جی پلاس

استقلال پس از سونامی؛ نه مجیدی هست نه استراماچونی آمده!

استقلال هیچ شباهتی به تیم یک هفته قبل به عنوان فاتح داربی تهران ندارد و گویا یک سونامی بزرگ، این تیم را از چرخه خارج کرده و اصلاحات بزرگی در راه است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ وضعیت کنونی استقلال بی‌شباهت به شهرهایی نیست که سونامی در یک لحظه آرامش را از آن ربوده و تمام زیرساخت‌هایش را نابود کرده است. حدود یک هفته قبل استقلال تیمی بود که داربی تهران را برده و بعد از نایب قهرمانی در لیگ برتر، می‌رفت که جام حذفی را به دستاوردهای خود در یک فصل دشوار اضافه کند اما آن بعد از ظهر نقطه پایان خوشی موقت آبی ها بود.

24 ساعت بعد از داربی، دریای آرام آبی ها رو به خروشان شدن رفت و بعد از جام حذفی، سونامی واقعی رخ داد و حالا استقلال در یک وضعیت نامناسب و آشفته گرفتار شده است؛ گرفتاری آبی ها در شرایطی است که رقبا در در بازار نقل و انتقالات قرار دارند و تمرینات ‌شان را در پیش گرفته اند اما استقلال سرمربی ندارد، برخی ستاره ها در فکر جدایی هستند و هیات مدیره و مدیرعامل نشانه های اختلاف را بروز می‌دهند و ...

*جالی خالی سرمربی و سرپرست

مهم‌ترین مشکل کنونی استقلال مربوط به سرمربی تیم است. فرهاد مجیدی بعد از اتفاقات روزهای گذشته و مذاکره با استراماچونی برای نشستن روی نیمکت این تیم، اعلام کرده بود اگر قهرمان جام حذفی هم شود، از استقلال جدا می‌شود.

کما اینکه مدیرعامل آبی‌پوشان هم تاکید کرده بود که ناکامی در جام حذفی برابر با تغییر کادرفنی است؛ در عین حال او گفته بود نام مجیدی و دستیارانش برای مربیگری در لیگ قهرمانان آسیا ارسال شده اما حالا نه مجیدی هست و نه دستیارانش!

نیمکت استقلال در فاصله 7 روز تا اعزام به قطر و حضور در لیگ قهرمانان آسیا بلاتکلیف است و مشخص نیست چه کسی در این فاصله کوتاه هدایت این تیم در این مسابقات بر عهده دارد و قرار است از حیثیت و اعتبار استقلال دفاع کند. حتی الامکان در این فاصله بازگرداندن استراماچونی که پیش از این استقلال در اطلاعیه ای اعلام کرده بود میسر نیست و مربی ایتالیایی اگر به ایران بیاید هم نهایتا برای فصل آینده روی نیمکت این تیم خواهد نشست.

از باشگاه استقلال خبر می رسد که با مجید نامجو مطلق برای سرمربیگری موقت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا رایزنی شده و قرار است یکی از معاونان سعادتمند او را در امر سرپرستی تیم کمک کند اما هنوز هیچ چیز مشخص نشده است.

پرسپولیس استقلال

*استراماچونی؛ فرسخ‌ها دورتر از استقلال

بازگشت استراماچونی به ایران عامل اصلی این وضعیت است که موجب دلخوری مجیدی شد اما این اتفاق در وضعیت کنونی فوتبال ایران یک امر غیرقابل تحقق است.

اگر سرمربی ایتالیایی با توجه به مشکلات مربوط به پرداخت دستمزدش در سال گذشته، حاضر به بازگشت به ایران شود، همچنان قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی جدید پیش روی او است و معلوم نیست چه برنامه‌ای برای این قانون وجود دارد.

*مطرح شدن اسامی مربیان استقلال برای فصل جدید

شکست استقلال در پروژه بازگشت استراماچونی به ایران یک ناکامی بزرگ برای هیات مدیره است و در آن صورت مدیریت هم مجیدی را از دست داده و از طرفی نتوانسته استراماچونی را به ایران بیاورد و هواداران را راضی کند.

برای این وضعیت، برنامه‌ ای در نظر گرفته شده است. از جمله مربیان استقلالی موفق در فصل گذشته می توان به محمود فکری و جواد نکونام اشاره کرد که هر دو مربیگری در استقلال را جزو اهداف خود می‌بینند اما معلوم نیست تا آن موقع این دو نفر بدون تیم باشند.

*خبری از نقل و انتقالات نیست

در شرایطی که کادرفنی پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو به عنوان تیم‌ های آسیایی مشغول جذب بازیکنان مدنظر و همینطور تمدید بازیکنان فعلی هستند، استقلال در خواب به سر می برد و کسی نیست که برنامه ای برای فصل آینده بدهد.

در نتیجه تاکنون نه بازیکن جدیدی در راستای تقویت تیم برای فصل آینده و حضور در لیگ قهرمانان آسیا جذب شده است و نه با ستاره‌ هایی مانند روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و فرشید باقری تمدید شده است.

به طور کلی استقلال در بازار نقل و انتقالات خیلی از رقبای خود عقب است و برای حل این مشکل ابتدا باید سرمربی تیم را مشخص کنند.

*اختلاف در هیات مدیره

حالا که راز مذاکره با استراماچونی و برهم خوردن جو تیم برملا شده، اسماعیل خلیل زاده، رییس هیات مدیره تهدید به افشاگری کرده و خودش را جعبه سیاه این تیم می داند. او می گوید در هیچ یک از جلسات هیات مدیره بحثی درباره مذاکره برای بازگشت این سرمربی نشده بود. این صحبت ها را به اختلاف او و سعادتمند در گذشته اضافه کنید که ممکن است در آینده باز هم این دو نفر خبرساز شوند و علیه یکدیگر شوند که در نهایت به ضرر استقلال است.

مذاکره با استراماچونی در شرایطی که هیات مدیره خبر نداشته، می تواند به بحران جدید در کادر مدیریتی استقلال باشد و مجددا بحث استعفا و کنار رفتن اعضا را رقم بزند.

استراماچونی

*درگیری بازیکنان و هواداران و ورود کمیته اخلاق

آخرین ترکش بر پیکر استقلال، درگیری بازیکنان و هواداران این تیم در برابر فرودگاه بود تا حواشی این تیم در طول یک هفته اخیر کامل شود. در نتیجه این اتفاقات، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای برخی از بازیکنان استقلال پرونده تشکیل داده و چه بسا برخی از ستاره‌های این تیم محروم شود.

از طرفی شکافی هم بین هواداران و بازیکنان ایجاد شده و بازیکنان سعی دارند از طریق مصاحبه و بیان اتفاقات مقابل فرودگاه از تبعات این موضوع کم کنند.

به گزارش جی پلاس؛ اتفاقات اخیر استقلال در آستانه شروع فصل جدید برای زمین زدن یک تیم کافی است و حل و فصل این مشکلات در این مدت زمان کوتاه باقی مانده تا لیگ قهرمانان آسیا غیرقابل تصور است.

دیدگاه تان را بنویسید