نشست خبری رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان

اسبقیان: حضور موفق در پارالمپیک هدف ماست/ مشکلی برای پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: مهم‌ترین برنامه ما حضور موفق در پارالمپیک و پس از آن در بازی های پاراآسیایی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، همزمان با هفته دولت، نشست خبری اسبقیان رئیس فدراسیون با حضور نصیبی سرپرست نایب رئیسی و اصحاب رسانه امروز دوشنبه سوم شهریورماه برگزار شد.

محمد شروین اسبقیان در ابتدای نشست با گرامیداشت هفته دولت و مقام شامخ شهدا، بیان کرد: چهل سال افتخار در ورزش جانبازان و معلولین روندی است که ثمره انقلاب اسلامی به شمار می رود و فدراسیون هم از زمان تاسیس با رویکرد فرهنگی و انقلابی فعالیت کرده است. افتخار آفرینی خانواده ورزش جانبازان و معلولین دستاورد چشمگیری است که امروزه از آن به عنوان چهل سال افتخار یاد می کنیم.

وی افزود: موفقیت در بازی های پاراآسیایی جاکارتا قابل دفاع و عرضه است. کشور ما در این مسابقات در جایگاه سوم ‌قرار گرفت که رتبه ارزشمندی است، هر چند که می توانستیم با دو مدال دیگر در جایگاه دوم قرار بگیریم. فدراسیون و عملکرد ورزشکاران در جاکارتا فراتر از پیش بینی های ما بود و بهترین رتبه ایران در تمام ادوار بازی های پاراآسیایی به حساب می آید.

رئیس فدراسیون ادامه داد: میزبانی فوتبال هفت نفره در جزیره کیش و قهرمانی تیم ملی، برگزاری لیگ جهانی والیبال نشسته و قهرمانی مردان کشورمان، نخستین دوره رقابت های قهرمانی کشور پارا وزنه برداری بانوان از اقدامات مهم فدراسیون در سال های اخیر به شمار می رود.

اسبقیان گفت: رویکرد حاکم بر فدراسیون فرهنگی و ارزشی است و این روند ادامه خواهد داشت. حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران برای پارالمپیک توکیو در کنار سلامتی آنها، با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا، کار ما را دشوار کرده است.

به دنبال برگزاری مسابقات مهارت های فردی در بسکتبال با ویلچر

وی تصریح کرد: اخیرا مسابقات پاراوزنه بردادی را به صورت آنلاین برگزار کردیم و در حال بررسی برگزاری مسابقات رکوردگیری پارادوومیدانی با کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. همچنین تصمیم داریم در بسکتبال با ویلچر مسابقات مهارت های فردی را برای حفظ آمادگی ورزشکاران برگزار نماییم. در صورت تصویب، اردوهای یک روزه ای را نیز برای ملی پوشان برپا می کنیم تا کادر فنی وضعیت آنها را از نزدیک بررسی کنند.

اسبقیان اظهار داشت: با ساره‌جوانمردی که شانس کسب مدال طلای در پارالمپیک است در تماس هستیم و شرایط او را رصد می کنیم. علاوه بر این ورزشکار، مسئولان فدراسیون، انجمن ها و کادر فنی تیم های ملی با کلیه ورزشکاران در تماس هستند تا ضمن حفظ انگیزه، شرایط و نحوه تمرینات آنها را زیر نظر داشته باشند. با ورزشکاران، ملی پوشان دارای سهمیه پارالمپیک و نیز ‌ کاپیتان‌های تیم های ملی بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته صحبت کرده ام. حفظ انگیزه ورزشکاران در این شرایط سخت است اما تعامل خوبی با ورزشکاران برقرار کردیم و از اوضاع آنها مطلع هستیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته از دست دادن سیامند رحمان یک فاجعه بزرگ بود. جایگزین کردن برای او بسیار سخت است و سال ها تلاش مضاعف لازم دارد اما در سعی می کنیم تا در پارالمپیک مدال طلای این رشته همچنان نصیب ایران شود.

استعدادیابی از برنامه های اصلی فدراسیون است

اسبقیان اظهار داشت: بحث استعدادیابی هم از برنامه های اصلی فدراسیون است. جانبازان و معلولانی داریم که شرایط سنی لازم را برای حضور در تیم ملی دارند. ما به یک جوانگرایی نیاز داریم تا افراد جدید و با استعداد وارد ورزش جانبازان و معلولین شوند. همچنین با سازمان بهزیستی کشور و نیروی انتظامی نشست هایی را برگزار کردیم و مقرر شد تفاهمنامه ای در این راستا امضا شود. توسعه ورزش همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی هم برنامه ای است که آن را دنبال‌ خواهیم کرد.

مهمترین هدف ما حضور موفق در پارالمپیک است

رئیس فدراسیون عنوان کرد: اولین و مهمترین برنامه ما حضور موفق در بازی های پارالمپیک و پس از آن بازی های پاراآسیایی است تا بتوانیم روند صعودی و نیز موفقیت های گذشته فدراسیون ‌را تداوم‌ ببخشیم.

وی بیان کرد: تمرینات ورزشکاران زیر نظر سرمربیان در حال انجام است و برای افزایش انگیزه آنها مسابقاتی را در رشته های مختلف به صورت آنلاین برگزار کردیم.

اسبقیان افزود: شرایط سختی را در کشور تجربه می کنیم. به دنبال کسب مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برگزاری مسابقات و اردوها هستیم البته رعایت پروتکل های بهداشتی در صدر برنامه های ما قرار دارد. اگرچه دنیا با کرونا دست به گریبان‌ است، اما تدابیر لازم را اتخاذ می کنیم تا ورزشکاران دچار آسیب بیشتری نشوند. ما در موضوع کرونا محدودیت هایی داریم زیرا ورزشکاران جانبازان و معلولین گاها به یک همراه برای تمرین خود نیاز دارند و باید شرایط جسمانی آنها را نیز لحاظ کرد تا سلامتی ورزشکاران دچار مشکل نشود.

وی افزود: خسروی وفا معمار و پدر فدراسیون جانبازان و معلولین است و علاوه بر تلاش های او، دکتر صمیمی نیز در دو سال حضور خود تلاش هایی را برای تداوم موفقیت های این فدراسیون داشتند که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می کنم.

رئیس فدراسیون بیان کرد: در هر سازمانی به صورت طبیعی نقاط ضعف، قوت و فرصت هایی وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم. فدراسیون فرصت هایی دارد که مورد توجه ما است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تاکید دارند. دولت نیز با همسان کردن پاداش ها به این قشر انگیزه زیادی داده است. همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی رئیس جمهور به عنوان قانون به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده، فرصتی است که ما بتوانیم بر اساس آن و حمایت وزارت ورزش و جوانان در امر پیگیری این مصوبه، نقشه راه موفقیت های ورزش جانبازان و معلولین را ترسیم کنیم.

فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک مشکلی در پرداخت حقوق ورزشکاران ندارند

اسبقیان در خصوص رکوردگیری پارادوومیدانی و پرداخت حقوق ورزشکاران آن گفت: جلسه تخصصی برای رکوردگیری در کمیته شکل گرفته و توافق کردیم هر ورزشکاری رکورد نفر سوم پارالمپیک را ثبت کند، به اردوی تیم ملی راه خواهد یافت. البته رکوردگیری باید براساس استانداردهای لازم انجام شود. همچنین ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه شدند، حقوق های خود را دریافت کرده اند. تاکنون فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک مشکلی در پرداخت حقوق ورزشکاران نداشته و کمیته ملی پارالمپیک همکاری لازم را در این زمینه دارد. در این مدت تجهیزات برخی ورزشکاران را برای تمرینات آنها مهیا کردیم و در این زمینه تمام تلاشمان به کار گرفته ایم تا تمرین ورزشکاران با مشکلی مواجه نباشد. در زمینه پرداخت حقوق نیز، اگر ملی پوشی حقوق خود را دریافت نکرده باشد، به طور حتم پیگیری می‌کنم.

وی تصریح کرد: در خصوص همسان سازی پاداش ها، وزیر ورزش و جوانان دستور دادند که با حمایت او و معاونینش بحث همسان سازی پاداش ها به قوت خود باقی بماند.

اسبقیان درباره مشکلات تجهیزاتی برخی ورزشکاران در شیراز و دیگر شهرستان‌ها گفت: با ورزشکاران در ارتباط هستیم. به‌زودی راهی شیراز می شوم و مشکلات آن را بررسی می کنم. تا جایی که در توان مان باشد، اقداماتی لازم را انجام خواهیم داد.

تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم

رئیس فدراسیون در خصوص برگزاری اردوهای متمرکز و تمرینات ملی پوشان اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خود را تابع نظرات ستاد مقابله با کرونا می‌داند، حجت بر همه تمام می‌شود. علم هم همین حرف راتائید می کند. سلامت ورزشکاران دراولویست قرار دارد. رکورد و ورزش بعد از سلامتی حائز اهمیت است. ستاد مقابله با کرونا هر تصمیمی بگیرد، ما در فدراسیون تابع آنها هستیم.

رئیس فدراسیون درباره استخدام ورزشکاران در ارگان‌های دولتی گفت: مطمئن باشید این موضوع را به طور جدی پیگیری می‌کنم و قبول دارم که ایراداتی در این زمینه وجود دارد که نیاز به اصلاح است.

خسروی وفا رئیس افتخاری فدراسیون است

اسبقیان در پایان درباره حمایت وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک از فدراسیون گفت: در این مدت که ریاست فدراسیون بر عهده گرفتم ۳ بار با وزیر دیدار داشتم و در جلسات شورای معاونین حضور پیدا کردم وخوشبختانه حمایت های خوبی از سوی وزیر و وزارت ورزش از فدراسیون صورت گرفته است. همچنین خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، پدر ورزش جانبازان و معلولین است که باعث ۴۰ سال افتخار در این حوزه ورزشی است. او رئیس افتخاری و سنی فدراسیون است و در تمام این مدت از فدراسیون حمایت های خوبی کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید