کمیته ملی پارالمپیک ایران هنوز بازیکنان این تیم را باور ندارد

بازیکن تیم ملی فوتبال نابینایان: حاضر بودیم حقوق نگیریم اما تیم را به توکیو اعزام کنند

بازیکن تیم ملی فوتبال نابینایان و کم‌بینایان گفت: برای حضور در پارالمپیک توکیو که حق مسلم بازیکنان فوتبال پنج نفره بود، حاضر شدیم حتی از حقوق ماهیانه خود نیز بگذریم اما متاسفانه زحمات بازیکنان نادیده گرفته شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهزاد زاد علی اصغر گفت: پس از بی نتیجه بودن تلاش‌های کمیته ملی پارالمپیک برای حضور تیم فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو اظهار کرد: زمانی که با کسب سهمیه شرایط حضور تیم فوتبال پنج نفره در پارالمپیک توکیو فراهم شده بود، چرا مسئولان در شرایط کنونی باید به اما و اگرها اکتفا کنند که با انصراف تیمی از بازی‌های پارالمپیک آیا شرایط حضور تیم فوتبال پنج نفره در پارالمپیک مهیا خواهد شد یا خیر؟ ما با دست خالی سهمیه توکیو را کسب کردیم اما به راحتی از دست دادیم.

وی گفت: به همراه ۳ نفر از بازیکنان فوتبال نابینایان و کم‌بینایان و رییس فدراسیون با محمود خسروی وفا جلسه‌ای را برگزار کردیم و در این جلسه حتی به رییس کمیته ملی پارالمپیک این پیشنهاد را دادیم که حاضریم حقوق ماهیانه پارالمپیکی خود را دریافت نکنیم اما تیم را به توکیو اعزام کنند. ما برای کسب سهمیه سختی‌های زیادی را متحمل شدیم به طوری که در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند با بدترین شرایط از نظر تغذیه‌ای رقابت کردیم تا سهمیه را کسب کنیم. مسئولان کمیته ملی پارالمپیک کدام امکانات را برای ما فراهم کردند که انتظار قهرمانی را از ما در تایلند داشتند.

این بازیکن فوتبال نابینایان و کم‌بینایان با بیان این که در حق بازیکنان فوتبال پنج نفره ظلم شد، خاطرنشان کرد: کمیته ملی پارالمپیک حق بازیکنان فوتبال پنج نفره را که همان حضور در توکیو بود، پایمال کردند و الان به اما و اگرها اکتفا کردند که شاید با لغو اعزام چین یا روسیه شرایط حضور تیم ما در توکیو فراهم شود.

زاد علی اصغر گفت: کل دنیا به فوتبال پنج نفره ایران دیدگاه مثبتی دارد اما کمیته ملی پارالمپیک ایران هنوز بازیکنان این تیم را باور ندارد. طی ۱۰ سالی که این تیم راه‌اندازی شده است با حضور در دو پارالمپیک جایگاه‌های خوبی را کسب کرده‌ایم اما کارشناسان کمیته هنوز به نتایج این تیم ایمان ندارند.

وی اظهار کرد: متاسفانه با احساسات بازیکنان فوتبال پنج نفره بازی و زحماتشان نادیده گرفته شد. من نمی‌دانم مسئولان کمیته ملی پارالمپیک چگونه جوابگوی بازیکنان خواهند بود.

این بازیکنان فوتبال نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: برای اعزام تیم به توکیو حتی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس بهزیستی کل کشور حاضر شدند هزینه‌های تیم را پرداخت کنند تا مشکلی برای اعزام تیم فوتبال پنج نفره از نظر اعتباری وجود نداشته باشد. متاسفانه در جایی که حق با ما بود باید برای رفتن التماس می‌کردیم.

وی در پایان گفت: طی ایمیلی که رییس انجمن فوتبال پنج نفره دنیا به سرمربی تیم فوتبال پنج نفره ایران زده بود پیش‌بینی حضور تیم ایران تا فینال پارالمپیک توکیو را داده بود، اما کارشناسان کمیته ملی پارالمپیک تیم ما را حتی در جمع ۴ تیم برتر دنیا نیز حساب نکردند و مانع اعزام این تیم به توکیو شدند.

دیدگاه تان را بنویسید