن استثنا برای استقلال امری شدنی نیست و قانون باید برای همه یکسان باشد، اما در این مورد یکسان بودن قانون شدنی نیست، چرا که اگر همین امروز قانون منع جذب نیروهای خارجی (برای همه تیم ها) برداشته شود، عملا سودی به حال بقیه ندارد چرا که بسیاری از باشگاه بر اساس قانون قبلی نفرات را جذب کرده و قرارداد بسته اند و با رفع محدودیت امکان فسخ قرارداد با مربیان و بازیکنان خود را ندارند. بنابراین اگر بناست که قانون منع جذب نیروهای خارجی برداشته شود، این کار باید از ابتدای پنجره نقل و انتقالاتی بعدی صورت گیرد تا تمام تیم ها با وضعیت مشابه اقدام به جذب نیرو کنند.

از بحث قانونی که بگذریم سعادتمند و تیم مذاکره ای معتقدند اگر استراماچونی به استقلال بازگردد با دستمزدی که می گیرد، مبلغی کمتر از خسارت ناشی از فسخ قرارداد سال گذشته اش به او پرداخت خواهند کرد، اما اگر او بازنگردد تمام طلبش را از این تیم وصول خواهد کرد و در نهایت مبلغ بیشتری خسارت ارزی وارد می شود.

مسلما غیر از (بهتر از) سعادتمند و دوستانش، طرف ایتالیایی و وکلایش حساب و کتاب را بلدند. واقعا اگر استراماچونی با بازگشت به ایران مبلغی کمتر از خسارت قرارداد قبلی اش دریافت کند چرا باید ریسک و استرس حضور در استقلال را تجربه کند؛ به ایران بیاید یک فصل مربیگری کند و در نهایت پولی کمتر از آنچه که با خانه نشستن به دست می آورد، نصیبش شود!؟

این که استراماچونی بابت شکایت فصل قبل  چقدر از استقلال باید دریافت کند و یا این که باشگاه برای قرارداد جدیدش چقدر به او پیشنهاد داده هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما رقم هر چه باشد، طبیعتا استراماچونی مجانی کار نمی کند و اگر فرضا قرار باشد با خانه ماندن و پیگیر شدن شکایت حقوقی خود n  تومان از استقلال بگیرد، مسلما راضی نخواهد شد که یک سال دیگر آن هم با شرایطی که یک بار تجربه کرده در ایران کار کند و در نهایت مبلغی کمتر از این n تومان را دریافت کند!

دیدگاه تان را بنویسید