در گفت وگوی کارشناس فوتبال با جی پلاس مطرح شد؛

کرونا نبود لیگ قهرمانان فینالیست های دیگری داشت/ دیدن بارسلونای درمانده تاسف برانگیز بود

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فینالیست های لیگ قهرمانان اروپا شایسته صعود بودند یا خیر، گفت: قطعا اگر کرونا نبود چهره واقعی قهرمان لیگ را ببینیم چرا که شرایط با سال های قبل متفاوت تر بود با این حال هر تیمی قهرمان شود باید به آن احترام گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درخصوص رقابت های لیگ قهرمانان اروپا صحبت کرد. حاج رضایی با اشاره به اینکه رقابت ها کیفیت سال های گذشته را نداشت؛ تصریح کرد: این موضوع ارتباط مستقیمی با کرونا داشت و عدم حضور تماشاگران و همچنین تک بازی بودن مسابقات که البته اجتناب ناپذیر بود اما بسیار روی سطح کیفی رقابت ها تاثیر گذاشت. فوتبال بدون تماشاگر به مانند غذای بدون نمک است که فقط برای مریض توصیه می شود. قطعا بسیاری دوست داشتند تیم های قوی تر در نیمه نهایی حاضر باشند و به شخصه علاقمند به حضور تیم هایی مثل یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در نیمه نهایی بودم. دو تیم حاضر در نیمه نهایی از جمله  تیم هایی با قدرت میانه در اروپا بودند.

او ادامه داد: با توجه به  شرایط کرونا یوفا چاره ای جز تمام کردن رقابت ها نداشت و تصمیم گرفت با شرایط خاصی مسابقات را پیش ببرد. تک بازی بودن و در کشور بیگانه برگزار شدن مسابقات واقعا در کیفیت تاثیر داشت هرچند که برگزاری بازی ها با همین شرایط هم برای علاقمندان خوب بود.

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که شانس کدام یک از تیم های بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن را برای قهرمانی بیشتر می داند، گفت: من شانس هردو تیم را برابر می دانم اگر چه بایرن مونیخ رقبایش را با اقتدار بیشتری شکست داد و یک نتیجه ای برابر بارسلونا به دست آورد که همه علاقمندان را انگشت به دهان گذاشت. هر دو تیم در صورت قهرمانی به یک سه گانه می رسند که این بسیار برای تیم ها جذاب است.

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که آیا این دو تیم شایسته صعود به فینال بودند یا خیر، گفت: اگر کرونا نبود می توانستیم چهره واقعی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا را ببینیم. تک بازی بسیار استرس زاست و اگر بازی های رفت و برگشت بود نتایج شکل دیگری رقم می خورد. با این حال هر تیمی قهرمان شود باید به آن احترام گذاشت هرچند که قهرمان این فصل با تمام قهرمانان فرق دارد و اصلا شرایط طبیعی نبود. من هم دوست داشتم دو تیم دیگری در فینال بازی کنند اما این دو تیم هم زحمات زیادی برای فینالیست شدن کشیدند.

او با تمجید از شرایط مدیریت بایرن مونیخ آلمان گفت: بسیاری از بزرگان این تیم در کادر مدیریتی آن ها قرار دارند و مدیریت سطح بالایی را انجام می دهند. در ابتدا که نیکو کواچ را برکنار کردند و هانسی فلیک سرمربی تیم شد بسیاری تعجب کردند اما بعدها ثابت شد که آن ها کارشان را به خوبی بلد هستند و بهترین انتخاب را دارند. انتخاب فلیک که از جمله مربیان متوسط آلمان بود، بسیار بحث برانگیز شد اما او توانست تیم را به اوج برساند.

کارشناس فوتبال درباره بازی عجیب و نتیجه شگفت انگیز بایرن مونیخ برابر بارسلونا گفت: من به عنوان یکی از هواداران رئال مادرید از نتیجه ای که برای بارسلونا رخ داد بسیار ناراحت شدم. اینکه بایرن مونیخ در این فصل آماده و قدرتمند است یک طرف این نتیجه بود و ضعف بارسا طرف دیگر. آمارهای بازی کاملا نشان می دهد که در این مسابقه بارسا شرایط خوبی نداشت و 99 بار توپ از دست داد که نفر اول این آمار هم لیونل مسی بود! پنج بازیکن شاخص بارسلونا در این مسابقه تعداد توپ های از دست رفته زیادی داشتند و این کاملا به تحلیل شرایط مسابقه و نتیجه ای که رقم خورد کمک می کند.

او درباره شرایط تیم بارسلونا نیز تصریح کرد: زمانی که قرار بود والورده برکنار شود لیونل مسی با این موضوع مخالفت کرد و کیکه ستین به عنوان سرمربی انتخاب شد که اصلا در حد و اندازه های بارسا نبود. به هرحال رابطه خوبی هم میان مسی که شخص مهمی در تیم هست با ستین وجود نداشت. بارسلونا در حال حاضر به یک رنسانس نیاز دارد و ساختارش باید تغییر کند. کومان از ستین قوی تر است اما به نظرم برگ برنده نیست که بتواند معجزه کند. انتخاب کومان یک گام رو به جلوست و بارسا هم به مربیان هلندی متصل است چرا که کاملا فوتبال هلندی بازی می کند و این تیم با فوتبالی که همیشه بازی می کند نشان می دهد به فلسفه فوتبال احترام می گذارد. دیدن بارسلونای عاجز و در مانده خیلی تاسف برانگیز بود و واقعا دیدن این مسابقه بعد از گل پنجم سخت شد.

حاج رضایی در پاسخ به اینکه زودتر تمام شدن لوشامپیونه و بوندسلیگا تاثیری برحضور تیم های فرانسه و آلمان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشت یا نه، گفت: بوندسلیگا چند مزیت مهم دارد که یکی از آن ها این است که برخلاف انگلیس در آلمان تعطیلات زمستانی بسیار زیاد است و همچنین آن ها جزو لیگ هایی هستند که 18 تیمی برگزار می شوند. این بسیار به آمادگی تیم ها کمک می کند اما نمی توان آن را دلیل اساسی دانست. فوتبال فرانسه هم با سرمایه گذاری عرب ها به دنبال قهرمانی اروپا بود که تا امروز به این هدف نرسیدند؛ آن چه که سیتی هم سال ها به دنبال آن است و توفیقی به دست نیاورده. با وجود عملکرد سیتی در سال های اخیر اما آن ها هنوز زیر سایه منچستریونایتد هستند که افتخارات زیادی دارد و چندین بار هم قهرمان اروپا شده است.

او در پایان صحبت های خود درباره سیتی گفت: لیون فوتبال دوست داشتنی برابر سیتی ارائه نداد و بازی دفاعی متکی به ضدحمله و کم طراوت را از این تیم شاهد بودیم. سیتی درون دروازه و حتی دفاع مشکلات زیادی داشت و برابر لیون به اندازه یک تیم پایین جدولی بازی کرد. منچسترسیتی هم به مانند بارسلونا به یک بازنگری نیاز دارد اما معتقد به تغییر گواردیولا نیستم هرچند او هم باید برخی از تفکراتش را تغییر دهد. به نظر می رسد بازیکنان مجری اندیشه های گواردیولا درتیم وجود ندارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید