رضایی: مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور حکم انتخابی را دارد

رئیس انجمن پارادوومیدانی گفت: به دنبال افزایش سهمیه‌های پارالمپیک در پارادوومیدانی هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهمن رضایی درباره عملکرد پارادوومیدانی در سالی که گذشت اظهار داشت:: در سال گذشته رقابت‌های قهرمانی کشور رده بزرگسالان برگزار شد و ورزشکارانی که توانستند رکوردهای خوبی را ثبت کنند به تیم ملی دعوت و به مسابقات امارات اعزام شدند. ما توانستیم 9 سهمیه مستقیم پارالمپیک توکیو را کسب کنیم و از عملکرد انجمن و مربیان در سال گذشته به دلیل کسب این موفقیت‌ها رضایت دارم.

وی افزود: در ادامه با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم داشتیم 24 ورزشکار را به مسابقات بین‌المللی امارات اعزام کنیم تا علاوه بر افزایش سهمیه پارالمپیک، برخی از ورزشکاران کلاسبندی بین‌المللی را بدست آورند و رنکینگ آنها در سیستم جهانی ثبت شود. متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این رقابت‌ها لغو و این هدف انجمن محقق نشد.

رضایی ادامه داد: در سال 99، در نظر داریم با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ورزشکارانی که کلاسبندی بین‌المللی و رنکینگ جهانی ندارند را به رقابت‌های بین‌المللی اعزام کنیم تا شرایط برای رشد تیم ملی و کسب سهمیه‌های بیشتر پارالمپیک مهیا شود.

رئیس انجمن عنوان کرد: دو مرحله اردوی متمرکز برای تیم ملی اعزامی به رقابت‌های امارات در تهران برگزار کردیم و پس از آن در فصل زمستان، 3 مرحله اردو آمادگی متمرکز برای ملی‌پوشان اعزامی به پارالمپیک توکیو در جزیره کیش برگزار شد که ادامه اردوها به دلیل شیوع کرونا و به جهت حفظ سلامت ورزشکاران لغو گردید و ملی‌پوشان در خانه و با هماهنگی مربیان تمرینات خود را ادامه دادند.

وی اظهار داشت: در سال جدید و پس از پایان این بیماری، رقابت‌های قهرمانی کشور رده جوانان و بزرگسالان را به طور حتم برگزار می‌کنیم و این مسابقات برای ورزشکاران حکم انتخابی تیم ملی را خواهد داشت و نفرات برتر به تیم ملی دعوت خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: در نظر داشتیم رقابت‌های لیگ باشگاهی را امسال بعد از پارالمپیک توکیو برگزار کنیم که با توجه به جابه‌جایی زمانی پاراالمپیک توکیو، به طور حتم لیگ را بعد از مسابقات قهرمانی کشور برگزار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در طول سال 99، دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری در استان‌های مختلف کشور با هماهنگی‌های آموزش فدراسیون برگزار شد و در سال جدید در نظر داریم دوره‌های ارتقا آن را برگزار نماییم. از مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون به دلیل حمایت از انجمن و تیم ملی برای برگزاری اردوها، تهیه تجهیزات و پرداخت حقوق ملی‌پوشان و نیز از مربیان برای پرورش ورزشکاران، روسای هیئت‌های استانی به دلیل همکاری با انجمن تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید