گزارش جی پلاس از فینال UCL؛ جام به پاریس می رود یا مونیخ؟

بایرن مونیخ - پاری سن ژرمن؛ نبرد دالوژ برای فتح لیگ قهرمانان اروپا

دیدار بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن در فینال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 در ورزشگاه دالوژ پرتغال آغاز می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، ساعت 23:30 دقیقه یکشنبه 2 شهریور ورزشگاه دالوژ پرتغال میزبان دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020-2019 میان دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن است.

برخلاف بایرن مونیخ که یازدهمین فینال خود را تجربه می کند، تیم پاریسی برای اولین بار به بازی نهایی لیگ قهرمانان می رسد. شاگردان هانسی فلیک تاکنون 5 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کردند که در صورت قهرمانی می توانند بالاتر از لیورپول (6 قهرمانی و 3 نایب قهرمان) سومین تیم پرافتخار این رقابت ها شوند.

بایرن مونیخ در سال های 1974، 1975، 1976، 2001 و 2013 قهرمان UCL شدند.

با توجه به قهرمانی دو تیم در لیگ و جام حذفی کشورهای خود هر تیمی بتوان جام قهرمانی را بالای سر ببرد به سه گانه هم می رسد که در صورت رخ دادن این اتفاق برای پاری سن ژرمن آن ها برای اولین بار به این افتخار می رسند اما بایرن مونیخ دومین بار است که این اتفاق برایشان رخ می دهد.

مسیر بایرن مونیخ برای فینالیست شدن

بایرن مونیخ در دور گروهی با تیم های تاتنهام ، المپیاکوس و ستاره سرخ هم گروه بود که موفق شد تمام بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و با 24 گل زده و 5 گل زده به عنوان صدرنشین به دور دوم برسد. چلسی با سرمربی جوان خود یعنی لمپارد حریف بایرن مونیخ بود که در مجموع دو بازی 7 بر یک شکست خورد. در استمفورد بریج لندن چلسی 3 بر صفر شکست خورد و در بازی برگشت هم بایرن 4 بر یک تیم انگلیسی را در هم کوبید. در یک چهارم نهایی هم بایرن مونیخ به حریف پرآوازه ای به نام بارسلونا خورد اما با رقم خوردن یکی از عجیب ترین نتایج تاریخ لیگ قهرمانان شاگردان هانسی فلیک 8 بر 2 پیروز شدند و به نیمه نهایی رسیدند. لیون تیم هفتم لوشامپیونه که سیتی را پشت سرگذاشته بود در نیمه نهایی با بایرن مونیخ دیدار کرد. در ابتدا چند حمله روی دروازه نویر انجام داد اما از زدن گل بازماند و در نهایت این تیم آلمانی بود که 3 بر صفر برنده شد و به فینال راه یافت.

لواندوفسکی با 15 گل زده بهترین گلزن بایرن و فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا است.

لیگ قهرمانان اروپا- بایرن مونیخ- لیون

مسیر پاری سن ژرمن برای فینالیست شدن

پاری سن ژرمن در دور گروهی با رئال مادرید، کلوب بروژ و گالاتاسرای هم گروه بود که با 16 امتیاز بالاتر از رئال مادرید به عنوان صدرنشین به جمع 16 تیم برتر راه یافت. در دور گروهی پاریسی ها 17 گل زدند و فقط 2 گل خوردند و شاگردان توخل به دورتموند رسیدند. دورتموند در بازی رفت 2 بر یک پیروز شد اما پاری سن ژرمن در فرانسه 2 بر صفر پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. این بار پاریسی ها رنگ نیمه نهایی را هم دیدند و در یک کامبک 3 دقیقه ای 2 بر یک آتالانتا را بردند و به مرحله بعد رسیدند. لایپزیش که دور قبل اتلتیکومادرید را حذف کرده بود حریف این تیم بود اما پاریسی ها در این بازی 3 بر صفر پیروز شدند تا اولین فینال تاریخ لیگ قهرمانان اروپای خود را تجربه کنند.

ایکاردی و امباپه با 9 گل زده بهترین گلزنان پاری سن ژرمن در این فصل لیگ قهرمانان اروپا هستند.

لیگ قهرمانان اروپا- لایپزیش - پاری سن ژرمن

پرافتخارترین تیم های لیگ قهرمانان اروپا

1- رئال مادرید 13 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی

2- میلان 7 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی

3- لیورپول 6 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی

4- بایرن مونیخ 5 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی

5- بارسلونا 5 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید