محسن تمجید در گفت وگو با جی پلاس؛

رئیس سازمان لیگ تکواندو: برگزاری مسابقات تنها با صدور مجوز امکان پذیر نیست/ در حال از دست دادن زمان هستیم

رئیس سازمان لیگ تکواندو گفت: برگزاری لیگ این گونه نیست که صرفا مجوزی بگیریم و رقابت‌ها را آغاز کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

محسن تمجید رئیس سازمان لیگ تکواندو در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس در خصوص اقدامات فدراسیون تکواندو برای برگزاری مسابقات اظهار کرد: ما از اولین فدراسیون‌هایی بودیم که در خصوص تهیه شیوه نامه برگزاری مسابقات اقدام و پروتکل‌ها و قوانینی که تعیین کردیم را برای وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا ارسال کردیم. در جلسات مختلفی هم که رئیس فدراسیون حضور داشت چانه‌ زنی های لازم انجام شده ولی با توجه به احتمال خطر ابتلا به ویروس کرونا هنوز چیزی مبنی بر برگزاری یا عدم برگزاری به ما کتبا ابلاغ نشده است. ما اعلام کردیم که می‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم و حتی من با یکی از شرکت‌های بیمه که چند سالی هست به عنوان حامی تکواندو فعالیت می‌کند صحبت کردم که قبل از مسابقات تست پی سی آر را هم انجام دهیم تا از سلامت ورزشکاران اطمینان داشته باشیم.

او ادامه داد: تمام کارهای لازمه را انجام داده‌ایم و منتظر صدور مجوز هستیم. ما برای تمام رده‌های سنی تا آخر سال برنامه ریزی کردیم و احتمال می‌دهیم اگر مشکلی ایجاد نشود اواخر شهریور بتوانیم لیگ را برگزار کنیم. اگر مجوز صادر نشود طبیعی است برنامه ریزی ما هم تغییر کند. مسابقات باید در شرایط خاصی برگزار شود ، بازیکن‌ها به هم نزدیک نباشند و تماشاگر هم حضور پیدا نکند اما این‌ها مواردی است که مربوط به وزارت ورزش و اخذ مجوز نمی‌شود. همینطور در حال از دست دادن زمان هستیم. ما تابستان مسابقات خردسال ونونهال را برگزار می‌کردیم اما اکنون تابستان رو به اتمام هست و این ویروس منحوس دست از سرمان برنمی‌دارد.

تمجید در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون با باشگاه‌ها در مورد اعلام آمادگی برای حضور در مسابقات صحبتی انجام داده یا نه تاکید کرد: اعلام آمادگی منوط بر این است که بخشنامه را داخل سایت منتشر کنیم. از طرفی برگزاری لیگ باید با مجوز فعالیت باشگاه‌ها همراه باشد. در ابتدا باشگاه‌ها باید فعالیت خود را آغاز کنند و نگرانی خانواده‌ها در خصوص تمرینات فرزندانشان کم شود. اکنون شش ماه است که این ویروس به صورت جدی در کشور حاکم شده و فعالیت‌های ورزشی را محدود کرده است. حتی المپین‌های ما در باشگاه‌های خصوصی به صورت انفرادی تمرین می‌کنند و برخی هم در پارک‌ها در حدی که آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند در حال انجام تمرین هستند بنابراین برگزاری مسابقات صرفا این گونه نیست که ما یک مجوز بگیریم و رقابت‌ها را شروع کنیم.

او با اشاره به برنامه ریزی فدراسیون در جهت برگزاری مسابقات با ماسک گفت: ماسک‌هایی طراحی کرده‌ایم که ابتکار جالبی است اما هنوز به تایید نهایی نرسیده است. اکثر مسابقات مدارس کره هم طی یک ماه پیش به همین صورت برگزار شد. ما در شیوه‌ نامه‌ای‌ که فرستادیم گفتیم بزرگسالانمان هم از همان نقاب‌هایی که نونهالان استفاده می‌کنند استفاده کنند و روی نقاب از همین ماسک‌هایی که همه استفاده می‌کنیم قرار می‌گیرد تا ترشحات احتمالی دهان و بینی را به خود جذب کند. کره جنوبی با این سبک و سیاق مسابقاتش را برگزار کرد. ما هم می‌توانیم با رعایت پروتکل‌ها رقابت‌ها را آغاز کنیم. ورزش تکواندو با توجه به پوششی که دارد مانند کشتی و کاراته نیست که خیلی فیزیکال باشد و ورزشکاران همدیگر را بگیرند. همچنین با توجه به وجود هوگو و کلاه بدنشان به هم برخورد ندارد که تعرق بازیکنان به یکدیگر اثر کند و این مسئله می‌تواند مانع ابتلا به ویروس شود اما من خودم به شخصه یکی از نگرانی‌هایم این است تیم‌هایی که از شهرستان حضور پیدا می‌کنند ممکن است در مسیر سفر به ویروس کرونا مبتلا شوند.

رئیس سازمان لیگ تکواندو در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: درخواست من از جامعه ورزش و همچنین مردم کشور این است که موارد بهداشتی را رعایت کنید تا این مشکل حل شود که دوباره بتوانیم با یکدیگر دست بدهیم، همدیگر رادر آغوش بگیریم و به زندگی قبل برگردیم. در حال حاضر کاملا احساس می‌شود که در گذشته چه چیزهای خوبی داشتیم که الان از آن‌ها محرومیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید